Business con­trol­le­re til øko­no­mi­sty­ring af sam­fund­skri­tisk it-in­fra­struk­tur


Vil du arbejde med økonomistyring i statens største og mest komplekse it-organisation? Og har du lyst til gennem en ambitiøs data- og analysedrevet tilgang at understøtte ledelsen i at træffe de rigtige beslutninger? Så er du måske vores nye kollega!

Økonomi- og Ledelsessekretariatet i ”Virksomhed, Opkrævning og Analytics” har ansvaret for den løbende økonomistyring af it-området, der primært understøtter Skattestyrelsen med samfundskritisk it-infrastruktur.

Vi søger en business controller til at indgå i den tætte opfølgning af projekt- og driftsøkonomien. Du bliver en del af vores økonomiteam, hvor du primært skal bidrage med at:

  • udarbejde månedlig økonomirapportering
  • udføre løbende budget- og forbrugscontrolling
  • sikre en tæt kobling mellem økonomital og fremdrift i projekter
  • understøtte løbende styring på eksterne konsulenter og interne medarbejdere
  • udarbejde analyser og beslutningsoplæg vedrørende økonomi
  • indgå i tæt dialog og sparring med de budgetansvarlige chefer og direktører

Du kommer til at arbejde i et uformelt og fagligt dygtigt arbejdsmiljø sammen med erfarne og engagerede kolleger, ligesom en tæt kontakt med relevante interessenter (projektledere, kontorchefer, PMO-funktioner etc.) vil være en naturlig del af din hverdag. Du skal være klar på en stejl indlæringskurve i et til tider hektisk miljø, men til gengæld får du unikke kompetencer og viden om statslig økonomistyring.

Stærk faglighed, gode formidlingsevner og lyst til tværgående samarbejde

Du har en stærk faglighed inden for økonomistyring – eller stor interesse for det - samt flair for tal og databehandling. Du arbejder selvstændigt, men mestrer også samarbejde både med nære kolleger og på tværs af organisationen.

For at lykkes i stillingen er det vigtigt, at du har:

  • afsluttet relevant uddannelse, fx cand.merc., finansøkonom, HD, eller lignende, som understøtter, at du har opnået relevante kvalifikationer i forhold til stillingens arbejdsopgaver
  • et højt fagligt niveau inden for økonomistyring
  • en veludviklet formidlingsevne såvel skriftligt som mundtligt
  • evnen til at opnå resultater og få opgaven i mål til tiden
  • flair for it og systemer, herunder gode excel-kundskaber

Som person tager du ansvar for opgaveløsningen og processen, og du stiller spørgsmål undervejs. På den måde er du med til at sikre et løbende fokus på at skabe forbedringer og se nye løsningsmuligheder. Du trives med en omskiftelig hverdag og har lyst til at være tæt på projekterne og deres hverdag, så vi kan levere forretningsnær økonomistyring. Du skal have lyst til understøtte den gode kultur, det gode samarbejde og de gode løsninger.

Der er en fordel, men ikke krav, hvis du har erfaring med it-projekter, statslig økonomistyring og/eller rapportering til Staten IT-råd.

Kontakt og ansættelsesvilkår

Motiveret CV og eksamenspapirer indsendes via linket ’Ansøg’ senest den 29. februar 2024. Vi forventer at afholde samtaler løbende. Har du spørgsmål til stillingen, er du meget velkommen til at kontakte souschef Morten Busk på 7237 2584.

Der kan blive gennemført person- og logikanalyse som led i ansættelsesprocessen, og der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet.

Ansættelsesområdet er Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Dit arbejdssted bliver Osvald Helmuths Vej 4, 2000 Frederiksberg.

Læs mere om at arbejde i Udviklings- og Forenklingsstyrelsen her.

Om Udviklings- og Forenklingsstyrelsen

’Vi sikrer velfungerende it-løsninger, så den samlede Skatteforvaltning kan løse sin opgave’

Udviklings- og Forenklingsstyrelsen er en tværfaglig styrelse og har til opgave at udvikle, drifte og vedligeholde nye og eksisterende it-systemer i Skatteforvaltningen, så de er stabile, sikre og omkostningseffektive.

Vores medarbejdere er fagligt kompetente og specialiserede og samtidig i stand til at arbejde tæt sammen med andre fagligheder på tværs af Skatteministeriet. Kun gennem et stærkt fagligt fællesskab på tværs af fagområderne kan vi lykkes med den omfangsrige og komplekse opgave, vi har.

Vi søger løbende nye kolleger, som deler vores ambition om at sikre fundamentet for finansieringen af den offentlige sektor.

Læs mere om Udviklings- og Forenklingsstyrelsen på www.ufst.dk.

Udviklings- og Forenklingsstyrelsen opfordrer alle kvalificerede uanset alder, køn, seksuel orientering, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.

Gem job

Udviklings- og Forenklingsstyrelsen
Publiceret: 8. februar 2024

Arbejdssted

Frederiksberg