Af­de­lings­chef til faglig udvikling af it-spe­ci­a­li­ster og opbygning af nyt drifts­cen­ter i Ope­ra­tions


Er du en erfaren leder med solid teknologiforståelse? Kan du opbygge vores nye HCI-driftscenter og sikre, at vi har de rigtige kompetencer i afdelingen? Og vil du være en del af et lederteam i et fagligt fællesskab med mere end 500 it-, data- og digitaliseringsspecialister? Så er du den afdelingschef, vi søger i Digital Solutions.

Vil du også spille en afgørende rolle i digitaliseringen af det danske samfund?

Som en del af Operations sørger du for, at en lang række af landets velfærdssystemer fungerer, og at de er velsmurte. Vi går op i at systemerne spiller, og hvis de ikke gør, får vi dem til det.

I Operations er vi inddelt i tre afdelinger, og du bliver afdelingschef for afdelingen Platforms & Integrations, der har 40 specialister fordelt i to etablerede sektioner. De to sektioner er Platforms & Integrations og Cloud & Network med hver sin sektionschef. Du får desuden direkte ansvar for et større New Private Cloud Native Platform-projekt.

Din vigtigste opgave bliver at motivere og udvikle de medarbejdere, der allerede er på holdet, og sætte retningen, når vi skal etablere og siden drive ATP’s kommende Hyper Converged Infrastructure (HCI). Det nye HCI-driftscenter skal være hjemsted for en stor del af ATP’s virtualiserede it-systemer, platform for ATP’s Kubernetes/Containerløsninger og kapacitet til vores udviklere i produktudviklingen.

Helt konkret bliver din opgave at:

  • lede og udvikle medarbejderne i afdelingen og at indgå i Operations-ledelsen
  • sikre tilfredsstillende leveranceniveau fra, og samarbejde med, den nuværende it-kapacitetsleverandør
  • sikre stabil driftsafvikling af ATP’s it-workloads i samarbejde med den nuværende it-kapacitetsleverandør
  • opbygge ATP’s nye Hyper Converged Infrastructure (HCI)/driftscenter med nødvendige og tilstrækkelige kompetencer og sikre compliant, sikker, fleksibel og stabil drift af ATP’s it-systemer i dette driftscenter.

Er du en erfaren leder med det lange blik på?

Det er vigtigt for os, at du har erfaring med personaleledelse, og så vil det være en fordel, hvis det er fra en Operations-funktion i en større virksomhed.

Som leder går du til en opgave med interesse for de langsigtede mål. Men du tænker ikke bare langsigtet. Du er ambitiøs og sætter høje mål, og du lykkes med det, fordi du involverer de rigtige, er skarp til at prioritere opgaver og fordele ansvar i din afdeling. Og så har du en positiv tilgang, der smitter og motiverer folk omkring dig.

På den anden side har du en solid teknologiforståelse og dermed tilstrækkelig viden om, hvordan dine medarbejdere løser de tekniske opgaver. Det vil klart være en fordel, at du har erfaring med sikker og effektiv it-driftsafvikling. Og så vil det være et plus, hvis du har kendskab til arbejdet med HCI-datacenter drift, ITIL, afvikling af virtualiserede it-miljøer, samt erfaring med Cloud-teknologi, Cloud-services og/eller drift gerne både i public- og private clouds.

Vil du være med til at sikre Danmark den globale førertrøje?

Operations er en af i alt fem enheder i det, vi kalder Digital Solutions. De fem enheder er Data, Delivery, Development, Operations og Technology.

Digital Solutions spiller en afgørende rolle i digitaliseringen af det danske samfund, fordi vi står bag de systemer, der får to ud af tre velfærdskroner ud til danskerne. På den måde har vi været med til at sikre Danmark den globale førertrøje, når det gælder offentlige digitale muligheder. Verdens bedste velfærdssamfund er digitalt drevet, og vi leverer en lang række afgørende komponenter, som gør det hele muligt.

I Digital Solutions bliver du en del af noget større. Vi er et unikt fagligt fællesskab med mere end 500 it-, data- og digitaliseringsspecialister, der blandt andet jonglerer med kode, algoritmer og AI. Vi tester, udvikler og rykker grænserne for, hvad man kan med digitalisering, automatisering, selvbetjening og brugervenlighed til gavn for samfundet.

Du kan se Koncerndirektør, Haktan Bulut, fortælle mere om Digital Solutions her.

ATP skal være et godt sted at gå på arbejde. Vi tror på, at en arbejdsplads i balance skaber plads til den enkelte. Hos os får du nær ledelse, fleksibilitet, et stort mandat og muligheden for at gøre en forskel.

=dig? Så send os dit CV

Du behøver ikke at sende os en lang ansøgning. Vi er mere interesserede i dit CV, som du gerne må sende til os senest søndag den 3. marts.

Vi behandler henvendelser løbende, og du kan læse mere om rekrutteringsforløbet her.

Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte underdirektør, Tim Walther Bay på tlf. 41 47 34 30 eller mail tiba@atp.dk.

Til annoncører, search- og rekrutteringsbureauer: ATP frabeder sig venligst uopfordrede henvendelser vedrørende annoncering af stillingsopslag og kandidater fra headhuntere og rekrutteringsbureauer. Vi ønsker heller ikke at modtage uopfordrede henvendelser vedrørende salg af tjenesteydelser og produkter i forbindelse med jobopslag. Vi beder om, at dette ønske respekteres, og at rekrutterende leder og andre medarbejdere ikke kontaktes i denne henseende.

Gem job