Erfaren konsulent til digital pro­ces­op­ti­me­ring og au­to­ma­ti­se­ring


Vil du være en del af den digitale omstilling i verdens største hjælpeorganisation og sikre at vores arbejde understøttes af den seneste teknologi og kunstig intelligens? Røde Kors investerer massivt i digitalisering af hjælpearbejdet og vores administrative processer og søger derfor en erfaren konsulent som kan stå for digitalisering, automatisering og optimering af vores arbejdsgange.

Røde Kors er verdens største humanitære hjælpeorganisation og i Danmark spænder vores indsatsområder bredt fra beredskab, førstehjælp og sociale indsatser over genbrugssalg til international humanitær assistance. For alle områder gælder at digital håndtering af arbejdet i stigende grad har betydning for vores evne til fortsat at yde den hjælp der er brug for på en effektiv måde.

I løbet af de seneste år har vores digitale omstilling medført at Røde Kors digitale forretningssystemer, dataplatform og øvrige digitale infrastruktur er baseret på den seneste teknologi og moderne principper. Dette giver nu et stort potentiale for at digitalisere, automatisere og forbedre de processer som gør Røde Kors’ arbejde muligt.

Dine arbejdsopgaver

Som konsulent indenfor procesoptimering og automatisering, samarbejder du med forretningen for at identificere de arbejdsgange og processer hvor en optimering, automatisering eller digitalisering vil have størst værdi. Du er ansvarlig for at analysere de omkostninger en optimering vil have og holde dette op mod de gevinster eller besparelser det medfører. Du vil i samarbejde med udviklere og Enterprise Arkitekt tage teknologivalg og planlægge opgaven i detaljer. Afhængig af kompleksitet vil uoptimeringen ske i samarbejde med forretningen, vores interne udviklere eller assistance fra ekstern samarbejdspartner.

Dine arbejdsopgaver omfatter bl.a.:

  • Udvælgelse og beskrivelse af processer til optimering i tæt dialog med Røde Kors’ landskontors forskellige afdelinger
  • Implementering af framework for vurdering og prioritering af processer
  • Afklaring og analyse af udvalgte processer i samarbejde med forretningen
  • Teknologianbefaling i samarbejde med vores udviklingsteam og Enterprise arkitekt
  • Planlægning og design af procesflows
  • Organisatorisk implementering og undervisning i brug af løsningerne

Din profil

Vi forventer, at du har en baggrund indenfor procesanalyse og design, erfaring med at implementere automatiseringer og procesoptimeringer. Det er en fordel hvis du har kendskab til teknologier som RPA og MS Power platformen og evt. machine learning og AI.

Du har gode samarbejdsevner og god forretningsforståelse. Du er udadvendt og god til at kommunikere med ikke-tekniske kolleger for at omsætte forretningsbehov til tekniske løsninger. Du kan beskrive, analysere og kortlægge og gentænke processer og formidle de ændringer det medfører – både de positive og de som kan føles negative. Du er struktureret og dokumenterer dit arbejde.

Din kommende arbejdsplads

Røde Kors er altid til stede. Hver dag redder vi liv og ruster mennesker til at klare sig gennem kriser og katastrofer. I Danmark skaber vi fællesskaber og støtter samfundets sårbare til et bedre liv. Vi hjælper mennesker på begge sider af konflikten og i de fjerneste egne af verden.

Røde Kors har i de seneste år investeret massivt i den digitale omstilling. Røde Kors digitalisering drives af Røde Kors’ Digitaliseringsafdeling for at øge effektiv brug af data og digitale værktøjer for at drive og udvikle Røde Kors.

Vi er en fleksibel arbejdsplads hvor arbejdsglæde, humor og work/life balance prioriteres højt. Du vil blive en del af Data og Arkitektursektionen som driver Røde kors data- og integrationsplatform samt udvikling i MS Azure og Power platformen. Sektionen består p.t. af en sektionsleder, en Enterprise arkitekt, 2 product owners samt et data- og udviklingsteam.

Dine ansættelsesvilkår

Stillingen er på 37 timer om ugen.

Løn- og ansættelsesvilkår vil ifølge Røde Kors i Danmarks fællesoverenskomst med HK og AC.

Ansøgning og yderligere oplysninger

Frist for ansøgning er den 18. februar. Vi afholder samtaler løbende og ansætter, når vi har fundet den rette kandidat. Stillingen søges via vores hjemmeside.

Ønsker du yderligere informationer, er du velkommen til at kontakte Sektionsleder for Data og Arkitektur Sune Bulow på 20700268 eller subul@rodekors.dk.

Gem job

Røde Kors
Publiceret: 12. februar 2024

Arbejdssted

København