Dygtig IT-supporter med stor teknisk viden

  • Har du stærke IT-tekniske kompetencer?
  • Har du sans for god service og teknisk problemløsning?
  • Kan du sætte dig ind i brugernes IT-udfordringer?
  • Kan du arbejde selvstændigt, systematisk og med de gode løsninger for øje?

Så håber vi, at du vil søge en spændende stilling som IT-supporter i Svendborg Kommune. Du vil her blive en del af IT, Data & Digitalisering (IDD), som indgår i Staben under Kommunaldirektøren.

IDD består af 28 medarbejdere som er organiseret i fire teams, der samlet har et bredt ansvar for kommunens IT-systemer samt udvikling og implementering af vores digitalisering, data og sikkerhed.

Som ny IT-supporter bliver du en del af IT-gruppens supportteam. Her arbejdes der primært med support via telefon, e-mail/sagssystem og personlige henvendelser fra kommunens ca. 5.000 IT-brugere. Du får en bred samarbejdsflade på tværs af hele Svendborg Kommune, og det er derfor vigtigt at du trives i en hverdag med mange interessenter.

Derudover vil du få ansvar for at styre og gennemføre tekniske opgaver og projekter af varierende størrelse og indhold, lige fra opgradering af eksisterende løsninger til udvikling og implementering af ny teknologi.

IDD råder over faglige kompetencer inden for de fleste IT-, digitale og datafaglige discipliner. Vi spænder således over mange forskellige opgaver og kompetencer. Sammenhængskraft, forretningsforståelse, sikker drift og løbende udvikling er nøgleord der kendetegner vores arbejde. Vi har fokus på at levere service af høj kvalitet, at sikre driften og at understøtte og påvirke fagområderne i forhold til nye strategiske, digitale muligheder. Det er vigtigt at du ligesom os sætter en ære i god og professionel support hvor vi tager udgangspunkt i brugerens kompetencer og IT-problemer fra små til store komplekse tekniske problemstillinger.

Dine vigtigste opgaver

  • Support og vejledning af kommunens IT-brugere
  • Dialog og teknisk bistand til fagområder, ledelse og leverandører
  • Deltagelse i teknisk systemimplementering
  • Fejlsøgning og problemløsning af IT-problemer på Windows og mobile enheder m.m.
  • Basal opsætning og fejlsøgning af Cisco-netværk
  • Installation og konfiguration af computere, programmer og øvrige IT-installationer
  • Løsning af komplekse tekniske problemstillinger

Vi forestiller os, at du

  • Har minimum 3 års erfaring som IT-supporter/IT-konsulent
  • Har et stærkt teknisk fundament og kan overskue komplekse tekniske problemstillinger
  • Har kendskab til og erfaring med support af Windows og Office365
  • Er serviceminded og sætter en ære i at give den enkelte bruger en god oplevelse
  • Er initiativrig, selvstændig og struktureret
  • Har kørekort til personbil (bil til udekørende supportopgaver er til rådighed)
  • En relevant IT-uddannelse f.eks. IT-supporter eller datatekniker
  • Trives med nye udfordringer i et dynamisk miljø
  • Er løsnings- og samarbejdsorienteret, og god til at indgå i forskellige fora
  • Er udadvendt og engageret med et godt humør og gåpåmod
  • Kan overholde fastlagte deadlines

Udover denne stillingsprofil søger vi også en nyuddannet IT-supporter til IDD.

Vi tilbyder

En spændende og alsidig stilling i en stor værdibaseret organisation, der hylder faglighed og helhed i opgaveløsningen, herunder:

  • Alsidighed i opgaverne og mulighed for at være med til at præge stillingen
  • En funktion og afdeling indenfor et område i konstant udvikling
  • Et team med engagerede, kompetente kolleger hvor godt kollegaskab er en vigtig del af hverdagen
  • En bred samarbejdsflade på tværs af hele Svendborg Kommune
  • Et miljø, hvor læring og kompetenceudvikling er i højsæde, og hvor trivsel og godt arbejdsmiljø tages seriøst
  • Fleksible arbejdstider med frihed under ansvar og mulighed for at arbejde hjemmefra

Om Svendborg Kommune

Svendborg Kommune er i vores øjne en arbejdsplads af en helt perfekt størrelse: Vi er små nok til at være tæt på hinanden i et varmt uhøjtideligt fællesskab med korte kommandoveje og uden skjulte dagsordner. Og vi er store nok til at have god plads til ambitioner, høj faglighed og rige muligheder for udvikling.

Vi holder af hverdagen og insisterer på, at det skal være rart at gå på arbejde. Vi har travlt, men ikke for travlt til at hjælpe hinanden.

Vores værdier findes ikke kun på papiret, vi bruger dem faktisk som kompas hver dag. Vi møder hinanden i øjenhøjde, i dialog og med tillid, og sammen skaber vi en tryg ramme, hvor vi alle kan løse vores opgaver selvstændigt, fleksibelt og ansvarligt.

Formalia

Stillingen som IT-supporter er en fast stilling på fuld tid med tiltrædelse hurtigst muligt. Løn- og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst og mulighed for forhandling af individuel kvalifikationsløn.

Der vil blive indhentet referencer i rekrutteringsforløbet.

Tjenestestedet er Rådhuset i Svendborg, Ramsherred 5, DK-5700 Svendborg.

Ansøgningsfrist den 13. marts 2024 og samtaler forventes afholdt den 19. marts 2024.

Ønsker du yderligere oplysninger om stillingen, er du velkommen til at kontakte Afdelingsleder af IDD, Lisbet Bogh Sønderby på tlf. 5154 5800.


Velkommen til Svendborg - Øhavets hovedstad!

Svendborg har en suveræn beliggenhed midt i den skønneste natur, på kanten af det Sydfynske Øhav og med en mini-metropol, der byder på det hele. Vi tøver ikke, når vi med stolthed kalder Svendborg for Fyns kulturhovedstad. Vi har en charmerende bymidte og livlig handelsby med teatre og museer samt et rigt foreningsliv. Vores dagtilbud og folkeskoler er i top og med særligt fokus på bevægelse og sport, og vi har flere videregående uddannelser, som snart samles i et attraktivt uddannelsesmiljø ved havnen. Svendborg er placeret midt i landet med en halv time til Odense og under to timer til København og Århus. Svendborg er med sine knap 60.000 indbyggere Fyns andenstørste kommune.

Gem job