Da­ta­ad­mi­ni­stra­tor til Røde Kors CRM og Fri­vil­lig­hånd­te­ring


Har du lyst til at udvikle dig inden for databehandling, og ønsker du at understøtte frivillige og ansattes arbejde i et af Røde Kors’ kernesystemer?

Røde Kors er i færd med at implementere en ny digital løsning til håndtering af frivillige, bidragsydere, medlemmer og kunder, baseret på teknologien Microsoft Dynamics 365 Sales. Løsningen skal benyttes på tværs af hele Røde Kors til at styrke vores fundraising, salg og services overfor medlemmer og frivillige. For at kunne understøtte frivillige og ansattes arbejde er det altafgørende, at datakvaliteten er høj og pålidelig. Vi søger derfor en detaljeorienteret og struktureret profil, som vil have ansvaret for databehandling i vores kommende system.

Dine arbejdsopgaver

Som dataadministrator vil du blandt andet arbejde med datarens og -berigelse og være ansvarlig for at sikre, at data i CRM er nøjagtig, hurtigt tilgængelig for Røde Kors’ brugere og er af høj kvalitet. Samtidig vil du være med til at sikre effektive processer, der garanterer pålideligheden af vores data.

Dine arbejdsopgaver vil omfatte følgende:

  • Involvering i datamigrering indtil planlagt go-live i efteråret 2024
  • Vedligeholde og opdatere stamdata i vores CRM-system, herunder behandling af dubletter og datavask af fx frivillige og faste støtter
  • Udtrække og uploade data til CRM og andre systemer, fx indberetning af donationer til Skat
  • Deltage i implementering og test af nye processer ifm. opretholdelse af høj datakvalitet
  • Dialog med ekstern CRM-leverandør og opfølgning på fejl i samarbejde med Product Owner
  • Daglig support til Røde Kors’ medarbejdere, herunder udarbejde vejledninger og hjælpemateriale

Der vil desuden være mulighed for at blive involveret i udvikling af rapporter i PowerBI og automatisering af arbejdsgange såfremt du har interesse og evner indenfor dette.

Din profil / vores forventninger til dig

Du kan enten være nyuddannet eller have været på arbejdsmarkedet i flere år. Det vigtigste er, at du er detaljeorienteret og ønsker at arbejde med databehandling.

Derudover forventer vi, at du:

  • Har erfaring med Excel og evt. kendskab til Microsoft Dynamics 365
  • Kan skabe struktur og sammenhænge over komplekse problemer
  • Brænder for at hjælpe og er serviceminded
  • Er fleksibel og kan arbejde selvstændigt
  • Er nysgerrig på processer og IT
  • Skriver og taler dansk samt kan begå dig på engelsk

Erfaring fra en lignende stilling samt arbejde med Microsoft Dynamics 365 er en fordel men ikke en forudsætning. Vi vil sørge for at du hurtigst muligt kan træde fuldt ind i stillingen.

Din kommende arbejdsplads

Røde Kors er altid til stede. Hver dag redder vi liv og ruster mennesker til at klare sig gennem kriser og katastrofer. I Danmark skaber vi fællesskaber og støtter samfundets sårbare til et bedre liv. Vi hjælper mennesker på begge sider af konflikten og i de fjerneste egne af verden.

Røde Kors har i de seneste år investeret massivt i den digitale omstilling. Røde Kors digitalisering drives af Røde Kors’ Digitaliseringsafdeling for at øge effektiv brug af data og digitale værktøjer for at drive og udvikle Røde Kors.

Du vil blive en del Røde Kors’ digitaliseringsafdeling med ca. 30 kolleger, der fagligt dækker alt fra it-support, it- og infrastrukturdrift, udvikling af digitale løsninger og projektledelse. Stillingen befinder sig i Data og Arkitektursektionen som driver Røde kors’ data- og integrationsplatform samt udvikling af integrationer og apps. Sektionen består pt. af en sektionsleder, en Enterprise arkitekt, en Product Owner for CRM og frivillighåndtering, en Product Owner for digital udvikling samt et data- og udviklingsteam. Du refererer til sektionslederen.

Udover Digitaliseringsafdelingen vil du have et tæt samarbejde med kolleger fra andre afdelinger som driver Røde kors’ fundraising, medlemsservices og frivillighåndtering som er dybt afhængige af en høj grad af service og adgang til data.

Dine ansættelsesvilkår

Stillingen er på 37 timer om ugen. Løn- og ansættelsesvilkår vil ifølge Røde Kors i Danmarks fællesoverenskomst med HK og AC.

Ansøgning og kontaktinformation

Ansøgning og CV senest d. 18. februar 2024. Vi holder samtaler løbende. Stillingen søges via vores hjemmeside www.rodekors.dk/job.

Hvis du har nogle spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte Sune Bulow på +45 20700268 eller subul@rodekors.dk.


Røde Kors

Røde Kors er altid til stede. Hver dag redder vi liv og ruster mennesker til at klare sig gennem kriser og katastrofer. I Danmark skaber vi fællesskaber og støtter samfundets sårbare til et bedre liv.

Vi hjælper mennesker på begge sider af konflikten og i de fjerneste egne af verden. Uden hensyn til nationalitet, religion eller politiske holdninger.

Vi er verdens største humanitære organisation med 11 millioner frivillige i 192 lande. Vi er en del af dit lokalsamfund, uanset hvor du bor. Med din hjælp kan vi altid være til stede, når der er brug for os.

Gem job

Røde Kors
Publiceret: 13. februar 2024

Arbejdssted

København Ø