System­e­jer til TastSelv Erhverv


Har du erfaring med IT-systemer og leverandørstyring? Og brænder du for at arbejde med teknologier, processer og kultur og løbende bidrage til optimering af vores skattesystemer? Så er det dig, vi har brug for til en spændende stilling med store faglige udviklingsmuligheder.

Som systemejer hos os kommer du til at arbejde i vores NTSE-team, der har ansvaret for applikationen TastSelv Erhverv samt en række andre mindre applikationer. Dit team er det kritiske bindeled mellem vores kunder og eksterne leverandører, og din opgave bliver dels at sikre, at stabil drift og medvirke til udviklingen af nye stærke IT-løsninger.

Arbejdet er varieret, og du vil løbende blive præsenteret for nye udfordringer, som du kan se frem til at finde gode løsninger på, i tæt dialog med dine kollegaer i teamet, IT arkitekter, QA/tester og de leverandører, der vedligeholder, supporterer og videreudvikler systemet og komponenterne på området.

Dine kompetencer og erfaringer

Systemejerrollen i UFST er et vigtigt koordinerende bindeled mellem leverandørerne af outsourcede it-systemer og procesejerne i Fagstyrelserne, det er derfor vigtigt at du som systemejer besidder en række egenskaber og færdighede

På det adfærdsmæssige og personlige plan skal en systemejer være kendetegnet ved at være:

  • Proaktiv og initiativrig
  • Ansvarlig overfor opgaver og deadlines
  • Kommunikerende og samarbejdende
  • Læringsminded og struktureret
  • og i stand til at sætte sig ind i komplekse it-faglige og forretningsmæssige problemstillinger.

På det tekniske og metodemæssige felt skal en systemejer have vide om:

  • Systemernes funktionalitet, dets integrationer og den implementerede infrastruktur
  • Drift
  • ITIL og leverandør- og kontraktstyring
  • Udarbejdelse af kravspecifikationer og test af it-systemer.

Vi forventer, at du har en relevant uddannelsesmæssig baggrund og teknisk forståelse kombineret med en god proces- og forretningsforståelse. Som person er du vedholdende og trives i en stor organisation. Du arbejder analytisk, struktureret og har en positiv tilgang til dine opgaver. Du er løsnings- og helhedsorienteret og formår at bevare det fulde overblik.

Kendskab til værktøjer og teknologier som Jira, Confluence, Java, HTML, BMC Remedy ITSM og SAP vil være en fordel, men er ikke et krav.

Dit nye kontor

Du vil blive en del af kontoret Erhvervssystemer, som pt. består af 22 medarbejdere. Vi har dagligt en faglig sparring på tværs af kontoret, så man er aldrig alene med en udfordring. Vi lægger vægt på et dynamisk arbejdsmiljø og god work-life-balance og vores omgangstone internt i kontoret er uformel, hvor godt humør og en positiv tilgang til opgaverne er i højsæde. Kontoret er en del af Udviklings- og Forenklingsstyrelsen, som er skatteforvaltningens udførende og strategiske IT-leverandørstyring. Du kan se frem til et tæt samarbejde på tværs af kontorerne, hvor du især samarbejder med andre systemejere, platformsejere og det relaterede forretningsområde.

Du kommer i berøring med vores eksterne leverandører og med dygtige kolleger i Skatteforvaltningen, som repræsenterer mange fagligheder, og alle arbejder sammen om at gøre det nemt for danskerne at betale den rigtige skat til tiden.

Rikke Frandsen, systemejer og projektleder i Erhvervssystemer siger: ”I Erhvervssystemer bliver du mødt med et smil om morgenen. Vi har en bred palet af kollegaer, både alders-, erfarings- og faglighedsmæssigt. Vi har vi en meget kollegial og til tider familiær omgangstone, og vi går rigtig langt for at hjælpe hinanden. Vi løfter vores opgaver med stor stolthed, fordi vi ved, at det bidrager til det fundament, der finansierer hele den offentlige sektor”.

Kontakt og ansættelsesvilkår

Søg stillingen allerede i dag ved at sende din ansøgning med CV samt eventuelle eksamenspapirer og udtalelser via linket ”Ansøg”. Fristen for at søge stillingen er senest 20. marts 2024, vi holder samtaler løbende

Har du spørgsmål til stillingen, er du meget velkommen til at kontakte Jakob Hannecke på tlf. +45 72 37 05 65. Stillingen ønskes besat hurtigst muligt.

Der kan i forbindelse med ansættelsessamtalerne blive brugt case og test. Der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest og referencer.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet.

Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Dit arbejdssted bliver Osvald Helmuths Vej 4, 2000 Frederiksberg - tæt på Flintholm Station.

Om Udviklings- og Forenklingsstyrelsen

’Vi sikrer velfungerende it-løsninger, så den samlede Skatteforvaltning kan løse sin opgave’

Udviklings- og Forenklingsstyrelsen er en tværfaglig styrelse og har til opgave at udvikle, drifte og vedligeholde nye og eksisterende it-systemer i Skatteforvaltningen, så de er stabile, sikre og omkostningseffektive.

Vores medarbejdere er fagligt kompetente og specialiserede og samtidig i stand til at arbejde tæt sammen med andre fagligheder på tværs af Skatteministeriet. Kun gennem et stærkt fagligt fællesskab på tværs af fagområderne kan vi lykkes med den omfangsrige og komplekse opgave, vi har.

Vi søger løbende nye kolleger, som deler vores ambition om at sikre fundamentet for finansieringen af den offentlige sektor.

Læs mere om Udviklings- og Forenklingsstyrelsen på www.ufst.dk.

Udviklings- og Forenklingsstyrelsen opfordrer alle kvalificerede uanset alder, køn, seksuel orientering, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.

Gem job

Udviklings- og Forenklingsstyrelsen

Arbejdssted

Frederiksberg

Vigtige datoer

Indrykket:
21. februar 2024
Ansøgningsfrist:
20. marts 2024

Job hos virksomheden