Ge­ne­ra­list med skarp pen til stra­te­gisk HR-kontor


Vil du være med til at gøre en forskel for medarbejderne i en offentlig styrelse, der varetager en vigtig samfundsmæssig opgave? Trives du med sagsbehandling i en stabsfunktion, eller vil du gerne lære, hvordan man arbejder med strategisk HR i en stor statslig organisation? Så er det måske dig, vi søger.

Fokus på understøttelse af organisationen

Udviklings- og forenklingsstyrelsen er en af Danmarks største, mest spændende og komplekse statslige it-organisationer. I vores kontor, Strategisk HR og Organisation, har vi ansvaret for at sikre, at styrelsens ledere og medarbejdere står på det bedst mulige fundament i forhold til udførelsen af det daglige arbejde. Sammen med dine kolleger og chefer skal du sikre understøttelsen af bl.a. direktionen ift. udarbejdelse af notater samt sikre projektledelse af interne HR-projekter.

Vi har brug for dig, der selvstændigt kan udarbejde sagsfremstillinger, notater, direktionsindstillinger, procesdokumentation og påtage sig koordineringsopgaven i forhold til interne og eksterne HR-projekter.

Derudover vil dine hovedopgaver være at:

  • understøtte og udvikle enhedens arbejde med orientering af direktionen og styrelsens øvrige ledelseslag
  • udarbejde mål og roadmaps/planer og fremdriftsrapporteringer
  • videndele med kollegaer i kontoret ift. sagsfremstilling og proceshåndtering

I dine opgaver vil den skriftlige formidling være i højsædet, og derfor er det vigtigt, at du kan formidle svære emner på en overskuelig og letforståelig måde til både interne og eksterne interessenter.

Generalist med gode formidlingsevner

Du er enten nyuddannet eller har et par års erfaring i en offentlig styrelse eller lignende politisk organisation – og erfaring med ledelsesbetjening fra en politisk styret organisation er en fordel. Det er vigtigt at du kan koordinere flere opgaver og interessenter med forskellige fagkompetencer på én gang, og at du kan lide at tage ansvar og få afsluttet dine opgaver.

Du er en god formidler, der evner at formulere dig i et præcist sprog, og du har interesse for HR-disciplinerne. Du formår at sætte dig ind i komplekse områder, og kan videreformidle det på skrift. I en travl hverdag bevarer du overblikket og roen, når det går stærkt og trives med det.

For at lykkes i stillingen er det vigtigt, at du kan navigere i en organisation med mange prioriteringer. Du skal være god til at skabe relationer og nå resultater i fællesskab med dine kollegaer samt skabe tillid og opnå dialog med forskellige lag i organisationen.

Din nye arbejdsplads

Du kan se frem til spændende og udviklende opgaver, der understøtter, at styrelsen gennem udvikling og drift af it-løsninger sikrer fundamentet for finansiering af den offentlige sektor. Du får dygtige og dedikerede kolleger og gode muligheder for sparring. Både tempo og humør er højt. Samtidig tilbyder vi fleksible rammer og gode udviklingsmuligheder for den rette kandidat.

Caroline Horst Andreasen, der har været i kontoret i knap et halvt år fortæller:

”I vores kontor er der højt til loftet på den måde, at der er rig mulighed for udvikling, masser at rive i og plads til, at du kan sige din mening. Du får med tiden mulighed for at præge din egen opgaveportefølje, så du sidder med lige dét, du synes er fedt og sjovt. Jeg har været ansat i knap 6 måneder, og har allerede fået lov til at sidde med nogle spændende sager, det har givet mig en indsigt i organisationen, og det har været meget lærerigt. Hvis du synes, det er fedt at få et kig ind i maskinrummet i en stor og kompleks organisation, så er du kommet til det rigtige sted.”

Kontakt og ansættelsesvilkår

Send din ansøgning med CV og eksamensbevis via linket ”Ansøg” senest d. 10. marts 2024.

Har du spørgsmål til stillingen, er du meget velkommen til at kontakte souschef Annie Blynov på 72383803 eller kontorchef Niels Zachariassen på 72388912.

I forbindelse med ansættelsessamtalerne kan der blive anvendt test. Der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest og referencer.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet.

Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Dit arbejdssted bliver indtil videre Osvald Helmuths Vej 4, 2000 Frederiksberg - tæt på Flintholm Station.

Læs mere om at arbejde i Udviklings- og Forenklingsstyrelsen her.

Om Udviklings- og Forenklingsstyrelsen

’Vi sikrer velfungerende it-løsninger, så den samlede Skatteforvaltning kan løse sin opgave’

Udviklings- og Forenklingsstyrelsen er en tværfaglig styrelse og har til opgave at udvikle, drifte og vedligeholde nye og eksisterende it-systemer i Skatteforvaltningen, så de er stabile, sikre og omkostningseffektive.

Vores medarbejdere er fagligt kompetente og specialiserede og samtidig i stand til at arbejde tæt sammen med andre fagligheder på tværs af Skatteministeriet. Kun gennem et stærkt fagligt fællesskab på tværs af fagområderne kan vi lykkes med den omfangsrige og komplekse opgave, vi har.

Vi søger løbende nye kolleger, som deler vores ambition om at sikre fundamentet for finansieringen af den offentlige sektor.

Læs mere om Udviklings- og Forenklingsstyrelsen på www.ufst.dk.

Udviklings- og Forenklingsstyrelsen opfordrer alle kvalificerede uanset alder, køn, seksuel orientering, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.

Gem job

Udviklings- og Forenklingsstyrelsen

Arbejdssted

Frederiksberg

Vigtige datoer

Indrykket:
21. februar 2024
Ansøgningsfrist:
10. marts 2024

Job hos virksomheden