System­e­je­re til ny­ud­vik­le­de systemer


Har du et skarpt øje for IT-systemers muligheder og risici? Vil du gøre tingene rigtigt fra starten? Og har du lyst til at være med i et team, hvor du bliver hørt og kan sætte dit præg på både opgaver og processer? Så kom med på holdet i det nyoprettede kontor ”Bolig Drift”.

Bliv en del af Boligområdet

Du bliver en del af kontoret ”Bolig Drift”, hvor vi søger to systemejere til. Vores fineste opgave er at sikre stabil drift af nyudviklede IT-løsninger og koordinere den løbende support, vedligehold og videreudvikling af applikationerne. De første leverancer blev sat i drift i efteråret 2023, og der vil løbende komme flere større, nyudviklede komponenter til. Kontoret er under opbygning, og du får en unik mulighed for at påvirke din egen stilling.

Analyse, koordinering og kvalitetssikring

Som systemejer arbejder du tæt sammen med vores drifts- og vedligeholdelsesleverandører - både interne og eksterne. Du indgår i en løbende dialog omkring tekniske aspekter med interessenter i Udviklings- og Forenklingsstyrelsen (UFST), i den ansvarlige fagstyrelse og hos leverandører. Som systemejer er det dig, der faciliterer kommunikation, prioriterer videreudvikling, ændringer eller opdateringer i systemet, overvåger ydeevne i systemet, mv. Systemejeren er bindeled mellem teknologi, brugere og forretningsmæssige mål.

Du har fokus på driftsstabilitet og fremtidssikring, og det er dig, der sammen med dine kollegaer er ansvarlig for, at driftsprocedurerne overholdes jf. den systemdokumentation, du er med til at holde opdateret.

Dine primære arbejdsopgaver er:

  • Analyse og specificering af tekniske krav til leverandørerne
  • At indgå i tekniske dialoger med arkitekter, platformsejere samt eksterne leverandører
  • Review af leverandørers løsningsbeskrivelser og estimater
  • Kvalitetssikring af systemet ifm. løbende vedligeholdelsesopgaver
  • Koordinering og styring af aktivitets- og tidsplaner af tekniske idriftsættelser (releases, patches og hotfixes) i tæt samarbejde med Service Delivery Manageren

Da kontoret er under opbygning, forventes det, at du også vil bidrage til en bred vifte af øvrige opgaver. Du får mulighed for at bidrage til processer for smidig overdragelse fra udvikling til drift, og til hvordan kontoret skal udføre de helt klassiske driftsdiscipliner.

Teknisk stærk profil med sans for kommunikation

Du har en relevant videregående uddannelse indenfor IT eller tilsvarende erfaring og har erfaring med styring, fx projektledelse. Du har en god teknologiforståelse og har et bredt kendskab til de mest gængse teknologier. Vi forestiller os, at du har erfaring med drift af IT-systemer i samarbejde med eksterne leverandører. Måske har du arbejdet som Product Owner / Systemejer / IT-konsulent eller lignende.

For at få succes i jobbet lægger vi vægt på at du:

  • er fortrolig med relevante ITIL-processer af drift og support af et IT-system
  • elsker at dykke ned i tekniske problemstillinger og er løsningsorienteret, så du sammen med teknikerne hurtigt og effektivt får udbedret fejl og driftsforstyrrelser
  • er proaktiv, initiativrig og tager selvstændigt ansvar for dine opgaver, så du sikrer, at deadlines bliver overholdt
  • er god til at håndtere mange opgaver samtidigt
  • er kommunikativt dygtig og god til at samarbejde i et bredt fagligt miljø med både forretningseksperter, IT-kolleger og leverandører
  • har lyst til hele tiden at lære og er i stand til at sætte dig ind i komplekse IT-faglige og forretningsmæssige problemstillinger.

Du trives med en travl hverdag, hvor du sammen med dine kollegaer finder de rigtige løsninger til de mange opgaver, vi har – og løbende definerer.

Bliv en del af et fagligt stimulerende arbejdsmiljø

Som systemejer i ’Bolig Drift’ får du et stærkt fagligt netværk. Du kan altså glæde dig til at blive en del af et team af dygtige og engagerede kolleger, hvor vi videndeler og hjælper hinanden.

Vi tilbyder et job, hvor du:

  • får mulighed for at udvikle dig fagligt både i arbejdet med den tekniske løsning og i din forståelse og indsigt i data
  • møder stor variation i dine arbejdsopgaver og i din hverdag, da du både skal forholde dig til den daglige drift, men også skal være drivende på det langsigtede roadmap for løsningen
  • får mulighed for at opbygge kompetencer og forståelse for de mange integrationer, vores løsninger anvender
  • får mulighed for at være med til at opbygge kontoret og definere din rolle.

Din kommende kontorchef Louise Arnawa fortæller: ”For mig er det vigtigt, at vi i det nye kontor skaber et miljø, hvor trivsel, samarbejde og kreativitet næres, så vi både som individer og som helhed kan blomstre. Jeg vil gøre mit for at så frøene til positivitet og til at skabe en atmosfære, hvor alle kan føle sig værdsatte, motiverede og hvor vi ubekymret kan tale om succeser og udfordringer både fra det faglige arbejde og af mere privat karakter.” Desuden tilbyder vi en høj grad af fleksibilitet, hvor der er mulighed for at balancere arbejds- og familieliv.

Kontakt og ansættelsesvilkår

Send dit CV med en kort motivation og eksamensbevis via linket ”Ansøg” senest d. 18. marts. Vi afholder samtaler løbende, så send dit CV allerede i dag.

Hvis du vil vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte kontorchef Louise Arnawa på telefon 72 37 96 84.

Der kan indgå en logisk test og en personprofilanalyse i ansættelsesforløbet. Forud for ansættelsen vil der blive indhentet referencer og straffeattest.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet. Ansættelsesområdet er Skatteministeriet med tilhørende institutioner.

Dit arbejdssted er Nybrovej 110-116, 2800 Kongens Lyngby.


Om Udviklings- og Forenklingsstyrelsen

’Vi sikrer velfungerende it-løsninger, så den samlede Skatteforvaltning kan løse sin opgave’

Udviklings- og Forenklingsstyrelsen er en tværfaglig styrelse og har til opgave at udvikle, drifte og vedligeholde nye og eksisterende it-systemer i Skatteforvaltningen, så de er stabile, sikre og omkostningseffektive.

Vores medarbejdere er fagligt kompetente og specialiserede og samtidig i stand til at arbejde tæt sammen med andre fagligheder på tværs af Skatteministeriet. Kun gennem et stærkt fagligt fællesskab på tværs af fagområderne kan vi lykkes med den omfangsrige og komplekse opgave, vi har.

Vi søger løbende nye kolleger, som deler vores ambition om at sikre fundamentet for finansieringen af den offentlige sektor.

Læs mere om Udviklings- og Forenklingsstyrelsen på www.ufst.dk.

Udviklings- og Forenklingsstyrelsen opfordrer alle kvalificerede uanset alder, køn, seksuel orientering, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.

Gem job

Udviklings- og Forenklingsstyrelsen

Arbejdssted

Frederiksberg

Vigtige datoer

Indrykket:
22. februar 2024
Ansøgningsfrist:
18. marts 2024

Job hos virksomheden