Ap­pli­ca­tion Manager til for­valt­ning af it-le­ve­ran­cer for Ud­be­ta­ling Danmark


Har du erfaring med drift og forvaltning af it-løsninger? Og kan du agere bindeled mellem systemleverandører, it og ATP's forretning, når det handler om at skabe stabile og effektive it-leverancer? Så er det dig, vi søger.

Vil du være med til at skabe værdi gennem proaktivitet og gode relationer?

I Digital Solutions, som er ATP’s område for it, data og digitalisering, får vi velfærden til at fungere. Vi spiller en afgørende rolle i digitaliseringen af det danske samfund, fordi vi står bag de systemer, der får to ud af tre velfærdskroner ud til danskerne.

I øjeblikket er vi på udkig efter Application Manager i sektionen Service Integration, hvor vi primært har fokus på at levere værdiskabende, stabile og rettidige it-leverancer til gavn for hele organisationen.

Som Application Manager er du i stand til at skabe gode relationer internt og eksternt, bringe dig selv i spil og bruge din tekniske it-erfaring ved at være opsøgende og proaktiv. Du kommer ikke til at ændre direkte i it-systemerne – det gør leverandørerne - men du kommer i høj grad til at være med til at sikre fremdrift, det rette fokus og den rette kvalitet.

Dine opgaver vil spænde fra akutte driftsudfordringer i de kørende systemer til fremadrettede arkitekturmæssige overvejelser. Du vil primært komme til at arbejde med de systemer, som Udbetaling Danmarks mange ordninger (fx folkepension, barselsdagpenge og boligstøtte) er afhængige af, men du får derudover også rig mulighed for at præge dine egne opgaver, der bl.a. består i at:

  • sikre den nødvendige fokus på aktuelle driftsudfordringer - i samarbejde med Incident Management
  • sørge for opfølgning på iagttagelser gjort under kritiske fejl - sammen med Problem Management
  • bistå i koordinering og prioritering af forskellige generelle driftsopgaver – i samarbejde med Change Management
  • bistå forretningen med tekniske inputs ved nye forretningskrav, eller ved behov for ændringer
  • sikre, at leverandørens dokumentation afspejler den implementerede løsning.

Kan du gøre det komplekse forståeligt?

Der kan være flere veje til jobbet som Application Manager. Vi forestiller os, at du har en relevant uddannelse, men det vigtigste er, at du har solid og dokumenteret erfaring med drift og forvaltning af it-løsninger.

Derudover er det vigtigt, at du:

  • tager initiativ, ansvar og er proaktiv i forhold til driftshændelser og generel opgavehåndtering
  • kan kommunikere teknisk indhold på en letforståelig måde, også for ikke teknikere
  • har grundlæggende kendskab til forskellige it-platforme samt drifts-, udviklings- og arkitekturprincipper
  • har erfaring med leverandørsamarbejde og interessenthåndtering.

I rollen som Application Manager i Service Integration bliver du en nøglespiller i en unik situation, hvor vi håndterer store outsourcede IT-løsninger, der alle kendetegnes ved stabil drift.

Du vil blive mødt af en forventning om at tage ansvar, stille spørgsmål og udvikle dig selv og de fællesskaber, du bliver en del af. Vi ved nemlig, at engagerede medarbejdere er altafgørende for, at vi når vores mål og bliver ved med at være de bedste til at løse vigtige samfundsopgaver.

Kan du få proces til at rime på resultat?

I Digital Solutions bliver du en del af noget større. Vi er et unikt fagligt fællesskab med mere end 500 it-, data- og digitaliseringsspecialister, der blandt andet jonglerer med kode, algoritmer og AI. Vi tester, udvikler og rykker grænserne for, hvad man kan med digitalisering, automatisering, selvbetjening og brugervenlighed til gavn for samfundet.

Du kan læse mere om Digital Solutions her.

Som Application Manager i Service Integration bliver du mere konkret en del af enheden Delivery, som er en af i alt fem enheder i Digital Solutions. Her tester, styrer og supporterer vi alle tænkelige typer af projekter. Det kan være som primus motor på interne projekter i ATP, som forretningens sparringspartner eller som tovholder i relationen til eksterne it-leverandører.

Vi har end-to-end leverancefokus og går forrest, både når det gælder valg af leveranceform, og når det handler om at stille krav, teste eller sikre den gode overgang til driften.

Du bliver del af en sektion på 12 engagerede og dygtige generalister. Vi har fokus på godt kollegaskab og insisterer på en venlig arbejdskultur – med nær ledelse, personlig udvikling, sammenhold og sundhed.

Vi sætter barren højt, både når det gælder ambitioner og trivsel. Vi tror på et arbejdsliv i balance. Det kræver fleksibilitet med plads til den enkelte - og det har vi.

=dig? Så send os dit CV

Send os en kort motiveret ansøgning og dit cv senest søndag den 21. april.

I ATP arbejder vi for en fair rekrutteringsproces, og derfor beder vi dig om ikke at vedhæfte billeder i dit CV eller angive din alder, når du søger.

Vi behandler henvendelser løbende og håber på opstart hurtigst muligt. Du kan læse mere om rekrutteringsforløbet her.

Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte sektionschef Søren Pærregaard på 93 89 93 89 eller på spg@atp.dk.

#LI-hybrid
Til annoncører, search- og rekrutteringsbureauer: ATP frabeder sig venligst uopfordrede henvendelser vedrørende annoncering af stillingsopslag og kandidater fra headhuntere og rekrutteringsbureauer. Vi ønsker heller ikke at modtage uopfordrede henvendelser vedrørende salg af tjenesteydelser og produkter i forbindelse med jobopslag. Vi beder om, at dette ønske respekteres, og at rekrutterende leder og andre medarbejdere ikke kontaktes i denne henseende.

Gem job