Stu­den­ter­med­hjæl­per med interesse for at arbejdede med in­for­ma­tions­sik­ker­hed søges til Digital For­ret­nings­ud­vik­ling i Patent- og Va­re­mær­ke­sty­rel­sen


Brænder du for at gøre en forskel og vil bidrage til Patent- og Varemærkestyrelsens løbende forbedring af informationssikkerhed, så har du mulighed for at blive vores nye studentermedhjælper.

Om jobbet

Vi søger en studentermedhjælper til at assistere vores sikkerhedsfunktion. Sikkerhedsfunktionen har til opgave at understøtte en løbende forbedring af styrelsens informationssikkerhed under efterlevelse af ledelsens og kundernes forventninger såvel som gældende krav, der blandt andet omfatter standarden ISO 27001, tekniske minimumskrav for statslige myndigheder, samt lovgivning på området.

Dine arbejdsopgaver vil afhænge af dine præferencer samt personlige- og faglige kompetencer, og kan fx omfatte:

  • Bidrage til udvikling af den styrende ramme for informationssikkerhed efter ISO 27001.
  • Kommunikation af retningslinjer, aktuelle trusler, eksterne krav mm. rettet mod styrelsens øvrige medarbejdere.
  • Bidrage til rapportering rettet mod styrelsens ledelse eller eksterne parter.
  • Samarbejde og koordinering med styrelsens juridiske sektion, der har ansvaret for efterlevelse af Persondataforordningen (GDPR).
  • Bidrage til udvikling og implementering af den kravsættende ramme for styrelsen organisatoriske-, personrelaterede-, fysiske- eller tekniske foranstaltninger efter ISO 27001.
  • Styring og dokumentation af sikkerhedsfunktionens opgaver.
  • Facilitering af møder og workshops med styrelsens øvrige enheder og sektioner. Fx i forhold til risiko- eller leverandørstyring, samt udfærdigelse af processer og procedurer.

Patent- og Varemærkestyrelsens it- og systemlandskab er under forandring, ligesom de krav vi som en offentlig myndighed er underlagt. Det stiller også krav til styringen af informationssikkerhed. Da opgaverne spænder bredt, søger vi en, som har evnen til at se flere emner i en bred sammenhæng og kan koble sin viden med styrelsens eksisterende praksis.

Om dig

Vi forventer, at du er i gang med en relevant videregående uddannelse og har lyst til at prøve kræfter med styring af informationssikkerhed. Vi ser gerne, at du har mindst 2 år tilbage på studiet, der fx kan have fokus på it, lovgivning, kommunikation eller organisatoriske forhold.

Du er god til at planlægge og holde styr på dine opgaver og er nysgerrig efter at lære at arbejde med informationssikkerhed i en offentlig styrelse.

Du taler og skriver dansk og engelsk. Du har erfaring med at arbejde i Microsoft Office-pakken (Word, Excel, PowerPoint). Du har stærke kommunikationsfærdigheder og evne til at samarbejde med et team. Og vigtigst af alt - du er en god kollega.

Om os

Patent- og Varemærkestyrelsen er en dynamisk, moderne og markedsorienteret del af Erhvervsministeriet. Det er styrelsens mission at hjælpe virksomheder med at gøre idéer til aktiver. Vores kerneopgave består i at behandle ansøgninger om patenter, brugsmodeller, varemærker og designs, og vi arbejder for at sikre, at danske virksomheder har rettighederne til deres egne idéer, så vi skaber de bedst mulige forudsætninger for vækst og udvikling – både i og udenfor Danmarks grænser. Fælles for alle vores medarbejdere er, at de yder en kvalificeret og professionel service i en forretnings- og kundeorienteret organisation.

Du bliver en del af vores digitaliseringsafdeling på 28 medarbejdere fordelt på tre sektioner: Projektstyring, Udvikling og Service Delivery, og du bliver dermed en del af en enhed med dygtige og hjælpsomme kollegaer, hvor vi har en fin balance mellem humor, personligt engagement og høj faglighed. Vi arbejder i et moderne hus med åbne kontorer, og vi er lokaliseret i henholdsvis Taastrup og Ikast - dit arbejdssted bliver i Taastrup.

I Patent- og Varemærkestyrelsen værner vi om hinandens trivsel og prioriterer det gode arbejdsmiljø. Vi har bl.a. en personaleforening, som står for forskellige sociale arrangementer, en massageordning, træningsfaciliteter, gratis parkering, kantineordning samt mulighed for hjemmearbejde – omfanget heraf er dog afhængigt af arbejdsopgaverne og sker efter aftale med nærmeste personaleleder.

Stillingen er på 15 timer ugentligt.

Information og ansøgning

Lyder jobbet som noget for dig, så søg stillingen via knappen "Ansøg" til højre eller via vores hjemmeside www.dkpto.dk/job senest 21. april 2024. Læg venligst CV, evt. eksamensbeviser og andre relevante bilag ind i systemet sammen med din ansøgning.

Vi forventer ansættelse pr. 1. maj 2024 eller hurtigst muligt derefter. Samtalerne vil blive holdt løbende.

Det er en betingelse for ansættelse, at du kan fremvise straffeattest.

Har du spørgsmål, er du velkommen til at kontakte Sikkerhedschef Jens Borup Pedersen på telefon: 60 13 09 57 eller på mail: JBP@dkpto.dk


Vi arbejder for det innovative Danmark

Patent- og Varemærkestyrelsen hjælper virksomheder med at skabe forretning ud af deres idéer. Vi leverer målrettet information og vejleder i hele udviklingsprocessen fra idé til aktiv, og vi behandler og udsteder rettigheder på patenter, brugsmodeller, designs og varemærker. Vi er godt 200 medarbejdere og en del af Erhvervsministeriet.

I Erhvervsministeriet tror vi på, at et inkluderende, mangfoldigt arbejdsmiljø styrker opgaveløsningen. Vi ønsker en medarbejdersammensætning, der afspejler det omgivende samfund og lige muligheder for alle vores jobansøgere. Vi opfordrer alle til at søge stillingen uanset alder, køn, handicap, seksualitet, religion eller etnisk tilhørsforhold.

Læs mere om Patent- og Varemærkestyrelsen på www.dkpto.dk.

Gem job