Business Analysts til In­ter­na­tio­nalt Sa­m­ar­bej­de


Vil du være med til at skabe den bedste afdeling i UFST? Er du en knivskarp analytiker, der samtidigt er i stand til at samle folk omkring dig og sikre, at vi får skarpe løsninger i velfærdsstatens hjerte?

Om jobbet

Du kommer til at sidde helt inde i kernen af det danske velfærdssystem i UFST, hvor vi laver de it-systemer, der sikrer, at der er penge til den danske velfærdsmodel. Som Business Analyst kommer du til at være med til at sikre, at de krav, som Skattestyrelsen stiller, bliver omdannet til it, så vi sammen kan høste gevinsterne og holde hjulene i gang.

Dit arbejde kommer til at bestå af dialoger med team, kunder og leverandører og finde de løsninger, som sikrer, at vi får gevinsterne samtidigt med at vi holder os fornuftigt til tid og økonomi.

Du kommer til at afholde workshops, facilitere proceskortlægning, skrive user stories og designe løsninger sammen med dine dygtige kolleger i kontoret for Internationalt Samarbejde.

Helt konkret kommer du til at:

  • omsætte forretningskrav og behov til it
  • facilitere workshops og processer for at sikre, at scope og forretningsbehov hænger sammen med it-systemerne
  • være vores interne ekspert i udveksling af AEOI (Automated Exchange Of Information), der er de protokoller, som der anvendes for at udveksle skattedata med EU og OECD
  • vurdere om nye tiltag, fx lovhøringer eller udviklingsønsker, kan implementeres i vores systemer og i givet fald hvordan
  • være i løbende dialog med vores procesejere i Skattestyrelsen, vores systemejere, arkitekterne i eget kontor og med vores eksterne leverandør for sammen at skabe de bedste løsninger
  • indgå i testforløb for ændringer i samarbejde med procesejere i forretningen, vores testmanagere, testere, og leverandører
  • være ankerperson for at løsninger gennemføres til rette tid, pris og kvalitet
  • deltage i de (virkelige) store projekter i Internationalt Samarbejde, hvor du hjælper med at få projekterne risikovurderet og er med til at lave aktstykker og forhandlinger med Skattestyrelsen og Departementet.

Hvem er du?

Du er stærk til at kommunikere og samarbejde, har lyst til at forstå arbejdsprocesser fra et forretningsperspektiv og forstår at udnytte de muligheder, en given IT-løsning giver. Du er en naturlig analytiker, der kan skabe struktur, facilitere og samle et team omkring dig. Du kan kommunikere flydende og klart - både internt i projekter, opad til ledelse og udad til kunder og samarbejdspartnere, så du kan forene synspunkter og skabe opbakning.

Din uddannelse er ikke væsentlig, men du skal have abstrakt flyvehøjde, da vi arbejder i et superkomplekst miljø, både it-mæssigt og processuelt – og det kræver overblik og evne til at strukturere og holde mentale bolde i luften. Vi ser gerne erfaring fra it-branchen eller det offentlige, og at du har nogle års erfaring fra en lignende stilling.

Hvad tilbyder vi?

Vi er et stort kontor med vokseværk, hvor der pt. arbejder 40+ udviklere, analytikere, arkitekter, testere og projektledere. Vi udvikler internt og har ansvaret for de systemer, som udveksler data med EU og OECD. Vi er en vigtig brik i at modvirke økonomisk kriminalitet og sikre, at der er penge til at have en velfærdsstat.

Du skal være forberedt på en stejl læringskurve, hvor vi vil sørge for et grundigt introduktions- og oplæringsforløb, og samtidig får du tilknyttet en makker, som vil hjælpe dig godt i gang også med de praktiske ting. Du får varierende og udfordrende arbejdsopgaver, samtidig med at der er gode muligheder for kompetenceudvikling.

Kontakt og ansættelsesvilkår

Send din ansøgning, dit CV, eksamenspapirer og eventuelt yderligere materiale via linket ”Ansøg” senest den 21.05.2024. Vi afholder samtaler løbende og ønsker stillingen besat hurtigst muligt.

Vil du høre mere om stillingerne, er du velkommen til at kontakte kontorchef Jeanne Kølbæk Jensen på tlf. 72 37 24 19.

Vi forventer at benytte personprofilanalyse og logisk test i rekrutteringsprocessen. Der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest og referencer.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet.

Arbejdsstedet er Udviklings- og Forenklingsstyrelsens adresse på Osvald Helmuths Vej 4, 2000 Frederiksberg.


Om Udviklings- og Forenklingsstyrelsen

’Vi sikrer velfungerende it-løsninger, så den samlede Skatteforvaltning kan løse sin opgave’

Udviklings- og Forenklingsstyrelsen er en tværfaglig styrelse og har til opgave at udvikle, drifte og vedligeholde nye og eksisterende it-systemer i Skatteforvaltningen, så de er stabile, sikre og omkostningseffektive.

Vores medarbejdere er fagligt kompetente og specialiserede og samtidig i stand til at arbejde tæt sammen med andre fagligheder på tværs af Skatteministeriet. Kun gennem et stærkt fagligt fællesskab på tværs af fagområderne kan vi lykkes med den omfangsrige og komplekse opgave, vi har.

Vi søger løbende nye kolleger, som deler vores ambition om at sikre fundamentet for finansieringen af den offentlige sektor.

Læs mere om Udviklings- og Forenklingsstyrelsen på www.ufst.dk.

Udviklings- og Forenklingsstyrelsen opfordrer alle kvalificerede uanset alder, køn, seksuel orientering, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.

Gem job

Udviklings- og Forenklingsstyrelsen

Arbejdssted

Frederiksberg

Vigtige datoer

Indrykket:
7. maj 2024
Ansøgningsfrist:
21. maj 2024

Job hos virksomheden