ITSM-ko­or­di­na­tor/pro­duk­te­jer til drift af da­ta­pro­duk­ter


Brænder du for at arbejde med sikker og stabil drift af dataløsninger? Har du stærke kompetencer indenfor incident management af datapipelines, datamarter, datavarehus og power Bi-løsninger i en moderne cloud-baseret dataplatform? Så har vi en spændende stilling til dig.

Tag del i udviklingen af fremtidens datadrevne toldvæsen

Vi skal i forbindelse med EU’s nye Toldforordning udskifte hovedparten af den samlede it-portefølje på toldområdet og sikre en styrket brug af data i toldkontrollen. Netop transformationen af data fra de nye systemer til udstilling i datavarehus, risikomodeller og business intelligence løsninger er vores fokus. Vi søger derfor en kollega til vores Data og Analyse team, som vil være med til at sikre stabil drift af datavarehusløsninger til vores kunde, Toldstyrelsen.

Om stillingen

Kontoret for Told Data og Analyse, der tæller ca. 20 stærke profiler inden for bl.a. data science, data management og business intelligence, skal etablere en driftsfunktion, med ansvar for den daglige drift af kontorets Told-dataprodukter, herunder bl.a. service transition, service monitorering, service operation og kontinuerlige serviceforbedringer.

Kontorets dataprodukter består af data-onboarding fra en række kildesystemer, Power BI datamarter og rapporter samt risikomodeller (Machine Learning). Der vil løbende komme flere dataprodukter til, hvorfor der er behov for løbende udvikling og optimering af drift setup.

Som ITSM-koordinator/produktejer står du for driftsledelsen, herunder ITSM-koordinering, incident koordinering, problem og change koordinering, samt service request koordinering.

Du kommer til at arbejde med:

  • Etablering af drift setup, herunder identifikation af optimeringstiltag ift. driftsafvikling og monitorering af dataprodukter
  • Udvikling og implementering af optimeringstiltag for driftsafvikling, herunder at sikre en stabil driftsafvikling
  • Konsekvens- og årsagsanalyse af driftsafvigelser i en kompleks infrastruktur, herunder samarbejde med relevante interessenter ift. løsningsidentifikation
  • Tilrettelæggelse af driftsafviklingen
  • Kommunikation omkring driftssituationen til slutbrugere, supportkæden m.v., herunder løbende driftsrapportering
  • At få indsigt i Power BI datamarter og rapporter
  • Data management, datagovernance og datamodellering

Du bliver en del af et af Danmarks største IT-udviklingshuse med omkring 1.500 medarbejdere, hvoraf ca. 300 har stærke data- og analysekompetencer. Du har derfor rig mulighed for at samarbejde med højt kvalificerede specialister og generalister og for at vidensdele med dine kommende kollegaer til et af vores mange faglige og sociale arrangementer. For at styrke din faglige udvikling er der, udover hands-on erfaring, også mulighed for at tage relevante Azure-certificeringer og deltage i nogle af markedets nyeste kurser.

Om dig

Du har stor erfaring med forskellige systemer og cloud-teknologier, hvor det vil være en fordel at kende til eller have arbejdet med Microsoft Azure. Desuden forstår du vigtigheden af god dokumentation og går gerne forrest ift. at få sikret dette.

En væsentlig del af arbejdet består i at forfølge incidents i data-pipelines via møder med interessenter dels i kontoret men også med vores udviklingsorganisation, hvorfor du forstår, hvordan man balancerer samarbejde, diplomati og vedholdenhed i løsning af incidents.

Dine kolleger beskriver dig som åben og imødekommende med fokus på samarbejde og vidensdeling. Du er løsnings- og fremdriftsorienteret og har øje på detaljerne. Det er vigtigt, at du er interesseret i at lære nye teknologier og metoder, da der vil være en læringskurve i at forstå vores arbejdsprocesser og toldområdet.

Kontakt og ansættelsesvilkår

Ansøgning med CV og eksamenspapirer bedes sendt via nedenstående link senest den 1. juni 2024.

Har du spørgsmål til stillingen, er du meget velkommen til at kontakte kontorchef Jan Møller på tlf. 72384381.

Der kan indgå en logisk test og en personanalyse i ansættelsesforløbet.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og it-medarbejdere (HK) eller overenskomst for fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet.

Der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest og referencer.

Ansættelsesområdet er Skatteministeriet med tilhørende institutioner, og dit arbejdssted vil være Osvald Helmuths vej 4, 2000 Frederiksberg.

Om Udviklings- og Forenklingsstyrelsen

’Vi sikrer velfungerende it-løsninger, så den samlede Skatteforvaltning kan løse sin opgave’

Udviklings- og Forenklingsstyrelsen er en tværfaglig styrelse og har til opgave at udvikle, drifte og vedligeholde nye og eksisterende it-systemer i Skatteforvaltningen, så de er stabile, sikre og omkostningseffektive.

Vores medarbejdere er fagligt kompetente og specialiserede og samtidig i stand til at arbejde tæt sammen med andre fagligheder på tværs af Skatteministeriet. Kun gennem et stærkt fagligt fællesskab på tværs af fagområderne kan vi lykkes med den omfangsrige og komplekse opgave, vi har.

Vi søger løbende nye kolleger, som deler vores ambition om at sikre fundamentet for finansieringen af den offentlige sektor.

Læs mere om Udviklings- og Forenklingsstyrelsen på www.ufst.dk.

Udviklings- og Forenklingsstyrelsen opfordrer alle kvalificerede uanset alder, køn, seksuel orientering, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.

Gem job

Udviklings- og Forenklingsstyrelsen

Arbejdssted

Frederiksberg

Vigtige datoer

Indrykket:
15. maj 2024
Ansøgningsfrist:
1. juni 2024

Job hos virksomheden