Pro­ces­stærk ko­or­di­na­tor med en skarp pen til stor offentlig it-or­ga­ni­sa­tion

Har du sans for at koordinere, facilitere og designe processer med brede samarbejdsflader, og kan du lave skarpe beslutningsoplæg med udgangspunkt i store mængder information? Kan du lide at arbejde i krydsfeltet mellem ledelsesbetjening og processtyring, og kan du understøtte ledelsen med din skarpe pen og overblik? Så er det måske dig, vi søger.

Bliv en del af et fagligt stærkt miljø

I Udviklings- og Forenklingsstyrelsen (UFST) står vi med spændende opgaver, hvor vi i samarbejde med de øvrige styrelser i Skatteministeriets koncern skal udvikle it-løsninger, som understøtter skatteforvaltningens område. Som en del af Momsområdet og i Leverancekoordineringsteamet er en af vores opgaver, at understøtte både udviklingsteams og projektstyring på tværs af afdelingens projekter. Vi søger derfor en proces- og styringskoordinator til at bistå i vores projekter, så skatteforvaltningens it-projekter bliver så succesfulde som muligt. Du bliver en del af et leveranceledelsesteam med fokus på produktmanagement, sammen med PM og Lead Arkitekten. Du vil varetage en rolle, der er tværgående med stor kontaktflade til både udviklings- og driftsteam, samt du vil være ansvarlig for koordineringen med vores leverancekoordineringsteam.

Koordinator med stærke formidlingsevner og en skarp pen

Du har formentlig en relevant uddannelse på kandidatniveau, og har som minimum nogle års erfaring fra en lignende stilling. Du får ansvar for at være tovholder på tilrettelæggelse af processer, som favner både udviklingsprocesser forankret i et team af scrummasters, samt processer, der involverer alle enheder og roller indenfor udvikling og drift. Du vil også være ansvarlig for at fortsætte den videre udvikling og drift af styringsredskaber med afsæt i processer og tools som Jira – igen sammen med en række kompetente og engagerede scrummasters. Endelig vil du som en del af Leverancekoordineringsteamet være tovholder på leverancer til øvrige dele af UFST som forudsætter dialog og samarbejde i indhentning af bidrag på tværs af organisationen, samarbejdspartnere og leverandører.

Du skal derfor kunne tilrettelægge og styre processer med en række milepæle og tage selvstændigt ansvar for at indhente, bearbejde og formidle bidrag. Du arbejder selvstændigt, men evner også at løse opgaverne i tæt samarbejde og sparring med dine kolleger.

Dine primære arbejdsopgaver vil bestå af:

  • Understøtte den videre udvikling af processer
  • Drive og levere på styringsoverblik indenfor afdelingens udviklingsaktiviteter
  • Drive og processtyre digitale forelæggelsesprocesser
  • Udarbejdelse af notater, præsentationer, rapporter mv.
  • Skrive skarpe beslutningsoplæg og oplæg til ændringsanmodninger
  • Håndtere interne og eksterne interessenter
  • Betjene ledelsen indenfor styring og udvikling

Opgaverne stiller store krav til dine koordineringsevner, det er vigtigt du kan skabe fremdrift gennem fokus på samarbejde, dialog og klarhed. Du skal kunne navigere mellem flere interesser og understøtte beslutningsprocesser, der skaber værdi. Stillingen forudsætter gode skriftlige formidlingsevner, sans for struktur og kvalitet. Du evner at opbygge bæredygtige partnerskaber og mestrer interessenthåndtering. Du ved, hvordan du skærer en sag, og trives med en høj grad af selvstændighed. Det er en fordel, hvis du har erfaring fra en politisk styret organisation, er vant til at have mange bolde i luften og følge opgaver helt i mål. Derudover er det en fordel, hvis du har kendskab til brugen af WorkZone.

Kontakt og ansættelsesvilkår

Send en ansøgning, CV, eksamenspapirer og eventuelt yderligere materiale via linket ”Søg stillingen” senest søndag den 11. august 2024. Stillingen er til tiltrædelse snarest muligt.

Vil du høre mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte Emil Lundager Kraaer, Product Manager for OSM2, på telefon 72 37 41 74, eller Karin Dahlmann Nielsen, kontorchef for Moms Udvikling og Product Management, på telefon 72 38 38 20.

Vi forventer at benytte personprofilanalyse og logisk test i rekrutteringsprocessen. Der vil forud for ansættelse blive indhentet straffeattest samt referencer.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten [AC], overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og it-medarbejdere (HK) eller overenskomst for fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet. Ansættelsesområdet er Skatteministeriet med tilhørende institutioner.

Arbejdsstedet er Udviklings- og Forenklingsstyrelsens adresse på Osvald Helmuths Vej 4, 2000 Frederiksberg.


Om Udviklings- og Forenklingsstyrelsen

’Vi sikrer velfungerende it-løsninger, så den samlede Skatteforvaltning kan løse sin opgave’

Udviklings- og Forenklingsstyrelsen er en tværfaglig styrelse og har til opgave at udvikle, drifte og vedligeholde nye og eksisterende it-systemer i Skatteforvaltningen, så de er stabile, sikre og omkostningseffektive.

Vores medarbejdere er fagligt kompetente og specialiserede og samtidig i stand til at arbejde tæt sammen med andre fagligheder på tværs af Skatteministeriet. Kun gennem et stærkt fagligt fællesskab på tværs af fagområderne kan vi lykkes med den omfangsrige og komplekse opgave, vi har.

Vi søger løbende nye kolleger, som deler vores ambition om at sikre fundamentet for finansieringen af den offentlige sektor.

Læs mere om Udviklings- og Forenklingsstyrelsen på www.ufst.dk.

Udviklings- og Forenklingsstyrelsen opfordrer alle kvalificerede uanset alder, køn, seksuel orientering, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.

Gem job

Udviklings- og Forenklingsstyrelsen

Arbejdssted

Frederiksberg

Vigtige datoer

Indrykket:
3. juli 2024
Ansøgningsfrist:
11. august 2024

Job hos virksomheden