Kontorchef til analyse af fremtidens moderniseringsstrategi
Vil du sammen med os drive et afgørende analysearbejde for at kunne træffe valg om moderniseringstilgang af Skatteforvaltningens it-portefølje? Og vil du være med til at kvalitetssikre understøttelsen af moderniseringsplaner og understøtte politiske processer? Så søger vi en ny kontorchef til Moderniseringsanalyser i Udviklings og Forenklingsstyrelsen.
Om jobbet
Skatteforvaltningen står overfor en omfattende moderniseringsopgave, hvor en række centrale systemer over en årrække skal moderniseres og udskiftes. I kontoret Moderniseringsanalyser skal vi understøtte, at der træffes veloplyste valg om retningen for modernisering, så der udvikles sammenhængende og fremtidssikrede løsninger.
Kontoret består af ca. 10 dygtige medarbejdere, og er forankret i underdirektørområdet Modernisering, der arbejder med modernisering af Skatteforvaltningens it-portefølje.
Det overordnede formål er at gennemføre et omfattende analysearbejde, der vil munde ud i at Skatteforvaltningen kan træffe beslutning om, hvordan forvaltningens fremtidige it-porteføljer skal moderniseres. Der gør vi gennem enkeltstående analyser, udvikling af fælles koncepter og rammer, der understøtter kvalitet i styrelsens moderniseringsplaner, og længerevarende analyseopgaver, der løftes i tæt samspil med mange forskellige interessenter.
Som en del af analysearbejdet har vi fokus på følgende:
- Gennemføre analyser på tværs af mange forskellige fagligheder, så vi belyser problemstillinger fra mange vinkler, fx arkitektur, data, forretningsbehov, økonomi m.v.
- Udvikle og implementere koncepter, der understøtter en fælles ramme og sammenhængende modernisering
- Koordinere, samarbejde og sikre kontakt på tværs af alle involverede parter herunder bl.a. Skatteforvaltningens øvrige styrelser, direktion og departement
- Udarbejde dokumentation, rapportering og beslutningsbærende oplæg.
Om dig
Du har en relevant videregående uddannelse, fx cand.polit., cand.scient.pol. eller lignende og relevant erfaring med ledelse, analyser og digital transformation. Du evner at skære beslutningsgrundlag skarpt og forstår politiske processer.
Du evner at opbygge relationer og netværk samt skabe resultater via dialog, inspiration, tillid og med respekt for mange forskellige fagligheder. Det falder dig naturligt at tænke tværorganisatorisk og i helhedsorienterede løsninger samt at omsætte komplekse processer og problemstillinger til konkrete resultater. Men vigtigst af alt, så har du fokus på at medarbejderne er motiveret, trives og at vi sammen kommer i mål.
Det tilbyder vi dig
Som ledelsesteam sætter vi barren for kvalitet højt, da vores opgave har vidtrækkende betydning for Skatteforvaltningen. Vi tager ledelse alvorligt, så dialog og sparring er vigtig for os som hold og fundamentet for, at vi lykkes sammen.
Vi sikrer vigtige strategiske beslutninger for Skatteforvaltningens moderniseringsarbejde på it-området, og du kan være med til at præge og udvikle underdirektørområdet Modernisering i samarbejde med underdirektør og ledelseskollegaer. Vi har et dynamisk arbejdsmiljø med engagerede og kompetente medarbejdere, og vi vægter struktur, orden og trivsel højt.
Kontakt og ansættelsesvilkår
Har du spørgsmål eller vil du vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte underdirektør for Modernisering Ann-Sofie Tjørnehøj på tlf. 29919730.
Send din ansøgning sammen med CV og eksamenspapirer senest tirsdag d. 24. september 2024 via linket ’Ansøg’. Vi afholder løbende samtaler, og stillingen ønskes besat pr. 1. december 2024.
Der vil blive gennemført test som led i ansættelsesproceduren, og der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest og referencer.
Løn- og ansættelsesvilkår forhandles i overensstemmelse med rammeaftale om kontraktansættelse af chefer i staten. Stillingen indplaceres i løngruppe 1, svarende til lønramme 37. Ansættelse sker som udgangspunkt på åremål, men der vil eventuelt være mulighed for varig ansættelse.
Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Dit arbejdssted er Osvald Helmuths Vej 4, 2000 Frederiksberg.
Om Udviklings- og Forenklingsstyrelsen
’Vi sikrer velfungerende it-løsninger, så den samlede Skatteforvaltning kan løse sin opgave’
Udviklings- og Forenklingsstyrelsen er en tværfaglig styrelse og har til opgave at udvikle, drifte og vedligeholde nye og eksisterende it-systemer i Skatteforvaltningen, så de er stabile, sikre og omkostningseffektive.
Vores medarbejdere er fagligt kompetente og specialiserede og samtidig i stand til at arbejde tæt sammen med andre fagligheder på tværs af Skatteministeriet. Kun gennem et stærkt fagligt fællesskab på tværs af fagområderne kan vi lykkes med den omfangsrige og komplekse opgave, vi har.
Vi søger løbende nye kolleger, som deler vores ambition om at sikre fundamentet for finansieringen af den offentlige sektor.
Læs mere om Udviklings- og Forenklingsstyrelsen på www.ufst.dk.
Udviklings- og Forenklingsstyrelsen opfordrer alle kvalificerede uanset alder, køn, seksuel orientering, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.