Engageret plat­form­se­jer med flair for it-drift


Er du en erfaren platformsejer, der kan tage ansvar for Skatteforvaltningens it-systemer og sikre, at de lever op til vores høje standarder- og derigennem medvirke til at sikre fundamentet for finansiering af det danske samfund?

Har du lyst til at arbejde med løsninger i et kompleks it-landskab og sikre, at vores platforme kontinuerligt forbedres og tilpasses efter behov?

Trives du i en central rolle med en bred vifte af kontakt- og samarbejdsflader til leverandører, systemejere og procesejere?

Så er det netop dig, vi søger som vores nye platformejer i kontoret Platforme - Eksterne i Udviklings- og Forenklingsstyrelsen UFST.

Om stillingen

I vores kontor arbejder vi med at understøtte Skatteforvaltningens arbejde med at inddrive og udbetale midler som skaber fundamentet for vores samfund. Formålet med vores arbejde er at udvikle, drifte og vedligeholde nye og eksisterende it-systemer/platforme, så de er stabile, sikre og omkostningseffektive, samt kan understøtte arbejdet på tværs i Skatteforvaltningen.

Vi søger derfor en platformejer, der sammen med kollegaer kan afdække og sikre systemmæssige integrationer for vores forskellige systemer og platforme. En stor del af platformene er outsourcet til eksterne leverandører, som du vil have et tæt samarbejde med, og i fællesskab udarbejde initiativer og udvikle nye løsninger til platformene, der skal sikre fortsat stabilitet og sikker it-drift.

Du får ansvaret for, at:

  • Styre leverandører, krave, leverancer og økonomi i forhold til kontrakter
  • Sikre sikker og stabil drift af platforme og applikationer sammen med leverandører og kollegaer
  • Planlægge og gennemføre nye initiativer og styre projekter sikkert igennem udviklings- og implementeringsfaser i tæt samarbejde med kollegaer i UFST
  • Bidrage med forslag til initiativer, der kan optimere stabil og sikker it-drift.

Det, du bliver en del af

Du bliver en del af et kontor med ca. 20 dygtige medarbejdere, som har forskellige baggrunde, og er kendetegnet ved, at have en høj faglighed og kompetence indenfor dit arbejdsområde.

I kontoret har vi en uformel omgangstone og respekterer hinanden i vores daglige samarbejde, og har fokus på – og værner om, et godt arbejdsmiljø og kollegialt samvær. Vi lægger stor vægt på at give dig mulighed for skabe en god balance mellem dit arbejdsliv og din fritid bl.a. med mulighed for hjemmearbejdsdage og benyttelse af motionscenter.

Det, du kommer med

Du kan komme flere steder fra, men vi forestiller os at du har en relevant akademisk uddannelse eller erfaring med it-leverancer eller forvaltning af it-systemer fra en større offentlig eller privat organisation.

Du har en helhedsorienteret og prioriteringsstærk tilgang til dit arbejde, og tillægger en analytisk, løsningsorienteret og konstruktiv tilgang til opgaver en stor betydning hos dig selv og hos andre.

Det er også en fordel hvis du har erfaring med:

  • ITSM- og opgavestyringsværktøjer, herunder BMC Remedy, Confluence og Jira
  • ITIL-processer, herunder fx Change, Incident og Problem Management og styring af it-drift herigennem
  • Forskellige - både nye og gamle, teknologier, samt deres anvendelse i systemer (data, applikation, integration m.v.)
  • Oracle WebLogic eller lignede.

Om UFST som arbejdsplads

I UFST er vi ca. 1500 medarbejdere og er en stor en organisation med mange interne og eksterne samarbejdsflader, så du vil få en stor mulighed for at udvikle dig fagligt på forskellige niveauer inden for dit område. Vi er en stor en organisation med mange interne og eksterne samarbejdsflader, så du vil få en stor mulighed for at udvikle dig fagligt på forskellige niveauer inden for dit område.

UFST er placeret i en moderne kontorbygning - med et lille fitnesscenter tæt på Flintholm Station, hvor vi ligger centralt i forhold til metro og S-tog og har derudover gratis parkeringsmuligheder i bygningen.

Kontakt og ansættelsesvilkår

Send din ansøgning med CV, eksamenspapirer og eventuelle udtalelser via linket ”Ansøg” senest den 23. september 2024. Vi holder samtaler løbende.

Har du lyst til at høre mere om jobbet, er du meget velkommen til at kontakte kontorchef Thomas Holte på 72378593.

Der kan indgå en logisk test og en personprofilanalyse i ansættelsesforløbet.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet. Der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest.

Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner.

Arbejdsstedet vil blive Osvald Helmuths Vej 4, 2000 Frederiksberg.

Om Udviklings- og Forenklingsstyrelsen

’Vi sikrer velfungerende it-løsninger, så den samlede Skatteforvaltning kan løse sin opgave’

Udviklings- og Forenklingsstyrelsen er en tværfaglig styrelse og har til opgave at udvikle, drifte og vedligeholde nye og eksisterende it-systemer i Skatteforvaltningen, så de er stabile, sikre og omkostningseffektive.

Vores medarbejdere er fagligt kompetente og specialiserede og samtidig i stand til at arbejde tæt sammen med andre fagligheder på tværs af Skatteministeriet. Kun gennem et stærkt fagligt fællesskab på tværs af fagområderne kan vi lykkes med den omfangsrige og komplekse opgave, vi har.

Vi søger løbende nye kolleger, som deler vores ambition om at sikre fundamentet for finansieringen af den offentlige sektor.

Læs mere om Udviklings- og Forenklingsstyrelsen på www.ufst.dk.

Udviklings- og Forenklingsstyrelsen opfordrer alle kvalificerede uanset alder, køn, seksuel orientering, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.


Gem job

Udviklings- og Forenklingsstyrelsen

Arbejdssted

Frederiksberg

Vigtige datoer

Indrykket:
5. september 2024
Ansøgningsfrist:
23. september 2024

Job hos virksomheden