IT Security Con­trol­ler til IT-sikkerhed og beredskab


Vi søger en ildsjæl inden for IT-sikkerhed, der vil bidrage til, at danskernes foretrukne bank for 15. år i træk fortsat kan give vores kunder den bedste oplevelse, fordi vi løbende udvikler, implementerer og kontrollerer IT-sikkerhedsforanstaltninger.

Jobbet

Du vil blive en del af bankens IT-sikkerheds- og beredskabsafdeling, som er et område i kontinuerlig udvikling. Derfor vil der også være gode muligheder for at du kan bidrage til udviklingen af teamets kompetencer og processer. Der er ligeledes gode muligheder for at du kan udvikle dine egne faglige kompetencer igennem bl.a. certificeringer og efteruddannelse.

Teamet har ansvaret for den operationelle del af bankens IT-sikkerhed og IT-beredskab, hvilket bl.a. indebærer, at vi skal sikre, at bankens IT-sikkerhedspolitik bliver korrekt implementeret, eksekveret og kontrolleret.

Vi har stort fokus på styring af bankens største outsourcing aftaler, primært aftaler med BEC Financial Technologies og Microsoft. Du vil også skulle bidrage til at sikre at banken efterlever de interne og eksterne krav, der stilles til IT-sikkerhed og IT-beredskab.

Dine arbejdsopgaver er forskelligartede og indebærer bl.a.:

  • Gennemførelse af Business impact analyser, med tilhørende dokumentation.
  • Identificering, vurdering, behandling, overvågning og rapportering af IT-risici
  • IT-sikkerhedshændelses- og problemhåndtering
  • Compliance i form af afdækning, implementering og efterlevelse af nye krav
  • Rapportering til bankens direktion og komitéer.

Din profil

Vi forestiller os, at du har en god forståelse for begreber og processer inden for IT-sikkerhed, Business continuity management og IT-risikostyring. Vi søger en kandidat, som har en relevant uddannelse fra universitetet eller en professionshøjskole samt 4- 6 års erfaring indenfor enten IT-sikkerhed, IT-risikostyring eller Business continuity management. Det er en fordel men ikke et krav, at du er IT-uddannet. Ligesom det også er en fordel, hvis du har kendskab til eller praktisk erfaring med at implementere ISO 2700X, NIS/NIS2 eller DORA.

Vi forventer, at du har gode kommunikative færdigheder og kan formidle og have en åben dialog om afdelingens kerneområder med både bankfaglige kollegaer og bankens samarbejdspartnere, når vi løbende følger op på og hjælper resten af organisationen med at efterleve eksterne og interne regler og krav. Det er et krav, at du behersker dansk og engelsk i både skrift og tale.

Dig som person

Du skal være omstillingsparat og trives i et arbejdsmiljø i løbende forandring. I afdelingen har vi en stor berøringsflade med kollegaer på tværs af organisationen. Derfor er det vigtigt, at du trives i en sådan rolle.

Vi lægger ligeledes vægt på at du kan tage ansvar og arbejde selvstændigt og skabe struktur i hverdagen for dig selv og i samarbejde med dine kollegaer.

Du er en teamspiller, der forstår at trække på din faglighed, så denne bringes videre til både teamet og banken, samt at du ønsker løbende at udbygge din viden og færdigheder. Du er i stand til at følge processer og aftalte forløb, men kan samtidig påpege forbedringer, hvor det observeres.

IT-sikkerhed og beredskab

Afdelingen, IT Sikkerhed og beredskab er sammen med afdelingerne Workplace, Cloud & platform, og Udvikling og automatisering ansvarlig for en sikker og stabil IT-leverance til hele koncernen. Bankens IT-område beskæftiger 29 medarbejdere og er centralt beliggende i Glostrup. I 2025 flytter afdelingen til det nyopførte AL-hus ved Sluseholmen 2, 2450 København.

Attraktiv arbejdsplads

I Arbejdernes Landsbank bliver du del af en kultur, hvor stærke værdier som ordentlighed, fællesskab og åbenhed er i fokus. Derudover kan du se frem til at blive del af:

  • en arbejdsplads hvor arbejdsglæden og medarbejdertilfredsheden er blandt de højeste i sektoren
  • en arbejdsplads, som er rangeret #3 ud af Danmarks 25 største pengeinstitutter målt på det bedste image som arbejdsplads i 2023
  • en bank som 15 år i træk er kåret til danskernes foretrukne bank
  • en flad organisationsstruktur med hurtige beslutningsprocesser
  • en vækstorienteret organisation, hvor der er rig mulighed for at udvikle sig både fagligt og personligt

Du får desuden en lang række medarbejdergoder, som omfatter kantine, god pensionsordning, ekstra ferieuge, 5 omsorgsdage, ekstra ferietillæg, sundheds- og tandforsikring.

Vil du vide mere?

Vi vil løbende gennemgå ansøgninger og håber derfor vi hører fra dig snarest muligt. Du behøver kun at sende et CV, men skriv gerne et par linjer om hvorfor du søger jobbet. For at sikre en fair rekrutteringsproces, bedes du undlade at vedhæfte billede og oplysning om alder.

Vil du vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte IT Sikkerheds- og Beredskabs Chef, Bernhard Franzpötter på tlf.: 21 57 97 93 eller bef@al-bank.dk. Vi holder løbende ansættelsessamtaler.

Vi glæder os til at høre fra dig - ansøgningsfristen er den 22. oktober og ansættelse snarest muligt.

Gem job