Af­de­lings­chef til Data Gover­nan­ce, Ope­ra­tions & Support


Vil du være med til at lede LB Forsikrings strategiske udvikling inden for Data Governance og DataOps? Vil du gerne forandre og være noget særligt for andre?

Dette kan være din mulighed for at få mere substans i dit arbejdsliv. Hos LB lægger vi sjæl i arbejdet, og vi møder medlemmer, kolleger og omverden med skærpet sans. Du bliver en del af et medlemsejet fællesskab, hvor vi er der for hinanden. Vi deler også målet om at gøre forsikring overflødig.

Kan du lægge sjæl i dine og teamets opgaver?

Som afdelingschef for Data Governance, Data Operations og Data Support er du en del af lederteamet i Data Management-afdelingen. Afdelingen består af 29 kolleger fordelt i 2 underafdelinger:

Data Governance, Data Operations og Data Support består af i alt 11 medarbejdere, og 3 teams

  • I Data Governance arbejder 4 medarbejdere med at udvikle og understøtte vores data governance organisation i forretningen. Dette team har også for nylig fået ansvaret for vores DataOps initiativ
  • Data Operations består af 3 medarbejdere, som har ansvaret for vores daglige drift, deployment, udviklingsværktøjer samt løbende vedligeholdelse og optimering af vores nuværende on-prem SQL Server og Power BI-baserede dataplatform og vores kommende Snowflake-dataplatform
  • Data Support består af 4 studentermedhjælpere som assisterer med supportspørgsmål fra forretningen samt assistance med ad hoc-udtræk fra dataplatform

I den anden afdeling Data Platform arbejdes der desuden med udvikling af dataløsninger på vores dataplatform i samarbejde med data partnere og forretningen.

Dine væsentligste opgaver i stillingen vil være:

Strategisk ledelse, planlægning og eksekvering

  • Lede den strategiske udvikling og eksekvering af målbilleder og roadmaps for Data Governance og Data Operations i samarbejde med vores leads på disse områder. Især er der fokus på vores kommende cloud dataplatform baseret på Snowflake og DBT
  • Lede DataOps-initiativet og sikre fokus og retning for dette.
  • Eksekvere og implementere DataOps-tiltag i samarbejde med datadlatform-chef og dataarkitekt, der skal sikre, at Data Management-afdelingen fortsætter sin udvikling mod en dataplatform og et datasetup i LB, som er robust, stabilt, effektivt og compliant, og som nyder fuld tillid fra forretningen og brugerne af data

Faglig ekspertise og sparring

  • Bruge din dybdegående viden og erfaring om Data Management til at tage medansvar for og bidrage til den generelle teknologiske og arkitekturmæssige udvikling i Data Management-afdelingen
  • Samarbejde med interne og eksterne udviklingsteams og leverandører med henblik på at sikre at løsningerer holdbare og skalerbare, samt at løsninger og værktøjer kan håndteres effektivt i drift og support
  • Bruge din viden og erfaring, samt ledelsesmæssige fokus på at sikre en serviceorienteret og effektiv Data Support-funktion

Teamledelse

  • Lede og motivere en gruppe af engagerede og dygtige medarbejdere i form af sparring og faglig udvikling
  • Understøtte og optimere en kultur med effektiv kommunikation, samarbejde og vidensdeling på tværs af teams

Procesforbedring og kvalitetssikring

  • Identificere og implementere bedste praksis inden for DataOps, herunder automatisering, data observability og fejlhåndtering
  • Udvikle og opretholde processer og procedurer for kvalitetssikring, herunder testning, fejlfinding og driftsstabilitet
  • Bidrage til overholdelse af sikkerhedsstandarder, herunder GDPR-lovgivning og DORA-forordning

Har du sans for fællesskab og de rette forudsætninger?

Vi ønsker, at du trives og skaber resultater i LB. Derfor ser vi på, om dine faglige og personlige forudsætninger møder de forventninger, din leder har til dig.

Forudsætningerne er:

  • En videregående uddannelse inden for data, informatik, softwareudvikling eller et lignende område, som giver dig en analytisk og strategisk tilgang til opgaverne.
  • Solid erfaring inden for Data Management, herunder praktisk erfaring med automatisering, test, SQL Server teknologier og Power BI. Erfaring med Snowflake og DBT, samt andre cloud-teknologier er ligeledes værdsat.
  • Erfaring med agile metoder og processer, f.eks. scrum og SAFe, samt brug af opgavestyringsværktøjer som JIRA, vil være en fordel
  • Minimum 3 års erfaring med at lede og udvikle teams samt professionelle ledelsesmæssige og kommunikative færdigheder.
  • Evner at inspirere og motivere dit team ved samarbejde og tillid i en humoristisk og uformel tone.
  • Forståelse for compliance-krav inden for finanssektoren værdsættes højt.

Det giver energi at kunne se formålet med det, vi laver. Det giver en substans i jobbet, når de applikationer, du arbejder på, bliver brugt af andre i den anden ende

Der er substans i tingene. Fundamentet er i orden. Vi holder, hvad vi lover, og når uheldet er ude for vores medlemmer, søger vi dækningsmuligheder frem for afslag

De fleste vil sige, at vores arbejde handler mere om fakta end om sanser. Det er også rigtigt i den tekniske problemløsning. Det kræver til gengæld sans for både forretningen og for andre, når der skal vælges, hvad vi løser først, og hvor langt, vi går

- tre af dine kommende kolleger om, hvordan de oplever LB

Vi ser frem til at høre fra dig.

Ansøg online eller ring, hvis du vil vide mere.

Kontaktperson:
Chef, Morten Amdi Frederiksen, tlf. 31 43 82 26, hvis du vil vide mere om jobbet.
Talent Acquisition Specialist Joan Fjordgaard Nørlem, tlf. 33 48 51 69, hvis du vil vide mere om rekrutteringsforløbet.

Frist:
15-10-2024.

Tiltrædelse:
1. december 2024 eller hurtigst muligt derefter.

Ugentlig arbejdstid:
Fuld tid.

1. samtale afholdes:
Uge 43 2024.

2. samtale afholdes:
D. 28. oktober 2024.

Arbejdssted:
Vores hovedkontor ligger på Amerika Plads 15, 2100 København Ø. Du kan arbejde hjemme op til to dage om ugen.

Gem job