Salesforce Marketing Cloud tech lead
Arbejdernes Landsbank søger en teknisk lead med solid erfaring indenfor Salesforce Marketing Cloud. Som en vigtig del af vores nye strategi, vil vi være endnu bedre til at være relevante og proaktive over for vores kunder. Derfor søger vi nu en erfaren og passioneret Salesforce Marketing Cloud udvikler til en nøglerolle i at få dette til at lykkes.
Bliv en aktiv del af at udvikle Salesforce arkitekturen og fortællingen om den
Rollen, du træder ind i, er todelt, idet man både skal bidrage til at genbygge vores nuværende arkitektur i samarbejde med IT, dataplatforms-teams og eksterne samarbejdspartnere. Samtidig kommer du til at spille en central rolle i at skabe og drifte relevante budskaber i samarbejde med marketing, data og analyse samt forretningsansvarlige. Du vil således indgå i et tværfunktionelt team, hvor vi har samlet de bedste kræfter i banken med passion for vores fælles mission: At øge kundetilfredsheden igennem relevante og proaktive dialoger med privat- og erhvervskunder i digitale og fysiske kanaler.
Vores ambitioner er høje, og området vil vokse yderligere over de kommende år. Du får mulighed for at spille en central rolle fra starten, med stor indflydelse på, hvordan vi opbygger et skalérbart setup, som skal bidrage med målbare resultater i mange år fremover.
Dine ansvarsområder vil i høj grad dreje som om at
- Udarbejde løsningsdesign og arkitektur af komplekse marketing cloud-løsninger, herunder opsætning af datamodeller, datatransformation og orkestrering af marketingdata
- Udvikle, implementere og vedligeholde marketingaktiviteter i SFMC, med særlig fokus på at udnytte best practice i Email Studio, Journey Builder, Automation Studio og Mobile Studio
- Konfigurere og optimere automatiserede marketing flows i SFMC ved brug af Journey Builder og Automation Studio, i samarbejde med CRM-manager og marketing automation specialist
- Monitorere og optimere dataflows til automatiserede kampagner for at sikre præcision og ydeevne, i samarbejde med IT og dataplatformsansvarlige
- Implementere og drifte integrationer mellem SFMC og andre systemer/platforme (f.eks. CRM-systemer, data warehouse eller andre 3. parts systemer) ved hjælp af API'er og andre integrationsteknologier
- Bidrage til analyse af kampagne og performancedata, baseret på data i SFMC for at bidrage løbende optimering og justering
- Udarbejde teknisk dokumentation for konfigurerede løsninger, herunder arkitekturdiagrammer, integrationsbeskrivelser og brugervejledninger for at sikre høj driftsstabilitet og skalerbarhed
- Sikre en klar og gennemskuelig struktur i SFMC, herunder udvikling og implementering af navngivningskonventioner og processer, der gør det muligt for bankens marketingteam selvstændigt at justere journeys, content og målgrupper på en overskuelig og effektiv måde.
- Udvikle SF Experience Cloud sider/univers
Derudover opstår der løbende ad-hoc opgaver, som skal prioriteres, så dine arbejdsopgaver vil veksle meget undervejs.
Vi tror, at dine kompetencer og kvalifikationer rimer på dette, og du har:
- Erfaring med SFMC, herunder kendskab til Email Studio, Journey Builder, Automation Studio og Mobile Studio
- Erfaring med programmering og scripting i AMPscript, HTML, CSS og SQL, samt forståelse for scripting til personalisering og dynamiske indhold
- Erfaring med SFTP-baserede og API-baserede integrationer (REST/SOAP) for at muliggøre udveksling af data mellem SFMC og andre systemer
- Solides færdigheder inden for datahåndtering, datamodellering og dataintegrationer, samt erfaring med SFMC’s dataarkitektur, herunder Contact Builder og Data Extensions
- Erfaring med udarbejdelse af teknisk af processer, dataflows og systemarkitektur
- Erfaring med Experience Cloud, Sales Cloud og/eller Service Cloud er en fordel
- Gode sprogfærdigheder på dansk og engelsk, både skriftligt og mundtligt
Om Forretningsudvikling
I Forretningsudvikling er vi cirka 70 fagligt stærke og engageret medarbejdere og holder til i Glostrup – kun 3 minutters gang fra Glostrup station – indtil vores nye hovedkontor er bygget færdigt i Sluseholmen i sommeren 2025. Vi lægger vægt på et stærkt samarbejde, værdiskabelse, og et godt socialt miljø. Du bliver del af Digital sammen med 16 ambitiøse kollegaer.
Vi tilbyder en attraktiv arbejdsplads
I Arbejdernes Landsbank bliver du del af en kultur, hvor stærke værdier som ordentlighed, fællesskab og åbenhed er i fokus. Derudover kan du se frem til at blive del af:
- En arbejdsplads hvor arbejdsglæden og medarbejdertilfredsheden er blandt de højeste i sektoren.
- En arbejdsplads, som er rangeret #3 ud af Danmarks 25 største pengeinstitutter målt på det bedste image som arbejdsplads i 2023
- En bank som 15 år i træk er kåret til danskernes foretrukne bank
- En flad organisationsstruktur med hurtige beslutningsprocesser
- En vækstorienteret organisation, hvor der er rig mulighed for at udvikle sig både fagligt og personligt
- Du får desuden en lang række medarbejdergoder, som omfatter kantine, god pensionsordning, ekstra ferieuge, 5 omsorgsdage, ekstra ferietillæg, sundheds- og tandforsikring.
Vi ser frem til at høre fra dig senest 6. december.
Vi vil løbende gennemgå ansøgninger og håber derfor vi hører fra dig snarest muligt. Du behøver kun at sende et CV, men skriv gerne et par linjer om hvorfor du søger jobbet. For at sikre en fair rekrutteringsproces, bedes du undlade at vedhæfte billede og oplysning om alder.
Vil vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte chef for Digital, Frederik Hviid, på tlf. 3848 4238 eller mail hviid@al-bank.dk.