IT-sourcing spe­ci­a­list med fokus på IT-kon­trakt­sty­ring


Brænder du for at sikre effektive IT-indkøb og overholdelse af lovgivning? Har du en analytisk tilgang og evnen til at navigere i komplekse IT-leverandørkæder og -miljøer?

Vi søger en IT-sourcing specialist til vores IT-sikkerhedsfunktion i Holbæk, hvor du får en central rolle i at optimere og udføre vores IT-sourcingprocesser samt bidrage til effektiv IT-kontraktstyring i Sparekassen Sjælland-Fyn.

Om rollen

Som IT-sourcing specialist vil du være ansvarlig for at vedligeholde og dokumentere et opdateret billede af sparekassens indkøbte IT-tjenester og leverandører i overensstemmelse med DORA-forordningens specifikke krav til IT-kontraktstyring. Du vil fungere som en vigtig rådgiver for vores stabe og facilitere vores IT-kontraktboard, som sikrer, at IT-kontrakterne lever op til alle lovmæssige krav inden de underskrives. I tæt samarbejde med både stabe, interne og eksterne interessenter og IT-afdelingen skal du sikre, at vores indkøb af IT-ydelser understøtter vores forretningsstrategi og opfylder alle lovgivningsmæssige krav.

Du vil også have ansvaret for at implementere, opdatere og registre styringsdokumenter for IT-leverandørhåndtering samt lave forhandlinger med leverandører for at beskytte sparekassens interesser og sørge for potentielle besparelser i vores kontrakter. Din rolle er afgørende for at sikre, at vores IT-løsninger er i overensstemmelse med både interne og eksterne krav, og at vi arbejder effektivt og ansvarligt indenfor IT-sourcing området.

Dine primære ansvarsområder

Du kommer til at:

  • vedligeholde et opdateret billede af vores indkøbte IT-tjenester og sikre overholdelse af DORA-forordningen
  • dokumentere og vedligeholde relevant IT-kontraktdata om leverandører, ydelser og kontrakters indbyrdes afhængigheder til systemer og IT-risici
  • facilitere sparekassens kontraktboard og sikre korrekt godkendelse af IT-relaterede tjenester
  • deltage i udførslen og ændringer af vores strategi for IT-sourcing og koordinere mellem interne interessenter
  • fungere som bindeled mellem forretningsinteresser og IT-afdelingen på kontraktdelen af leverede eller ønskede IT-løsninger
  • implementere og vedligeholde forretnings- og arbejdsgange for IT-leverandørhåndtering
  • forhandle med IT-leverandører for at sikre overholdelse af kontraktlige forpligtelser og lovgivning, herunder indhentelse af revisionsrapporter 3402 erklæringer og øvrige nødvendige informationer
  • varetage operationel og daglig håndtering af alle områder relateret til IT-kontrakter herunder opfølgning, koordinering, registreringer, etc.
  • sikre driftsdelen af IT har et billede af SLA opfyldelsen på de kritiske/vigtige leverandører.

Hvad vi forventer af dig

Du:

  • er uddannet inden for governance, risk, compliance eller jura i forhold til IT-sikkerhed og har en grad af teknisk forståelse
  • har lysten og evnen til at etablere strukturer og rammer samt udfylde dem
  • har minimum 2 års erfaring med indkøb af IT-software og hardware
  • har særke forhandlingsevner og erfaring med kontraktstyring
  • har en solid forståelse for IT-governance og DORA-forordningen
  • kan kommunikere klart og præcist, både skriftligt og mundtligt.

Personlige egenskaber:

  • Resultatorienteret og struktureret tilgang til opgaver.
  • Pragmatisk og fleksibel tilgang til opgavernes udførelse.
  • God holdspiller med en åben og ærlig kommunikationsstil.
  • Initiativrig og omstillingsparat, i stand til at navigere i skiftende prioriteter.
  • En positiv attitude, der fremmer et godt samarbejdsmiljø.

Vi tilbyder

Et spændende job i en dynamisk og værdibaseret organisation, hvor du får mulighed for at udvikle dine faglige kompetencer og sætte dit præg på organisationen som helhed. Vi værdsætter et godt socialt miljø og har jævnligt arrangementer for at styrke vores fællesskab.

Er du klar til at tage det næste skridt i din karriere?

Send dit CV og din ansøgning hurtigst muligt. Vi inviterer kandidater til samtale i januar. Har du spørgsmål, er du velkommen til at kontakte IT-sikkerhedschef Morten Lond på tlf. 29935576 eller via mail til mlo@spks.dk.

Vi glæder os til at høre fra dig!

Ansøgningsfrist: 25-12-2024

Vi er dér, hvor kunderne er

Sparekassen Sjælland-Fyn er en bank for rundt regnet 160.000 privat- og erhvervskunder.
Med hovedsæde i Holbæk og afdelinger fordelt over Sjælland og Fyn drømmer vi ikke om at være bank for hele Danmark. Men vi stræber hele tiden efter at være den bedste bank for dem, som bor, arbejder og lever deres liv på Sjælland og Fyn. Vi er der for vores kunder, når de har brug for at låne til drømmehuset eller firmabilen. Og vi er der for deres lokalområder, når foreningen har brug for penge til et godt initiativ. Vi er der også for vores cirka 550 engagerede medarbejdere, der hver dag gør deres bedste for at sikre, at vores kunder får tilbudt den rådgivning og de produkter, de har brug for.

Gem job

Sparekassen Sjælland-Fyn A/S

Arbejdssted

Holbæk

Vigtige datoer

Indrykket:
28. november 2024
Ansøgningsfrist:
25. december 2024

Virksomheden tilbyder

Ansættelsestype:
Fastansættelse
Ansættelsessted:
Ikke oplyst
Ugentlig arbejdstid:
Fuldtid