Serviceorienterede generalister med interesse for it
Vi mangler 1-2 gode kollegaer i Team Serviceunderstøttelse, som kan strukturere og vedligeholde Statens It’s services i samarbejde med de serviceansvarlige kollegaer fra andre teams i organisationen. Når vores services er sunde og veldrevne, skaber det nemlig værdi for både vores brugere og kunder i staten.
Om stillingen
I Statens It er vores kerneopgave at levere sikker og stabil it-drift til vores kunder og 42.000 brugere – det kræver, at vores services er sunde og veldrevne. Derfor har vi Team Serviceunderstøttelse, som med vores service managers sørger for organisationens Service Lifecycle Management.
Som service manager vil du få en central rolle i den daglige vedligehold af og strategiske arbejde med Statens It’s services, og du vil få ansvaret for din egen portefølje af services. Du vil ligeledes få indblik i og mulighed for at fordybe dig i mange forskellige teknologier og it-løsninger.
Vores team har en stor kontaktflade med kollegaer i hele Statens It og med vores kunder. Fokus er på, at vores services er i god form nu og i fremtiden, så opgaverne er både meget konkrete og af strategisk karakter.
Som Service Manager bliver du en nøgleperson for de services, du har i din portefølje, og dine opgaver vil bl.a. indebære:
- Kontinuerligt tæt samarbejde med serviceejere om services i drift
- Ledelsesrapportering for services
- Kundekommunikation: Eks. ved afholdelse af kundeklubmøder eller afrapportering til kunder
- Bistå med leverandørstyring, herunder dialog- og statusmøder
- Sikring af intern dokumentation og knowledge
- Opdatering og vedligeholdelse af ekstern dokumentation, fx servicebeskrivelser, serviceblade, m.m.
- Medvirke til den fortsatte udvikling og implementering af Service Lifecycle Management i organisationen
- Deltage i serviceudviklingsprojekter.
Om dig
Du er rigtig god til at samarbejde, og du er struktureret over gennemsnittet.
Du skal synes, det er sjovt at opbygge relationer både på tværs af Statens It og i det store interessentfelt, du arbejder i. Du er både stærk på tal og kommunikation, som du ubesværet kan omsætte til rapportering og skriftlige præsentationer til kunder og ledelsen i Statens It.
Helt grundlæggende skal du finde arbejdsglæde i at gå i detaljen og sørge for orden i data – lige fra tal til servicebeskrivelser. Du tænker altid på vores brugere og kunders behov i dit arbejde med serviceunderstøttelsen.
Der er ingen formelle uddannelsesmæssige krav til stillingen, men det vil være en stor fordel, hvis du har erfaring fra en større it-organisation. Desuden forventer vi, at du har kendskab til ITIL, erfaring med ITSM-værktøjer og generelt har en god forståelse og interesse for teknologiplatforme.
Om os
Vi arbejder med stor fleksibilitet, og du kan i høj grad selv tilrettelægge dine opgaver. Hjælpsomhed og godt kollegaskab er uvurderligt, og stemningen er god.
Hos os betyder tilstedeværelse sammen med vores kollegaer meget, og vi mener, at samarbejde og videndeling på tværs af styrelsen er afgørende for et godt arbejdsmiljø. Samtidig vil vi gerne sikre fleksibilitet for vores medarbejdere, og hjemmearbejde kan løbende aftales mellem leder og medarbejder, når det er foreneligt med opgavevaretagelsen.
Vi tilbyder:
- et spændende job i en åben og dynamisk organisation, som er præget af et højt fagligt niveau
- mulighed for at påvirke hvilke services du får i din portefølje ud fra kompetencer og interesser
- en uformel omgangstone, hvor vi hjælper og har respekt for hinanden, og anerkender at alle er forskellige
- en fleksibel arbejdsform med dygtige og kompetente kolleger, hvor to dage ikke er ens
- rig mulighed for faglig udvikling gennem relevante eksterne kurser og konferencer
- mulighed for træning i Statens It’s eget fitnesslokale med gode bade- og omklædningsfaciliteter
- velfungerende frugt- og frokostordning.
Løn- og ansættelsesvilkår
Du ansættes efter gældende overenskomst med mulighed for forhandling alt efter kvalifikationer.
Det er en forudsætning for ansættelse, at du kan sikkerhedsgodkendes til HEMMELIGT og efterfølgende kan opretholde sikkerhedsgodkendelsen i hele din ansættelsesperiode. Du vil i forbindelse med ansættelsen blive bedt om at fremsende en privat straffeattest, som du rekvirerer via www.politi.dk, eller ved fysisk fremmøde på din lokale politistation. Vi fortæller mere om dette undervejs i ansættelsesforløbet
Ansættelsesområdet er Finansministeriet med tilhørende institutioner, p.t. Finansministeriets departement, Økonomistyrelsen, Medarbejder- og Kompetencestyrelsen, Statens Administration og Statens It.
Flere oplysninger
Hvis du vil vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte teamleder Morten Kure Ringgård på 26257679.
Vi forventer at afholde ansættelsessamtaler løbende, og vi håber at kunne byde vores nye kollega velkommen pr. 1. februar 2025.
Stillingen er fuldtid.
Ansøgning
Send os din ansøgning med CV, eksamenspapirer og eventuelle bilag senest den søndag den 15. december 2024.
Finansministeriet ser mangfoldighed som en styrke og opfordrer alle interesserede kandidater uanset personlig baggrund til at søge. Vi ser frem til at læse din ansøgning.