De­ve­l­op­ment Team Manager til TimePlan


Vil du med på en oplevelsesrig vækstrejse i en international softwarevirksomhed med hovedsæde i Aalborg?

Som Development Team Manager tilbydes du en unik mulighed for at være med til at udvikle strategien for TimePlans udviklingsafdeling og sikre implementering af denne i tæt samarbejde med CTOen og de øvrige ledere i Development.

Med base på vores hovedkontor i Aalborg bliver du ansvarlig for den dagligt ledelse af softwareudviklere på tværs af kontorer og lokationer, herunder uddannelse af og udvikling af medarbejdere. Du bliver desuden AI ansvarlig for hele virksomheden.

Dette indebærer bl.a. ansvar for projektledelse af AI projekter og andre projekter, herunder hvordan AI teknologien kan bidrage til at udvikle forretningen, processerne og effektiviteten.

Missionen er, at Development Team Manager skal:

  • Hjælpe med at lægge og implementere strategien for udviklingsafdelingen, som har medarbejdere i Aalborg, Nivå og Oslo.
  • Sikre, at vi har de rigtige kompetencer på de rigtige poster
  • Sikre god ledelse og samarbejde med organisationen
  • Lede AI projekter og andre projekter
  • Koordinere uddannelse og træning af medarbejdere
  • Sætte skarpt fokus på TimePlans forretningsmål og organisation
  • Sikre god, nødvendig dokumentation og høj sikkerhed
  • Vise proaktivitet og rettidig omhu samt et stort personligt engagement

Nøgleopgaver

Du bliver ansvarlig for et bredt spekter af opgaver fra strategiudvikling til implementering, personaleledelse og projektledelse i forbindelse med udviklingen af TimePlans softwareløsninger.

Dine arbejdsopgaver bliver bl.a. at:

  • Definere og implementere udviklingsstrategier og -løsninger samt at sikre tydelige rammer og klare mål for Udviklingsafdelingen i TimePlan
  • Overvåge og sikre overholdelse af regler og standarder i Udviklingsafdelingen
  • Have det økonomiske og ledelsesmæssige ansvar i forhold til medarbejdere, herunder lønsamtaler, MUS, performance, trivsel, m.m.
  • I tæt samarbejde med virksomheden at identificere og imødekomme teknologiske udfordringer og muligheder
  • Være ansvarlig for AI, herunder at udvikle og vedligeholde AI-strategien med fokus på, hvordan teknologi kan bidrage til at udvikle forretningen, processerne og effektiviteten
  • Være ansvarlig for og lede eksterne samarbejdspartnere
  • Projektledelse i og procesoptimering af udviklingsafdelingen
  • Være tovholder på træning og uddannelse af medarbejdere i udviklingsafdelingen
  • Have fokus sikkerhed, herunder ISAE 3000 og 3402 certificering og tilsvarende (NIS2)

Vi forestiller os at du fagligt:

  • Formentlig har en relevant ingeniør-faglig uddannelse.
  • Har erfaring fra en lignende stilling i en større virksomhed eller du har arbejdet som konsulent eller projektleder indenfor lignende brancher.
  • Har solid forståelse for og erfaring med projektledelse og ledelse af medarbejdere.
  • Har stærke kommunikative evner og formår at skabe følgeskab
  • Er imødekommende og ikke nem at slå ud af kurs
  • Behersker dansk og engelsk i skrift og tale
  • Kendskab til softwareudvikling og softwareprojektledelse er en fordel

Din faglighed inden for ledelse er solidt forankret, og du er opdateret på de teknologiske muligheder. Din erfaring er bred nok til både at håndtere tekniske spørgsmål og sikre den fremadrettede udvikling af området. Du har før vist flotte resultater med optimering medarbejdere og projekter.

Du bliver involveret i tværgående initiativer, og det er derfor vigtigt, at du forstår at rådgive og er dygtig til at samarbejde og bygge stærke relationer på tværs. Du er inddragende og formår at skabe ro i samspillet mellem dit team og forretningen – også når der er mange ting i gang samtidig.

Som person forestiller vi os, at du:

  • Kan bygge bro mellem forretning og udvikling.
  • Sætter en ære i at sikre et kontinuerligt workflow via effektivisering og optimering.
  • Arbejder struktureret og analytisk.
  • Er selvkørende, robust, proaktiv og har overblik
  • Er ambitiøs og ønsker indflydelse på den fremtidige retning
  • Evner at beskrive og forklare komplekse emner klart og forståeligt, også for ikke IT-kyndige.
  • Er en dygtig kommunikator både skriftligt og mundtligt
  • Er kendetegnet ved dit gode humør og dit positive menneskesyn.

Muligheder

Dette er en nyoprettet stilling, hvor der vil være stor mulighed for at forme og påvirke stillingen og ansvarsområdet. Et selvstændigt job i en ambitiøs virksomhed, hvor der hersker stor passion og engagement med gode interne muligheder for faglig og personlig sparring.

Vi har et uformelt og åbent arbejdsmiljø med en humoristisk tone, og hvor arbejdsglæde og kundens behov er i fokus.

Virksomheden har en resultatorienteret kultur med fokus på medarbejdertrivsel, et solidt kollegialt sammenhold og et stærkt ledelsesgrundlag, hvor du er med til at sætte dagsordenen.

TimePlan kommer til at udvikle og vokse meget inden for den nærmeste fremtid - ikke mindst i forhold til AI, hvor Development Team Manageren vil få en vigtig rolle i at understøtte denne udvikling.

Det er derfor vigtigt, at den nye Development Team Manager vil med på denne rejse og har lyst til at sætte sit præg på udviklingen.


Om TimePlan

TimePlan A/S er virksomheden bag workforce management-løsningerne TimePlan, TimeMap og Timegrip, der gør arbejdsdagen lettere for vores kunder via vagtplanlægning, tidsregistrering og HR-administration.

Vi har hovedsæde i Aalborg, Danmark med godt 80 medarbejdere fordelt på kontorer i Aalborg, Nivå, Oslo og Helsinki. Vi har desuden forhandler i Sverige.

Vores kerneopgave er at vise den største respekt for vores kunders tid ved at udvikle, markedsføre, implementere og yde support på TimePlan, Timegrip og TimeMap.

Den første version af TimePlan blev udviklet i 1995 i samarbejde med HK, Dansk Handel & Service og førende danske detailhandelsvirksomheder. I dag benytter over 950 virksomheder TimePlan og TimeMap i mere end 30 lande på lokale sprog.

Mange af vores kunder er store, internationale virksomheder med tusindvis af medarbejdere inden for servicesektoren, herunder detailhandel, hoteller, lufthavne, forlystelsesparker, cateringfirmaer, transport, forsyninger med flere. Vi har også mindre kunder med 10-50 ansatte.

TimePlan, TimeMap og Timegrip-løsningerne hjælper vores kunder med at planlægge deres arbejdsdag optimalt og overholde lokale overenskomster. TimePlan, TimeMap og Timegrip sikrer, at alle timer, tillæg og fravær registreres korrekt. Vores kunder får et bedre overblik, sparer arbejdstid og lønomkostninger og får mere tilfredse medarbejdere.

Vi er en sund virksomhed, der tager ansvar og har en solid økonomi. I 2023 blev TimePlan kåret som nummer 3 på Computer Worlds liste over førende IT-virksomheder i Danmark inden for branchesoftware. I 2024 blev vi nomineret til Årets Arbejdsplads i Aalborg ved Aalborg Awards og som Årets Tech Virksomhed af EY.

Gem job

TimePlan A/S

Arbejdssted

Aalborg SV

Vigtige datoer

Indrykket:
17. januar 2025
Ansøgningsfrist:
Snarest muligt

Virksomheden tilbyder

Ansættelsestype:
Fastansættelse
Hjemmearbejde:
Ikke oplyst
Ugentlig arbejdstid:
Fuldtid