
Technical Consultant
Hos KMD udvikler vi digitale løsninger, som bruges og skaber fremskridt for millioner af mennesker verden over. Disse løsninger danner digitalt grundlag for samfundets vigtigste aktører, fra politiske og juridiske myndigheder og offentlige instanser til finansielle institutioner og private virksomheder. Vores mission er at gøre deres digitale ydelser og adfærd pålidelig, tilgængelig og effektiv.
Vi tror på, at fremtiden er, hvad du selv gør den til. Derfor er en karriere hos KMD en karriere med formål og frihed. Her er du ikke alene direkte medvirkende til at forbedre livet og hverdagen for en masse mennesker. Du får også motivation, plads og værktøjer til at forme din egen professionelle færd og udvikling.
Vil du være en del af digitaliseringsprojekter med KMD WorkZone ? Så er du måske vores nye Technical Consultant.
KMD har de seneste år haft en betydelig vækst inden for digitalisering af den offentlige sektor i Danmark. Her har KMD Workzone spille en signifikant rolle. Vi har primært travlt med overgang til Cloud og Container baseret teknologi for alle vores kunder, og har brug for flere teknisk dygtige kollegaer.
Vi vil styrke vores kompetencer inden for datamigrering for eksempel ved overgang til Cloud samt relaterede dataopgaver såsom periodeskift og migrering. Endvidere vil vi øge implementeringsstøtte og teknisk rådgivning af vores kunder i deres anvendelse af WorkZone on-premise eller Cloud.
Potentialet er stort, og vi søger derfor en Technical Consultant, der kan sikre os en endnu større tilstedeværelse hos vores eksisterende og kommende kunder, og samtidig opbygge vores fundament til at understøtte vores internationaliseringsstrategi. Du vil skulle indgå i dialog med kunden om dataspørgsmål, analyse og teknisk rådgivning i relation til optimal anvendelse af KMD WorkZone.
Om jobbet
I rollen som Technical Consultant vil du arbejde tæt sammen med vores kunder, og medvirke til at udvide den indflydelse og forretning, vi i dag har hos disse kunder. Derudover har du også mulighed for at blive inddraget som teknisk støtte i salg- og udbudsprocesser.
Du vil indgå i et team af erfarne konsulenter i et forretningsområde, som er under konstant udvikling og opbygning. Du får en enestående chance for både at påvirke vores udvikling og strategi, samt vokse fagligt og personligt med de mange spændende opgaver og udviklingsmuligheder.
Der anvendes Oracle som database platform, Microsoft teknologier plus en række specialiserede, og i flere tilfælde egenudviklede, produkter, moduler og interne værktøjer.
Dine primære arbejdsopgaver bliver:
- at gennemføre analyser, datamapping og -migrering med udgangspunkt i WorkZone’s datamodel (eksport/import)
- at udvikle scripts på baggrund af kundeønsker til afvikling hos kundens driftsleverandør
- at udarbejde og vedligeholde værktøjer til konverteringer, periodeskift mv.
- at bistå kunder ved overgang til cloud drift
- at afhjælpe fejl og ændringsønsker hos vores kunder
- at yde teknisk bistand og rådgivning til vores kunder for eksempel opsætning af integrationer.
I forbindelse med din start på jobbet vil du modtage træning i Workzone, alt efter hvilket erfaring du har. Du vil få tildelt en Buddy, som er en kollega, der sammen med din leder tager ansvaret for din oplæring og træning i Workzone.
Afdelingens øvrige erfarne specialister vil naturligvis altid stå klar til at støtte dig og dele deres erfaringer med dig, så du opnår en endnu bredere viden om modulerne, og sluttelig kan have en dialog med kunder om bedst mulig systemanvendelse.
Faglige kompetencer
Indgangen til dette job kan være flere; vi forestiller os, at du muligvis har en relevant it-uddannelse eller relevant it-erfaring. Du har måske været DBA’er, udvikler, arbejdet med Data Warehouse eller noget helt fjerde.
Erfaring med SQL er et must, mens erfaring med Oracle og PL/SQL samt andre SQL-databaser er en fordel. Det er derudover et stort plus, hvis du har forhåndskendskab til Power Shell, JSON/XML, MS Entra ID og AD, Cloud og containerbaserede løsninger.
Den ideelle kandidat kommer muligvis fra en lignende stilling, hvor større og komplekse løsninger som WorkZone, er en del af din hverdag. Du har eller ønsker at opbygge et dybdegående kendskab til Enterprise Content & Information Management, herunder ESDH-systemers mange løsningsområder i både den offentlige og private sektor.
Du bevarer overblikket, selvom du har travlt. Samtidig er du løsningsorienteret, også når du støder på ukendte opgaver.
Vi forventer, at du er selvkørende, engageret, struktureret og god til at kommunikere med kunder og kollegaer på et højt fagligt niveau - både skriftlig og mundtlig på dansk og engelsk. Desuden er du analytisk stærk og forstår vigtigheden af at dokumentere dit arbejde.
I denne rolle vil du have den direkte kundekontakt på mindre opgaver og fra tid til anden også skulle sidde på kundens lokation.
Det er en forudsætning for ansættelse, at du kan sikkerhedsgodkendes af myndighederne, og at du har og kan opretholde en ren straffeattest.
Er du interesseret?
Har du uddybende spørgsmål til stillingen, så kontakt Head of specialists Henrik Højlund Olsen på 4095 0135.
Vi afholder løbende samtaler, og ansætter når vi har fundet den rette kandidat. Vi ser frem til at modtage dit CV og ansøgning.
Om KMD
KMD er den største danske it-virksomhed, der udvikler og leverer software- og serviceløsninger til kommune-, stats- og erhvervssegmentet i Danmark samt udvalgte segmenter i Skandinavien.
KMD har over 1.500 danske og internationale kunder. KMD-koncernen har en årlig omsætning på godt 4,8 mia. kr. og har cirka 2.600 ansatte.
KMD er et datterselskab i den globale teknologikoncern NEC Corporation, der globalt beskæftiger mere end 100.000 medarbejdere.
