EDI Con­sul­tant

Hos KMD udvikler vi digitale løsninger, som bruges og skaber fremskridt for millioner af mennesker verden over. Disse løsninger danner digitalt grundlag for samfundets vigtigste aktører, fra politiske og juridiske myndigheder og offentlige instanser til finansielle institutioner og private virksomheder. Vores mission er at gøre deres digitale ydelser og adfærd pålidelig, tilgængelig og effektiv.

Vi tror på, at fremtiden er, hvad du selv gør den til. Derfor er en karriere hos KMD en karriere med formål og frihed. Her er du ikke alene direkte medvirkende til at forbedre livet og hverdagen for en masse mennesker. Du får også motivation, plads og værktøjer til at forme din egen professionelle færd og udvikling.

EDI-konsulent til KMD Connect

Aalborg, Aarhus og Ballerup.

KMD Connect er en af de førende leverandører af integrationsløsninger indenfor handel og sundhed på det danske marked. Vi har mange spændende projekter i gang, med både videreudvikling i Japan, og ønsker om en ny og moderniseret platform. Så brænder du for at forstå standarder og levere rådgivning til både vores kunder og dine kollegaer, er det nu du skal søge.

Om teamet

Du vil komme til at arbejde sammen med 40 kollegaer i KMD Connect, der har ansvar for rådgivning, udvikling, implementering og drift af integrationsløsninger til både det private og offentlige marked. Til at styrke den fortsatte udvikling af vores løsninger søger vi en dygtig EDI-konsulent, der brænder for integration, standarder og kunderådgivning.

Vi lægger vægt på at hjælpe og støtte hinanden i en åben dialog. Selvom vi har travlt og er ambitiøse i vores arbejde, har vi fokus på, at det skal være sjovt at gå på arbejde og har en positiv og humoristisk omgangstone.

Om jobbet

Vi har en organisation, hvor du får muligheden for at udvikle dine faglige og personlige kompetencer sammen med dygtige og dedikerede kollegaer i en afdeling, der hele tiden udvikler sig. Velkendt teknologi vil blive kombineret med de nyeste tiltag indenfor branchen. Her er du, sammen med teamet, med til at sætte baren da ejerskabet over vores dataformater ligger i teamet.

I hverdagen vil der være kontakt til en bred kundeportefølje og vi ønsker at give en god kundeoplevelse, så gode kommunikationsevner, både på dansk og engelsk, er vigtigt.

Dine primære arbejdsopgaver vil være:

  • Opsætning og udvikling af konverteringer mellem forskellige data-formater.
  • Holde dig på forkant med udviklingen indenfor nationale og internationale standarder.
  • Rådgivning og implementering af integrationsopgaver.
  • Sætte sig ind i og forstå komplekse dokument flows- og forretningsprocesser.
  • Fejlsporing i transaktioner – brug af logfiler, kontrol af segmenter (i f.eks. Edifact).

Om dig

Vi forestiller os, at du har erfaring med forretningskritiske integrationsløsninger og data konverteringsopgaver, samt besidder god forretningsforståelse. Har du tidligere arbejdet med integration indenfor sundhed eller handel vil det klart være en fordel.

Personligt er du handlingsorienteret, initiativrig og selvstændig. Proaktiv i din tilgang til opgaver og trives med at tage ansvar. Vi ønsker en kollega med en positiv indstilling til en foranderlig verden og som har lyst til at arbejde i en stor og international virksomhed. En som trives i en stilling, der tilbyder et energisk og travlt, men også uformelt miljø, som er kendetegnet ved humor og højt til loftet.

Du har en eller flere kompetencer indenfor:

  • Viden/erfaring indenfor elektronisk data forsendelse af formater som Edifact, X12 og Idoc.
  • OIOUBL & Peppol BIS – Forståelse af elektroniske handelsformater (i Danmark og EU).
  • Edifact & X12 – forståelse af EDI-standarder brugt globalt.
  • Viden/erfaring indenfor Dataformater; XML, CSV, Flade filer, JSON.
  • Programmering i XSLT (1.0 og 2.0)/Xpath.
  • Validering af EDI/XML-dokumenter – brug af valideringsværktøjer til at teste dokumentformater, struktur m.m.
  • Drift af forretningskritiske IT-løsninger og erfaring med 3. level support.

Det er en fordel, men ikke et krav, at du har erfaring med:

  • Cloverleaf.
  • HL7/FHIR.
  • Edifabric.
  • ERP og økonomisystemer

Interesseret?

Vi afholder løbende samtaler, så send gerne din ansøgning hurtigst muligt, men senest den 22.04.25.

Vil du vide mere?

Har du uddybende spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte Director of Delivery & Development Ann Kirstine Hummelgaard Lund på mail ABF@kmd.dk.

KMD som arbejdsplads

Vi har stor frihed under ansvar og der er højt til loftet. Der er mange muligheder for at udvikle sine kompetencer, samt en god work-life balance med gode muligheder for at arbejde hjemme. Vi tilbyder fleksible arbejdstider, frokostordning, samt en masse sociale aktiviteter, hvis du har lyst.

Our corporate language is English.

KMD er den største danske it-virksomhed, der udvikler og leverer software- og serviceløsninger til kommune-, stats- og erhvervssegmentet i Danmark samt udvalgte segmenter i Skandinavien. KMD har over 1.500 danske og internationale kunder. KMD-koncernen har en årlig omsætning på godt 4,8 mia. kr. og har cirka 2.600 ansatte. KMD er et datterselskab i den globale teknologikoncern NEC Corporation, der globalt beskæftiger mere end 100.000 medarbejdere.

Gem job