SAP Con­sul­tant - Opus Økonomi

Hos KMD udvikler vi digitale løsninger, som bruges og skaber fremskridt for millioner af mennesker verden over. Disse løsninger danner digitalt grundlag for samfundets vigtigste aktører, fra politiske og juridiske myndigheder og offentlige instanser til finansielle institutioner og private virksomheder. Vores mission er at gøre deres digitale ydelser og adfærd pålidelig, tilgængelig og effektiv.

Vi tror på, at fremtiden er, hvad du selv gør den til. Derfor er en karriere hos KMD en karriere med formål og frihed. Her er du ikke alene direkte medvirkende til at forbedre livet og hverdagen for en masse mennesker. Du får også motivation, plads og værktøjer til at forme din egen professionelle færd og udvikling.

Er du interesseret i at være med til at udvikle KMDs største produktlinje KMD Opus? Har du arbejdet med SAP og vil du være med til at skabe spændende digitale muligheder for de danske kommuner? Og har du en interesse i at udforske mulighederne i det nyeste af det nyeste i SAP S/4HANA og SAP BTP? Så er du måske den, vi søger!

KMD Opus er kommunernes foretrukne ERP-system og vi er mere end 200 dedikerede medarbejdere på tværs af Danmark, Polen og Indien. Opus Økonomi leverer økonomidelen af kommunernes ERP-system med fokus på finans, budgettering, indkøb, bilagsbehandling og projekt og ressourcestyring.

Opus Økonomi bygger på SAP og optimeres løbende med henblik på at understøtte de danske kommuners behov og sætte den nyeste teknologi i spil på det kommunale område.

Om jobbet

Du bliver en del af forretningsområdet KMD Opus Økonomi der består af Product Managers, forretningsudviklere og lead developers. I skal sammen med kunder og kolleger sætte rammerne for nyudvikling og vedligehold af løsningen og ikke mindst sørge for, at løsningen hænger sammen med omverdenen med velfungerende snitflader.

Dine primære arbejdsområder vil være at:

  • Arbejde som en del af et team på kundedrevne arkitektur- og udviklingsopgaver
  • Arbejde med innovation på de nyeste SAP-teknologier indenfor finans og/eller projekt og ressourcestyring
  • Deltage i transition til S/4HANA
  • Foretage behovsafklaringer og fastlæggelse af arkitektur sammen med kunder og kolleger
  • Sikre sammenhænge mellem SAP-moduler og omverdenen.

Om dig

Vi forestiller os, at du har godt kendskab til et eller flere af følgende SAP-moduler: FI, CO, PS, MM, SD eller PM. Hvis du har arbejdet med S/4HANA, BTP eller måske SAP Activate processen er det en fordel, men det væsentligste for os er, at du ønsker at sætte dig ind i de nye muligheder og brænder for teknik.

Som person befinder du dig godt i feltet mellem forretning og teknologi, hvor du påtager dig ansvaret for opgavernes gennemførsel. Du forstår kundens forretning og på den baggrund kan du foreslå nye tiltag, der understøtter kundens forretningsbehov.

Du har mere end 3 års erfaring med nævnte SAP-moduler og formentlig en uddannelse indenfor IT.

Som person er du god til at sætte dig i kundens sted og har en god forretningsforståelse. Du er en teamplayer, der samtidig formår at løfte dit personlige ansvarsområde. Dit fokus er ofte på automatisering og effektivisering, og du arbejder struktureret og analytisk i din tilgang til opgaverne.

Du må gerne synes, det er sjovt at lave nyt, men det er vigtigt, at du også finder det motiverende at vedligeholde en applikation, så kundernes drift er stabil.

Det er vigtigt, at du kan navigere i en stor og kompleks organisation, hvor din kollega kan sidde et andet sted i Danmark eller på lokationer uden for Danmark.

Er du interesseret?

Hvis du har spørgsmål, er du velkommen til at kontakte den ansættende leder, Head of Department, Dennis Kjær på mobil: 41327638.

Ansøg ved at udfylde ansøgningsskemaet senest d. 10. maj 2025. Upload dit CV, og en motiveret ansøgning, som udtrykker, hvorfor vi bør vælge dig til denne stilling.

Gem job