Drifts- og be­red­skabs­le­der til område for UM Statens It


Til dig, der arbejder med it-drift og har et skarpt overblik og kundefokus - vi har en nyoprettet stilling som drifts- og beredskabsleder.

Område for UM i Statens It er et nyetableret område, som blandt andet har ansvar for drift og transition af Udenrigsministeriet. Vi understøtter, at Udenrigsministeriet har global repræsentation og opererer 24/7. Det er afgørende, at ministeriets it-drift blandt andet kan hjælpe danskere i hele verden.

Vi er ca. 30 faste medarbejdere og tre teamledere (Servicedesk, Repræsentationer samt denne nyoprettede stilling som drifts- og beredskabsleder) samt områdechefen.

Om stillingen

Du bliver ansvarlig for den daglige it-drift i Udenrigsministeriet og på repræsentationerne rundt omkring i verden. Det betyder, at hverdagen er omskiftelig, krævende og lærerig, og stillingen kræver en teamleder, som både kan tænke ud af boksen og meget struktureret.

Du kommer til at samarbejde tæt med de øvrige teams i Statens It, som står for driftsleverancen. Du vil tillige være i daglig, tæt dialog med it-kontoret i Udenrigsministeriet og lede de fælles driftsstatusmøder for at levere optimal driftsstøtte til Udenrigsministeriet.

Du vil indgå i ledelsesvagten, da Udenrigsministeriet er en 24/7–organisation.

Høj kundetilfredshed og sikker, stabil drift er blandt Statens Its vigtigste strategiske pejlemærker. Sammen med teamledere, medarbejdere og kollegaer skal du være med til at sætte retning og sikre effektive processer og systemer, som giver vores ministerier gode serviceoplevelser i deres kontakt med Statens It.

For Udenrigsministeriet er der opbygget en særlig leveranceorganisation med egen Servicedesk. Hertil kommer et team, som har til opgave at udvikle driften på Udenrigsministeriets repræsentationer i hele verden.

Der er et særligt fokus på at opretholde og udvikle et højt sikkerhedsniveau.

Dine opgaver bliver på kort sigt:

  • at sikre driftskapaciteten og holde fokus på en stabil, sikker it-drift
  • at håndtere eskalationer i situationer med driftsudfordringer
  • at være Statens Its ledelsesrepræsentant på driftsmøder med UM samt at rapportere driftsstatus
  • at bidrage til den løbende udvikling af it-driften med et stærkt kundefokus.

Som teamleder refererer du til områdechefen, og du får ansvar for at sikre stabil og sikker it-drift. Ligeledes skal du i tæt samarbejde med dine kollegaer være med til at skabe fokus på udvikling af nye services samt på optimering af de eksisterende.

Kvalifikationer og personlige egenskaber

Vi forestiller os, at du har en teknisk faglig baggrund og gerne ledelsesmæssig erfaring. Du arbejder struktureret og er rutineret i at finde løsninger i komplekse problemstillinger såvel systemteknisk som procesmæssigt. Du er løsningsorienteret og har et indgående kendskab til alle facetter af it-drift. Du er god til at etablere følgeskab i en organisation med mange interessenter.

Derudover er du den rigtige til jobbet, hvis du:

  • har erfaring med it-drift i ISO-understøttede driftsmiljøer
  • kan indgå i en politisk ledet organisation og håndtere såvel tekniske som politiske problemstillinger
  • er tillidsvækkende, imødekommende, fagligt nysgerrig og kompetent
  • går langt for at finde løsninger, der imødekommer vores kunders forretningsmæssige ønsker og behov samtidig med, at du sikrer stabil og effektiv drift.

Du kan ydermere bidrage til et godt samarbejde, konstruktiv sparring og fra et helhedsperspektiv understøtte Statens Its mål, strategi og kulturelle pejlemærker.

Om os

Vi tilbyder:

  • ansættelse i en åben og dynamisk organisation, der er præget af et højt fagligt niveau med en uformel og fleksibel arbejdsform
  • gode muligheder for kompetenceudvikling og efteruddannelse
  • et job, hvor du kan være med til at præge udviklingen på it-området på tværs af statens mange institutioner.

Ansættelsesvilkår

Du ansættes efter gældende overenskomst med mulighed for forhandling alt efter kvalifikationer.

Ansættelsesområdet er Finansministeriet med tilhørende institutioner, pt. Finansministeriets departement, Statens Administration, Statens It, Økonomistyrelsen samt Medarbejder- og Kompetencestyrelsen

Det er en forudsætning for ansættelse, at du kan sikkerhedsgodkendes og efterfølgende kan opretholde sikkerhedsgodkendelsen i hele din ansættelsesperiode. Du vil i forbindelse med ansættelsen blive bedt om dit samtykke til, at Statens It må indhente en offentlig straffeattest via dit cpr-nummer.

Mere information

Hvis du vil vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte områdechef Thomas Kristmar på telefon 5087 9661.

Tiltrædelse snarest muligt.

Ansøgning

Hvis stillingen har din interesse, så tryk på ”Ansøg” og send din ansøgning med CV, eksamenspapirer og eventuelle bilag.

Vi skal modtage din ansøgning senest den 1. december 2023.

Vi forventer at holde samtaler løbende. Samtaleforløbet vil bestå af to samtalerunder. Mellem de to samtalerunder gennemføres endvidere et testforløb.

Finansministeriet ser mangfoldighed som en styrke og opfordrer alle interesserede kandidater uanset personlig baggrund til at søge. Vi ser frem til at læse din ansøgning.


Specialiseret it-drift i staten

Statens It er sat i verden for at levere bedre, billigere og mere sikker it-drift og service til den danske stat. Med fokus på tilgængelighed, stabilitet, effektivitet og informationssikkerhed servicerer Statens It mange forskellige ministerier og deres brugere.  Vi er en organisation i hastig vækst, men er også en fleksibel og dynamisk arbejdsplads, der kender værdien af alle vores medarbejdere.

Gem job

Statens IT

Arbejdssted

Ballerup

Vigtige datoer

Indrykket:
3. november 2023
Ansøgningsfrist:
1. december 2023