IT-spe­ci­a­list til drift og udvikling af in­fra­struk­tur og cloud­mil­jø til Kø­ben­havns Stads­ar­kiv


Motiveres du af at arbejde med opgaver, der har varig betydning? Tiltrækkes du af et uformelt arbejdsmiljø, hvor personlig og faglig interesse og den rigtige work-life-balance er vigtig? Har du stærke kompetencer inden for IT-drift, teknisk projektledelse og evt. softwareudvikling? Så grib chancen, og bliv en del af vores fantastiske hold.

Om os

Som afdeling er vi en sammentømret gruppe med lav udskiftning og stor grad af faglig stolthed. Vi brænder for at sikre og håndtere de data, vi har ansvaret for – på god og professionel vis. Det ligger dybt i afdelingens DNA, at tillid, åben dialog og den enkelte kollegas kompetencer og idéer både sikrer større arbejdsglæde samt større succes og effektivitet. Samtidig tror vi på, at arbejdsglæden er størst, når der er tid og plads til et liv uden for arbejdspladsen.

Vi omgås i en særdeles uformel tone, hvor alle medarbejdere, fra yngste student til den mest erfarne arkivar, med de rigtige idéer på lige fod kan påvirke vores arbejdsgange og måden, vi gør tingene på. Her er kort vej fra idé til handling.

Københavns Stadsarkiv er Københavns hukommelse. Vi har håndskrevne dokumenter tilbage fra 1200-tallet, men også over 100 TB digitalt fødte data, som vi er forpligtet til at passe på til evig tid. Vores afdeling, Digital arkivering og formidlingsunderstøttelse, bor i en gammel herskabslejlighed i Stormgade midt i København. Du kommer til at arbejde sammen med 12 kompetente kolleger.

Om stillingen

Du vil sammen med resten af holdet og eksterne konsulenter få mulighed for at drifte og udvikle den digitale infrastruktur, som sikrer vores samlinger og gør den tilgængelig for borgere og brugere. Vi har alle teknisk indblik i håndteringen af digitale data.

I Københavns Stadsarkiv arbejder vi professionelt med IT-infrastruktur. Vi er ISO 27001-compliant, og sikkerhed og risikostyring er en fast del af vores arbejde. Vi arbejder løbende med at udbygge og forbedre vores infrastruktur, så den lever op til stigende datamængder og sikkerhedskrav.

Vi arbejder stort set udelukkende i skyen. Vi drifter en stor VMware- og Windows-baseret private cloud samt en AWS-baseret public cloud, hvori de fleste af vores offentligt tilgængelige løsninger kører.

På softwaresiden arbejder vi med teknologier som Docker, Wordpress, MySQL, C#, Elasticsearch, Solr, Duo og Auth0 – samt en række egenudviklede services og software.

Du får en bred portefølje af opgaver, herunder at:

  • overvåge og provisionere vores cloud-løsninger (cloud management).
  • være med til at udtænke og udforme vores digitale infrastruktur – både i private og public cloud.
  • proaktivt at afdække konsekvenser af ændringer og nye tiltag i IT-systemerne.
  • varetage teknisk projektledelse af IT-relaterede projekter i samarbejde med leverandører/partnere, hvor vi så vidt muligt arbejder agilt på større projekter.
  • opdatere IT-systemer enten selvstændigt eller sammen med leverandører, hvor det er vigtigt, at du dokumenterer og følger op på IT-forretningsgange og IT-sikkerhed.
  • have fokus på dataudveksling, integrationer og netværkskommunikation.
  • designe og/eller kode mindre værktøjer til understøttelse og automatisering af driftsopgaver.

Er det dig?

Du er ikke bange for at trække i arbejdstøjet, er nysgerrig og kan finde løsninger på problemer, som måske ikke lige er inden for dit normale kompetenceområde. Du er selvkørende og er i stand til at løse opgaver uden en projektleder og har blik for at bidrage med og hente sparring hos dine kolleger. Du kommunikerer sikkert på dansk både på skrift og i tale.

Du har relevant erhvervserfaring og formentlig en uddannelse på det IT-tekniske område.

Vi forventer, at du har kendskab til og/eller erfaring med en eller flere af disse eller lignende teknologier:

  • Docker
  • AWS
  • TravisCI
  • MySQL
  • Elasticsearch
  • Solr
  • Wordpress
  • Programeringssprog (eksempelvis C# eller PHP)
  • Git/Github
  • Active Directory
  • Auth0
  • Duo

Løn- og ansættelsesvilkår

Arbejdstiden udgør 37 timer ugentligt. Løn- og ansættelsesvilkår er efter gældende overenskomst.

Tiltrædelse af stillingen ønskes pr. 1. marts 2024 med mulighed for tidligere opstart.

Vi indhenter straffeattest og reference i forbindelse med ansættelsen.

Yderligere informationer

Ønsker du yderligere information, er du velkommen til at kontakte afdelingsleder Mads Neuhard 6023 3385.

Sammen med din ansøgning beder vi dig vedhæfte CV og dokumentation for uddannelse.

Søg via linket senest søndag 14. januar 2024. Vi forventer at afholde samtaler fredag den 19. januar 2024.


Kultur- og Fritidsforvaltningen

Kultur- og Fritidsforvaltningen er Danmarks største kulturforvaltning. Vores arbejdsopgaver spænder vidt fra idræt, kultur og borgerservice til huslejenævn, folkeregister, vielser og afvikling af valg og folkeafstemninger. I Kultur- og Fritidsforvaltningen arbejder vi for at skabe de bedste rammer for kultur- og fritidslivet i København – og i samarbejde med københavnerne at skabe en by, der lever og udvikler sig. Vi er en politisk ledet organisation og har til opgave at understøtte og udleve politiske beslutninger. Alt sammen med det overordnede formål at give københavnerne et bedre kultur- og fritidsliv og være en åben og professionel indgang til Københavns Kommune.

Mangfoldighed

I Københavns Kommune arbejder vi for at gøre livet i København endnu bedre. Det giver vores hverdag mening og mulighederne er mange.

Københavns Kommune arbejder aktivt med ligestilling og inklusion og ser mangfoldighed som en styrke for organisationen. Vores arbejdspladser skal afspejle den diversitet, der kendetegner byen, og som alle medarbejdere bidrager til med deres særlige baggrund, personlighed og evner.

Gem job

Københavns Kommune

Arbejdssted

Vigtige datoer

Indrykket:
14. december 2023
Ansøgningsfrist:
14. januar 2024