It-pro­jekt­le­der til politiets byg­ge­pro­jek­ter


Vil du være med til at lede it-projekter, som skaber rammerne for politiets arbejde, samtidig med at du gøre det lettere for politiet at udføre deres arbejde? Så er du måske vores nye it-projektleder, der skal sikre at politiet har de rette it-faciliteter, når det handler om netværk, arbejdsstationer og krydsfelter.

Din nye hverdag

Som it-projektleder på politiets byggeprojekter, kommer du til at stå i spidsen for it-leverancer til politi-lokationer, som enten renoveres eller nybygges. Du skal være med til at sikre de rette it-installationer til de ansatte på lokationerne, herunder blandt andet efterforskere og betjente i beredskabet.

Hos Rigspolitiets Koncern IT får du et job i en alsidig og dynamisk organisation, hvor dagene sjældent ligner hinanden. Du bliver en del af det faglige fællesskab i sektionen for projektledelse generelt og i særdeleshed i gruppen af it-byggeprojektledere, hvor der er en høj grad af faglig samhørighed og mulighed for at sparre og erfaringsudveksle med kompetente og imødekommende kollegaer. Sektionen består af ca. 40 projektledere med forskellig baggrund, som alle er dedikerede i arbejdet med deres respektive projekter. Som it-byggeprojektleder kommer du til at arbejde sammen med mange forskellige fagområder, lige fra it-specialister over diverse håndværkere til de politifolk, som har deres daglige gang på stedet.

"Projekterne i Koncern IT, er med til at forme fremtidens IT og spiller en vigtig rolle for vores politi på gaden. Derfor har jeg brug for en proaktiv og dreven projektleder, som kan være med til at sikre effektiv eksekvering af vores projekter og dermed skabe værdi for politiet." - Mette Thorup Madsen, Sektionsleder for Projektledelse.

Der er store forventninger til dig og dine evner inden for projektledelse. Din vigtigste opgave bliver at lede projektet i mål, gennem optimering af samarbejde og forventningsafstemning af leverancer og tidsplaner, samt klar og tydelig kommunikation.

Du vil komme meget rundt i landet for at inspicere de bygninger, projektets it-leverancer skal leveres til. Du vil derfor have et tæt samarbejde med politikredsene for at sikre tilstrækkelig indsigt i deres behov.

Hvem er du?

Du har erfaring med it-projektledelse og har tidligere gennemført komplekse projekter med succes. Du er en god kommunikator, har styr på interessenthåndtering og finder energi i en udadvendt og opsøgende rolle, hvor det falder dig naturligt at skabe relationer. Du kan begå dig blandt alle typer mennesker og formår at engagere dine projektdeltagere i projektet. Du er åben for at prøve noget nyt, og du er ikke bange for at tage imod forskelligartede projekter. Du har et stort gåpåmod og er ivrig efter at få projektet til at lykkedes. Du har en uddannelse inden for IT eller har en grundlæggende forståelse og interesse for IT.

Du har styr på dine projektdiscipliner og kan strukturere og planlægge dine leverancer. Det er en fordel hvis du har kendskab til Statens IT-projektmodel, samt erfaring med andre projektrammeværk. Du er undersøgende og analytisk i din tilgang til dine opgaver og arbejder struktureret mod dine mål.

Løn- og ansættelsesvilkår

Har du en akademisk uddannelse bliver du ansat på overenskomstvilkår i henhold til de til enhver tid gældende aftaler mellem Finansministeriet og Akademikernes Centralorganisation. Du indplaceres på baggrund af kvalifikationer.

Har du en anden uddannelse bliver du ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende organisationsaftale for kontorfunktionærer i staten mellem Finansministeriet og HK/STAT samt OAO-S-fællesoverenskomst.

Dit arbejdssted bliver Rigspolitiet, Koncern IT, Landlystvej 34, 2650 Hvidovre.

Det er en forudsætning for ansættelse, at du kan blive sikkerhedsgodkendt, ligesom du skal kunne opretholde sikkerhedsgodkendelsen gennem hele din ansættelse.

Kontakt og ansøgning

Hvis du har spørgsmål, er du velkommen til at kontakte sektionsleder Mette Thorup Madsen, tlf. 3058 9243. Du kan finde generel information om politiet på www.politi.dk. Når du søger en stilling i politiet, opretter du samtidig en profil i vores rekrutteringssystem. Hvis du søger flere jobs i politiet, skal du lægge en ansøgning og et CV ind i systemet pr. ansøgt job. Du skal derfor ikke slette tidligere dokumenter, hvis du søger endnu et job. Det er først, hvis du har fået afslag på en søgt stilling, at du kan slette dokumenterne knyttet dertil. Vi anbefaler, at du navngiver dine dokumenter, så det fremgår, hvilket job du søger. Foruden ansøgning og CV, bedes du uploade dit eksamensbevis. Du skal uploade alle dokumenter i pdf-format.

Vi opfordrer alle interesserede til at søge stillingen uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold.

Samtaler afholdes løbende.

Ansøgningsfrist: 14. februar 2024

Gem job

Politi

Arbejdssted

Hvidovre

Vigtige datoer

Indrykket:
1. februar 2024
Ansøgningsfrist:
14. februar 2024