FOA IT søger me­d­ar­bej­der til Ser­vi­ceDe­sken

Er du serviceminded og udadvendt, og vil du være med til at hjælpe FOAs ansatte videre, når de har IT-problemer?

Du bliver en del af ServiceDesken, som er IT-afdelingens ansigt ud mod de øvrige ansatte i FOA – herunder forbundshuset, 32 lokale fagforeninger og 5 A-kasse regionskontorer i hele landet. ServiceDesken varetager primært support af brugen af PC’er med Windows 11, standard MS-programmer, mobile devices, FOAs telefonisystem (Miralix) m.v. Vi arbejder med inspiration fra ITIL’s principper.

ServiceDesken yder telefonisk support og modtager derudover brugerhenvendelser via vores Serviceportal (TopDesk). 85 % af sagerne løses direkte i ServiceDesken, mens de resterende 15 % løses i samarbejde med de øvrige sektioner i FOA IT. ServiceDesken samarbejder tæt med FOAs superbrugere, som er fordelt i FOAs afdelinger i hele Danmark.

Du vil indgå i ServiceDeskens team på 6 kollegaer, heraf en elev. Stillingen er til besættelse 1. maj 2024 eller snarest derefter.

Arbejdsopgaver

  • 1st line brugersupport (registrere, analysere, vurdere og vejlede) på henvendelser meldt ind via telefonen eller Serviceportalen (Topdesk)
  • Afhjælpe akutte IT-problemer i mødelokaler/ved arbejdspladser i hovedkontoret
  • Administrere og håndtere telefoni (Miralix Desktop)
  • Deltage i projekter
  • Udarbejde vejledninger
  • Løbende uddannelse af superbrugerne fx via Teams
  • Administrere og udlevere lån af fx bærbare pc’er
  • Brugeradministration
  • Klargøring af lokaler til brug for bl.a. hybridmøder

Hvem er du?

Vi leder efter en kollega, som har lyst til at varetage en meget udadvendt og samtidig helt central funktion.

Vi forventer at du:

  • Har erfaring med at arbejde i en ServiceDesk
  • Har indgående kendskab til Windows (11) og MS-Office produkter (O365)
  • Har indgående kendskab til brug og fejlsøgning af PC’er
  • Har kendskab til de mest gængse mobile devices, herunder smartphones, tablets, og bærbare computere m.v.
  • Har generel IT-teknisk forståelse i et komplekst IT-miljø
  • Har kendskab til principperne i ITIL
  • Har flair for og brænder for behagelig betjening (og det mener vi, selvom det er en floskel: Du skal brænde for at hjælpe dine kolleger og gøre en positiv forskel)
  • Kan skrive et let og forståeligt sprog
  • Kan formidle din viden videre til andre
  • Har pædagogisk sans, samarbejdsevne og handlekraft
  • Er selvstændig, serviceminded og har en høj stresstærskel i et til tider travlt miljø
  • Har forståelse for, hvornår en henvendelse kræver handling nu og her
  • Har lyst til at følge med i trends indenfor IT-verden og være med til at udfordre organisationen

Vi tilbyder

Vi kan tilbyde dig et job i en spændende IT-organisation med et godt og dynamisk arbejdsmiljø. Vi har et tæt fagligt samarbejde i sektio­nen og med de øvrige sektioner i FOA IT.

Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende intern overenskomst med mulighed for tillæg for relevante kvalifikationer. Der er tilknyttet pensionsordning på 14 %, et ferietillæg på 3 % - og vi optjener syv ugers ferie, har massageordning/fysioterapi, motionskælder samt forskellige personaleforeninger.

Hvis ovenstående beskrivelse har givet dig lyst til at høre mere om stillingen, så kontakt gerne sektionsleder Anne-Mette Jepsen på tlf.: 4697 2414/4022 8521.

Ansøgning vedlagt CV sendes via FOAs elektroniske rekrutteringssystem senest tirsdag den 2. april 2024 kl. 8.00.

Gem job

Arbejdssted

København V

Vigtige datoer

Indrykket:
1. marts 2024
Ansøgningsfrist:
2. april 2024