Business In­tel­li­gen­ce lead til Røde Kors’ di­gi­ta­li­se­rings­af­de­ling


Vil du være en del af den digitale omstilling i verdens største hjælpeorganisation og sikre at vores arbejde understøttes af den seneste teknologi og kunstig intelligens? Røde Kors investerer massivt i digitalisering af hjælpearbejdet og vores administrative processer og søger derfor en erfaren Business Intelligence Lead som vil stå for Røde Kors’ dataplatform.

Røde Kors er verdens største humanitære hjælpeorganisation og i Danmark spænder vores indsatsområder bredt fra beredskab, førstehjælp og sociale indsatser over genbrugssalg til international humanitær assistance. For alle områder gælder at digital håndtering af arbejdet i stigende grad har betydning for vores evne til fortsat at yde den hjælp der er brug for på en effektiv måde.

En central del i Røde kors’ digitale arbejde er vores dataplatform og brugen af data til akutte beslutninger og løbende udvikling. Platformen håndterer data på tværs af Røde kors mange forretningsområder og hjælper medarbejdere og frivillige med at få den information som gør det muligt at lede og udvikle vores mange indsatsområder. Dataplatformen drives af Røde kors’ digitaliseringsafdeling i samspil med et netværk af data-, business intelligence- og analyseeksperter på tværs af Røde Kors’ mange afdelinger. Dette netværk sikrer at de rigtige data kommer ind i dataplatformen, behandles og udstilles, hovedsageligt gennem Microsoft Power BI.

Dine arbejdsopgaver

Som Business Intelligence lead er du ansvarlig for Røde kors dataplatform og de værktøjer som benyttes til analyse og visualisering. Du står i spidsen for det tværgående datanetværk med fokus på erfaringsudveksling, læring og brug af fælles datasæt. I samarbejde med ledelsesteamet i digitaliseringsafdelingen sætter du retningen for hvordan data hjælper os med at drive og udvikle organisationen. Du har styr på den underlæggende teknologi og datamodeller, og sikrer i tæt samarbejde med vores Enterprise Arkitekt, vores integrationsudvikler og vores IT-driftteam at dataplatformen kan levere de services forretningen efterspørger - og at informationssikkerheden er på plads.

Dine arbejdsopgaver omfatter bl.a.:

  • Full-stack drift og videreudvikling af vores dataplatform baseret på Microsoft Azure Datalakes, Azure Data Factory, Synapse og PowerBI.
  • Facilitering og ledelse af Røde kors datanetværk
  • Afhængig af afdelingernes modenhed, rådgivning, assistance til datamodellering, udstilling af datasæt og udvikling af rapporter og dashbpards
  • Opsætning af dataintegrationer fra kildesystemer i samarbejde med vores integrationsudvikler
  • Udvikling af governance for dataplatform og netværk i samarbejde med vores Enterprise Arkitekt
  • Assistance i design og datamodellering i større digitale udviklings og anskaffelsesprojekter
  • Assistance til HR afdelingen i udvikling og implementering af brede kompetenceudviklingstilbud som øger forståelse og brug af data for medarbejdere og frivillige i Røde Kors

Din profil

Du er drevet af at skabe forandringer og levere løsninger sammen med mennesker, der brænder for det humanitære hjælpearbejde.

  • Du er energisk og udadgående og ser værdi I samarbejde på tværs af Røde Kors
  • Du sætter dig ind i forretningen og hjælper med at omsætte behov til digitale løsninger
  • Du har en relevant akademisk uddannelse. F.eks. fra ITU, DTU eller CBS med fokus på IT, datalogi, data science, information management el.lign.
  • Du har erfaring med Microsoft PowerBI og Azure og gerne Data Lakes, Synapse, Data Factory eller Fabric
  • Du har erfaring med kodesprog såsom SQL eller DAX og/eller udvikling i low- code-miljøer
  • Du er en god kommunikator der i dialog med organisation og forretning kan omsætte behov/ønsker til konkrete værdiskabende løsninger

Din kommende arbejdsplads

Røde Kors er altid til stede. Hver dag redder vi liv og ruster mennesker til at klare sig gennem kriser og katastrofer. I Danmark skaber vi fællesskaber og støtter samfundets sårbare til et bedre liv. Vi hjælper mennesker på begge sider af konflikten og i de fjerneste egne af verden.

Røde Kors har i de seneste år investeret massivt i den digitale omstilling. Røde Kors digitalisering drives af Røde Kors’ Digitaliseringsafdeling for at øge effektiv brug af data og digitale værktøjer for at drive og udvikle Røde Kors.

Vi er en fleksibel arbejdsplads hvor arbejdsglæde, humor og work/life balance prioriteres højt. Du vil blive en del af Data og Arkitektursektionen som driver Røde kors data- og integrationsplatform samt udvikling i MS Azure og Power platformen. Sektionen består pt. af en sektionsleder, en Enterprise arkitekt, 2 product owners samt et data- og udviklingsteam.

Dine ansættelsesvilkår

Stillingen er på 37 timer om ugen.

Løn- og ansættelsesvilkår vil ifølge Røde Kors i Danmarks fællesoverenskomst med HK og AC.

Ansøgning og yderligere oplysninger

Frist for ansøgning er den 4. april. Vi afholder samtaler løbende og ansætter, når vi har fundet den rette kandidat. Stillingen søges via ansøgningsknappen "Ansøg" nederst på siden.

Ønsker du yderligere informationer, er du velkommen til at kontakte Sektionsleder for Data og Arkitektur Sune Bulow på 20700268 eller subul@rodekors.dk.

Gem job

Røde Kors

Arbejdssted

København Ø

Vigtige datoer

Indrykket:
15. marts 2024
Ansøgningsfrist:
4. april 2024