Teamchef for it-drift til Kræftens Bekæm­pel­se


Har du lyst til at stå i spidsen for det team, der har ansvar for driften af Kræftens Bekæmpelses it-miljø?

Om jobbet

IT-afdelingen i Kræftens Bekæmpelse er en central funktion, der har ansvar for drift, support, vedligehold og udvikling af en lang række IT-løsninger, infrastruktur og end-user computing (PC og MAC) til omkring 1.000 IT-arbejdspladser.

Det tekniske setup kan kort beskrives således: et on-premise miljø hovedsageligt baseret på Microsoft løsninger og VMware virtualisering. Vi anvender HP netværk, servere og storage, Fortinet enterprise firewall samt Veeam og Keepit backup. Vi administrerer vores klienter/enheder via Intune (Windows) og JAMF (Mac). Desuden benytter vi MS Azure og Office365. Vores telefoni er Teams og Samwin.

Vores IT-Helpdesk er i gang med at se på en udskiftning af ZenDesk, som vi anvender til opgave- og sagsstyring i vores IT-HelpDesk. Vi har desuden planer om at implementere ITIL.

Dit fokusområde og ansvar bliver ledelse af et team på fem, der håndterer forretningskritiske driftsopgaver omkring infrastruktur og IT-sikkerhed. Du indgår i it-ledelsen sammen med teamchefen for it-support og it-chefen. Vi arbejder tværfagligt og løser opgaver i fællesskab.

Du kommer til at have berøring med mange interessenter, herunder it-leverandører, ledere og superbrugere fra foreningen samt kolleger i it-afdelingen.

Du får til opgave at videreudvikle og skabe processer og rammer for en sikker og stabil it-drift. Det er vigtigt, at foreningens behov for it-drift tilgodeses og understøttes samtidig med, at løsningernes sikkerhed monitoreres og vedligeholdes i takt med udviklingen.

Vi står overfor at skulle udarbejde ny it-strategi, som skal guide os i årene frem. Det arbejde får du en central rolle i.

At følge med i den teknologiske udvikling vil være en naturlig del af jobbet, så teknologivalg og vurdering af nye teknologiske muligheder bliver velfunderet og rettidig.

Om dig

Vi forestiller os, at du er en ambitiøs, systematisk og selvkørende leder, der formår at føre opgaverne i mål sammen med dit team. Du har et godt overblik og trives i en rolle, hvor du leder dit team med dyb forståelse for de faglige udfordringer og samtidig har blik for foreningens behov. Du formår at bringe din viden i spil, når opgaver kræver sparring i teamet eller samarbejde på tværs i organisationen.

Desuden henter du inspiration udefra via dit netværk og ekstern dialog.

Du har:

  • erfaring med ledelse, hvor du motiverer og udvikler dit team samtidig med, at teamet præsterer og leverer gode resultater
  • en faglighed, der udspringer af en teknisk viden om infrastruktur samt en systematisk og procesorienteret tilgang til it-drift
  • god indsigt i it-arkitektur og it-sikkerhed (ISO2700x/CIS18)
  • en analytisk tilgang til opgaverne og en stor ansvarsfølelse
  • gode samarbejdsevner og kommunikationsfærdigheder - både i skrift og tale
  • En relevant uddannelse som fx it-ingeniør, it-kandidat, datamatiker eller lignende.

Om os

Du kommer til at arbejde i en organisation med et højt engagement og en vigtig og meningsfuld sag, hvor der er gode muligheder for faglige udfordringer.

Du vil indgå i vores IT-afdeling, som består af 20 medarbejdere med både dyb og bred faglighed, engagement og godt humør. Sammen har vi ansvar for, at vores kollegaer hver dag oplever en stabil og sikker digital understøttelse i arbejdet mod kræft.

Vi arbejder fysisk, digitalt og hybridt alt efter, hvad opgaven kalder på. Du vil få din primære daglige gang på Strandboulevarden på Østerbro, hvor vi prioriterer at spise en god, sund frokost sammen i vores fantastiske kantine. Vil du være en del af vores idrætsforening, kunstforening eller deltage i pausegymnastikken, er du meget velkommen.

Du får løn og pension efter overenskomst mellem Kræftens Bekæmpelse og relevant faglig organisation.

Mere information

Vil du vide mere om stillingen, er du meget velkommen til at kontakte din kommende leder, it-chef Helle Junge Nielsen på tlf. 27 60 29 37 eller hjn@cancer.dk.

Ansøgningsfristen er søndag den 7. april 2024. Vi forventer at holde ansættelsessamtaler i uge 15 og 16. Vi modtager kun ansøgninger og cv via vores elektroniske rekrutteringssystem, klik på "Ansøg" herunder.


En ud af tre danskere bliver på et tidspunkt i deres liv ramt af kræft – og to ud af tre bliver pårørende. Med så mange berørte ønsker vi at samle befolkningen i et stærkt og aktivt fællesskab mod kræft, og du kan være med til at gøre en vigtig forskel!

Som forening ser vi værdien af, at vi ikke alle er ens – mangfoldighed gør os klogere og bedre. Derfor opfordrer vi alle, som kan se sig selv i denne stilling, til at søge. Vi er interesseret i dig og dine personlige og faglige kompetencer, og vi glæder os til at høre fra dig.

Vi lover dig, at du vil få gode kolleger, der vil tage godt imod dig og hjælpe dig med at navigere gennem din nye hverdag i vores bredtfavnende organisation og forening.

Vi går højt op i, at du får et spændende og godt arbejdsliv hos os i Kræftens Bekæmpelse med et vigtigt formål samt faglighed, fællesskab og fleksibilitet i mange former. Og så er arbejdstiden naturligvis røgfri!

Vil du vide mere om at arbejde hos os i Kræftens Bekæmpelse, kan du læse mere på https://www.cancer.dk/om-os/job-og-karriere/

Gem job

Kræftens Bekæmpelse

Arbejdssted

København Ø

Vigtige datoer

Indrykket:
15. marts 2024
Ansøgningsfrist:
7. april 2024