Er du vores nye IT-pro­jekt­le­der hos Statens-It?


Som projektleder hos Statens It, kommer du vidt omkring, du vil implementere store og små it-projekter i danske styrelser, departementer & kulturinstitutioner og du vil være med til at løse nogle helt essentielle og samfundskritiske projekter og opgaver.

Om stillingen

Din fornemmeste opgave bliver at planlægge og styre en række projekter i tæt dialog med kunder, leverandører, projektdeltagere og øvrig organisation. Det kan være, at du sidder med nogle få store projekter eller en række mindre. Det afhænger i høj grad af dine kompetencer og præferencer. Alsidigheden er stor og det vil din kontaktflade også være.

Tilgangen til jobbet kan være mange forskellige. Du kan være ung og nyuddannet med en relevant uddannelse inden for IT og interesse for infrastruktur og drift. Du kan også have siddet i andre IT-relaterede jobs og nu ønsker du at prøve kræfter med projektleder-rollen. Alternativt er du er en erfaren projektleder, som søger nye udfordringer. Det er en fordel, hvis du har kendskab til IT-infrastruktur og drift, alternativt skal du forvente en relativ stejl indlæringskurve. Vi opfordrer alle der ser muligheder i ovenstående til at ansøge.

Stillingen er placeret i ”Center for Projekter”, hvor du får en bred kontaktflade og hele 45 engagerende projektleder-kollegaer at sparre med. Center for Projekter er et kompetence-center, hvor vi har samlet alle Statens-It’s Projektledere, Arkitekter og et PMO (projekt-kontor), som hjælper med porteføljestyring, projektmodel & værktøjer, ressource allokering og kontrakthåndtering.

Arbejdsopgaver:

  • Analysere, scope, planlægge og styre leverancer til aftalt tid, økonomi og kvalitet i samarbejde med relevant projektorganisation – både på små og store projekter.
  • Udarbejde projektgrundlag, prisoverslag, projektplan, risikoanalyse og øvrige relevante projektmaterialer til brug for forventningsafstemning, herunder også statusrapportering.
  • Følge op på aftalte projektleverancer, ændringsanmodninger, estimater og burn-rate
  • Bistå kunden/projektet i at finde den rigtige løsning i samråd med arkitekt og øvrige it-specialister, dvs. at rollen både er faciliterende og konsulterende.
  • Sikre driftsoverdragelse inkl. tests, driftsprøve og driftsdokumentation samt organisatorisk overlevering.

Projekterne:

  • Server og system-projekter, hvor kunden skal have en række fysiske eller virtuelle servere klargjort og nogle systemer idriftsat.
  • Netværksprojekter – opsætning af netværk, udvidelse, ændring eller flytning
  • Opgraderingsprojekt af et (fag-)system eller infrastruktur-komponenter.
  • Udrulningsprojekt som går på tværs af flere forskellige kunder.
  • Ressort-omlægningsprojekt når en ny styrelse skal etableres.
  • Flytteprojekt når en kunde skal flytte til ny lokation.
  • Interne projekter, som ofte er udvikling af nye services til en række kunder.

Du har/er:

  • En it-teknisk indsigt om infrastruktur og drift generelt
  • Proaktiv og selvstyrende tilgang til dine projekter
  • Kan håndtere og bevare overblikket over mange samtidige opgaver
  • Har en pragmatisk tilgang til det interne leveranceapparat og systemer
  • Er relationsskabende og god til samarbejde og interessenthåndtering
  • Er en stærk kommunikator både mundtligt og skriftligt herunder dokumenterende i relation til (styregruppe-)møder, projektstatus og projektaftaler m.v.
  • Har et godt overblik og udviser rettidig omhu i forhold til planlægning, styring, opfølgning og kommunikation
  • Og naturligvis er du en ansvarlig, hjælpsom teamplayer og en god kollega

Om Statens It

Statens It har ca. 600 ansatte, som dagligt leverer sikker og stabil it-drift til et af Danmarks mest komplekse netværk med over 700 lokationer og ca. 38.000 brugere fordelt på 21 ministerområder.

Vi tilbyder et job i en åben, uformel og dynamisk organisation, præget af et højt fagligt niveau og med en uformel og fleksibel arbejdsform med dygtige og kompetente kolleger. Hos os findes der altid en opgave som kan udvikle og udfordre dine faglige kompetencer, og vi lægger stor vægt at vidensdeling og faglig sparring er en naturlig del af hverdagen.

Hos os betyder tilstedeværelse sammen med vores kolleger meget, og vi mener, at samarbejde og videndeling på tværs af styrelsen er afgørende for et godt arbejdsmiljø. Samtidig vil vi gerne sikre fleksibilitet for vores medarbejdere, og hjemmearbejde kan løbende aftales mellem chef og medarbejder, når det er foreneligt med opgavevaretagelsen.

Ansættelsesvilkår

Du ansættes efter gældende overenskomst med mulighed for forhandling alt efter kvalifikationer. Det er en forudsætning for ansættelse, at du kan sikkerhedsgodkendes og efterfølgende kan opretholde sikkerhedsgodkendelsen i hele din ansættelsesperiode. Du vil i forbindelse med ansættelsen blive bedt om dit samtykke til, at Statens It må indhente en offentlig straffeattest via dit cpr-nummer.

Ansættelsesområdet er Finansministeriet med tilhørende institutioner, p.t. Finansministeriets departement, Statens Administration, Statens It, Økonomistyrelsen samt Medarbejder- og Kompetencestyrelsen.

Yderligere oplysninger

Dit primære arbejdssted vil være på vores kontor i enten Ballerup, Århus eller Sønderborg.

Hvis du vil vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte teamleder Claus Tolbøll på 72311034 eller via mail: Claus.tolboell@statens-it.dk.

Ansøgning

Vi ser frem til at modtage din ansøgning med CV, eksamenspapirer og eventuelle bilag via knappen ”Ansøg” senest den 26. april 2024. Jobstart er snarest muligt og der afholdes løbende samtaler.

Finansministeriet ser mangfoldighed som en styrke og opfordrer alle interesserede kandidater uanset personlig baggrund til at søge. Vi ser frem til at læse din ansøgning.

Gem job

Statens IT

Arbejdssted

Ballerup, Aarhus C eller Sønderborg

Vigtige datoer

Indrykket:
10. april 2024
Ansøgningsfrist:
26. april 2024