Pro­jekt­ko­or­di­na­tor til Område UM i Statens It


Vi søger en metodisk og skrivestærk projektkoordinator med akademisk baggrund, som kan holde et stærkt fokus på og sikkert overblik over Udenrigsministeriets transition ind i Statens It.

Om stillingen

Område for UM i Statens It har ansvar for drift og transition af Udenrigsministeriet. Vi understøtter, at Udenrigsministeriet har global repræsentation og opererer 24/7. Det er afgørende, at ministeriets it-drift blandt andet kan hjælpe danskere i hele verden.

Vi er to teamledere (Repræsentationer, Drifts- og beredskabsleder) samt områdechefen. Området bemandes af de respektive teams i Statens It.

Stillingen indeholder en række varierede opgaver som alle vedrører overblik og koordination, herunder:

  • Tværgående koordination af kundeprojekter
  • Udarbejdelse af styregruppemateriale og -referater
  • Udarbejdelse af notater til UM vedr. daglig drift og i relation til aftaler
  • Håndtering af økonomi for UM-drift (konsulenter, timer og økonomi)
  • Koordination i relation til hasteopgaver o.lign.

Om dig

Vi søger en skrive- og talstærk akademiker med erfaring fra eller med den statslige sektor, som trives med at sætte kunden og leverancen i fokus.

Du har en metodisk tilgang som gør, at du let skaber og vedligeholder et overblik over kundeprojekter og økonomi. Du skal kunne arbejde selvstændigt, kunne tage initiativ og følge opgaven til dørs, samt være god til at skabe relationer.

Derudover er du den rigtige til jobbet, hvis du:

  • har kendskab til generelle it-begreber (forstår hvad firewall, SSCM, certifikater, netværk osv) er.
  • Skarp til Excel og analyser i Excel
  • Har praktisk erfaring med økonomistyring
  • kan indgå i en politisk ledet organisation og kan beskrive såvel tekniske som politiske problemstillinger
  • er tillidsvækkende, imødekommende, fagligt nysgerrig og kompetent
  • går langt for at finde løsninger, der imødekommer vores kunders forretningsmæssige ønsker.

Om os

Statens It drifter systemer for over 40.000 brugere i 21 forskellige ministerområder. Vi benytter en standardiseret klientplatform, hvor brugerne har adgang til en række shared services og deres fagsystemer.

Statens It er med til at skabe fundamentet for en fortsat digitalisering af staten. Det er vores mål at tiltrække og fastholde dygtige it-medarbejdere og tilbyde en attraktiv it-arbejdsplads med gode muligheder for faglig udvikling og specialisering.
Vores fokus er at samle driften af mange ministeriers it og høste stordriftsfordelene ved at sammenlægge og standardisere systemer. Hovedopgaverne omfatter drift, support, udvikling og harmonisering af it i staten.

Hos os betyder tilstedeværelse sammen med vores kollegaer meget, og vi mener, at samarbejde og videndeling på tværs af styrelsen er afgørende for et godt arbejdsmiljø. Samtidig vil vi gerne sikre fleksibilitet for vores medarbejdere, og hjemmearbejde kan løbende aftales mellem chef og medarbejder, når det er foreneligt med opgavevaretagelsen.

Vi tilbyder:

  • ansættelse i en åben og dynamisk organisation, der er præget af et højt fagligt niveau med en uformel og fleksibel arbejdsform
  • gode muligheder for kompetenceudvikling og efteruddannelse
  • et job, hvor du kan være med til at præge udviklingen på it-området på tværs af statens mange institutioner.

Ansættelsesvilkår

Du ansættes efter gældende overenskomst med mulighed for forhandling alt efter kvalifikationer

Ansættelsesområdet er Finansministeriet med tilhørende institutioner, pt. Finansministeriets departement, Statens Administration, Statens It, Økonomistyrelsen samt Medarbejder- og Kompetencestyrelsen.

Det er en forudsætning for ansættelse, at du kan sikkerhedsgodkendes og efterfølgende kan opretholde sikkerhedsgodkendelsen i hele din ansættelsesperiode. Du vil i forbindelse med ansættelsen blive bedt om dit samtykke til, at Statens It må indhente en offentlig straffeattest via dit cpr-nummer.

Mere information

Hvis du vil vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte områdechef Thomas Kristmar på telefon 5087 9661.

Tiltrædelse snarest muligt.

Ansøgning

Hvis stillingen har din interesse, så tryk på ”Ansøg” og send din ansøgning med CV, eksamenspapirer og eventuelle bilag.

Vi skal modtage din ansøgning senest den 26. april 2024.

Vi forventer at holde samtaler løbende. Samtaleforløbet vil bestå af to samtalerunder. Mellem de to samtalerunder gennemføres endvidere et testforløb.

Finansministeriet ser mangfoldighed som en styrke og opfordrer alle interesserede kandidater uanset personlig baggrund til at søge.

Dette er et genopslag.

It-drift i staten

Statens It leverer it-drift til den danske stat og til selvejende uddannelsesinstitutioner – det betyder, at vi hver dag sørger for it-infrastruktur til omkring 40.000 mennesker. Statens It er en styrelse i Finansministeriets koncern.

Vi ønsker at tiltrække og fastholde dygtige it-medarbejdere og tilbyde en attraktiv arbejdsplads med gode muligheder for faglig udvikling og specialisering. Omgangstonen er uformel, og arbejdsmiljøet er præget af høj aktivitet og fagligt samspil.

Gem job

Statens IT

Arbejdssted

Ballerup

Vigtige datoer

Indrykket:
11. april 2024
Ansøgningsfrist:
26. april 2024