Din browser (Safari 1.0) er mere end 3 år gammel.
Vi anbefaler at du opgraderer til den nyeste version, da vi ellers ikke kan garantere at alt funktionalitet på Computerworld it-jobbank vil fungere korrekt.
Licens og Certifikat Manager
Denne stilling er noget for dig, hvis du har en interesse i at arbejde med komplekse IT-miljøer og vil spille en nøglerolle i at sikre, at vores softwarelicenser og digitale certifikater håndteres professionelt og effektivt. VI tilbyder et spændende arbejdsmiljø, hvor du kan udvikle dig fagligt og personligt gennem udfordrende opgaver og tæt samarbejde med dygtige kolleger.
Om stillingen
Som Licens og Certifikat Manager får du en central rolle i at sikre korrekt styring af softwarelicenser og digitale certifikater på tværs af netværk, datacenter og applikationer. Du vil være ansvarlig for at administrere licenser, optimere udnyttelsen og sikre compliance med interne politikker og eksterne krav. Derudover vil du overvåge og håndtere certifikater for at sikre stabil drift og høj sikkerhed, herunder rettidig fornyelse og implementering af standardiserede processer.
Du samarbejder tæt med tekniske teams, projektledere og systemejere for at understøtte driften af kritiske IT-systemer. Samtidig bidrager du til udviklingen af effektive procedurer og retningslinjer, der sikrer økonomisk gennemsigtighed og overholdelse af compliancekrav. Rollen giver dig mulighed for at arbejde med komplekse opgaver i en organisation, hvor din indsats har stor betydning for både drift og sikkerhed
Dine primære arbejdsopgaver:
- Administrere alle softwarelicenser, herunder køb, fornyelse og compliance
- Overvåge licensudnyttelse og optimere licensporteføljen – herunder True-ups på større licensaftaler.
- Sikre dokumentation og rapportering af licenser til ledelsen og relevante interessenter.
- Håndtere digitale certifikater til netværk, datacenter og applikationer.
- Overvåge udløbsdatoer og sikre rettidig fornyelse for at undgå driftsforstyrrelser.
- Sikre overholdelse af interne politikker samt eksterne krav relateret til licenser og certifikater.
- Udarbejde og implementere standardiserede processer, procedurer og retningslinjer for licens- og certifikathåndtering, understøttet af ServiceNow
- Sikre overholdelse af interne politikker samt eksterne krav relateret til licenser og certifikater.
Stillingen ligger i Datacenter Services under Signalling Platforms som er ansvarlige for Banedanmarks fiberinfrastruktur, radiokommunikation, samt alle relaterede serviceleverance, og IT-sikkerhed. Vi er forankret i divisionen IT & Digital Transformation.
Om dig
Vi forestiller os, at du har en akademisk uddannelsesbaggrund inden for IT eller lignende, kombineret med erfaring inden for licens- og certifikatstyring eller IT-drift. Du har en solid forståelse af komplekse IT-miljøer og erfaring med at arbejde i krydsfeltet mellem teknologi og governance.
Derudover er du selvstændig, struktureret og prioriterer dine opgaver effektivt. Du har gode samarbejdsevner, og interesserer dig for at forandre sammen med andre, hvor du bidrager med en engageret tilgang til fælles mål. Din proaktive tilgang gør dig i stand til at tage initiativ, løse udfordringer og skabe værdi i en dynamisk organisation.
Vi tilbyder
- En nøglerolle i en foranderlig og innovativ organisation.
- Kontinuerlig faglig udvikling
- Et stimulerende arbejdsmiljø med fokus på vidensdeling og samarbejde
- Fleksible arbejdstider og mulighed for hjemmearbejde
- Fitnessfaciliteter, sundhedsordning og kantineordning
Din arbejdsplads bliver i København tæt på Fisketorvet og Dybbølsbro Station.
Arbejdssprog i Banedanmark er dansk, men vi samarbejder med internationale leverandører, hvorfor engelsk også skal beherskes på forretningsniveau.
Løn
Som akademiker ansættes du efter gældende overenskomst mellem Skatteministeriet og AC.
For HK er ansættelsen omfattet af Fællesoverenskomsten mellem Skatteministeriet og Offentligt Ansattes Organisationer – Det statslige område og Organisationsaftalen mellem Skatteministeriet og HK/SAMDATA, Danmark samt protokollat for kontorfunktionærer ansat ved Banedanmark.
Som udgangspunkt er stillingen placeret i løngruppe 4. Den endelige lønindplacering beror på en vurdering af de individuelle kompetencer og kvalifikationer. Udover basislønnen kommer pension og eventuelle lokale tillæg.
Ansøgning og kontakt
Vil du vide mere, så kontakt Teamleder Per Michael Friis på pmfr@bane.dk eller mobil +45 6059 1099.
For at søge stillingen klikker du på linket ”Ansøg” og følge instruktionerne.
Ansøgningsfrist: 07-05-2025
Kontakt
Per Michael Friis
Teamleder
PMFR@bane.dk
60591099
Kom på banen!
Lige nu bygger vi en helt ny jernbane, mens vi holder den gamle kørende. Vi sætter strøm til banen, så der kan køre klimavenlige eltog. Vi indsætter nye, digitale signalsystemer og bygger en højhastighedsbane til Europa. Samtidig styrer vi togtrafikken og informerer om den på stationerne.
Hvor svært kan det være? Det er faktisk ret kompliceret. Derfor søger vi nye kolleger, der kan være med til at sætte Danmark på skinner.
Du bliver en del af et hold dygtige og specialiserede kolleger med vidt forskellige baggrunde og faglige profiler – fra spor til trafiktårn og kontor. Vi kommer fra over 40 forskellige lande, og vi er til stede i hele Danmark. Sammen arbejder vi dag og nat på at få den store modernisering af jernbanen til at lykkes– så de 180 millioner rejsende, der hvert år kører på skinnerne, kan komme grønt og hurtigt frem.
Banedanmark er en styrelse under Transportministeriet med mere end 3.000 medarbejdere. Hovedkontoret ligger på Carsten Niebuhrs Gade 43 i København, men vi har dygtige og dedikerede medarbejdere i hele landet.
Vil du være med?