Your browser (Safari 1.0) is more than 3 years old.
We recommend that you upgrade to the latest version. Otherwise we cannot guarantee that all functionality on Computerworld it-jobbank will work correctly.
Forretningsanalytikere søges til stort digitaliseringsprojekt i kriminalforsorgen
Vil du være med til at anskaffe, udvikle og implementere kriminalforsorgens vigtigste it-løsning? Vi søger lige nu forretningsanalytikere som vil hjælpe os med at gennemføre et strategisk og komplekst digitaliseringsprojekt i en organisation, der begrænser kriminalitet og skaber tryghed i samfundet.
Dine ansvarsområder
Du vil komme til at arbejde med kriminalforsorgens største og vigtigste digitaliseringsprojekt, som er et ambitiøst udviklingsprojekt. Projektet skal sikre en erstatning for det eksisterende klienthåndteringssystem, der understøtter sagsbehandling af dømte borgere under Kriminalforsorgen.
Projektet er i analysefasen og sigter mod at overgå til gennemførelsesfase ultimo 2025. Din første vigtige opgave vil blive, sammen med projektets product owner og andre forretningsanalytikere, at være med til at nedbryde epics og features for projektets faser til en kravspecifikation, som kan indgå i et EU udbud.
Dine opgaver vil desuden omfatte:
- At afdække forretningsbehov til projektets faser i tæt samspil med forretningen og kommende leverandør af løsningen
- At drive workshops, afdække og analysere forretningsbehov, arbejde med procesoptimering og dermed sikre, at beslutningsgrundlag for udvikling er godt understøttet og dokumenteret
- Være med til at designe og afprøve løsningen sammen med vores brugere og kommende leverandør
- At indgå i implementerings- og forandringsledelsesopgaven, når projektet går fra udvikling til implementering, herunder udvikling af vejledningsmateriale og undervisning.
Om dig
Du har en relevant uddannelsesmæssig baggrund og har erfaring med forretningsanalyse gerne i digitaliseringsprojekter. I din værktøjskasse har du fx arbejdet med Lean, Brugerrejser, Use cases eller Design Thinking, og du har måske også erfaring med at arbejde med Azure DevOps og Microsoft CRM Dynamics. Det vil være en fordel, at du har praktisk erfaring med at gennemføre udbud og skrive kravspecifikation.
Derudover ser vi gerne, at du:
- Har blik for at digitalisering i lige så høj grad handler om organisationsudvikling og kulturforandring som om teknologier
- Evner at se sammenhænge på tværs af forretningsdomæner
- Ser muligheder og løsninger frem for barrierer
- Kan fremme et tværfagligt samarbejde med både interne og eksterne interessenter
- Har et godt humør og formår at kommunikere teknisk komplekse informationer til såvel tekniske som ikke-tekniske samarbejdspartnere
- Er ambitiøs og orienteret mod at skabe resultater
- Er velformuleret – både mundtligt og skriftligt
Om jobbet
Forholdene for de dømte borgere, der er under kriminalforsorgen, understøttes i dag af Klientsystemet, som er det sagsbehandlingssystem, der understøtter vores kerneforretning. Klientsystemet skal udskiftes over den kommende årrække for at understøtte den fremtidige digitalisering af kriminalforsorgen. Gennemførelsen af projektet er derfor en strategisk hjørnesten for organisationen.
Du bliver en del af et nyoprettet kontor, Digitalt Klientsystem, som har til opgave at sikre drift af det nuværende Klientsystem og er ansvarlig for udvikling og implementering af et nyt klientsystem. Vi er lige nu 13 kolleger samt nogle konsulenter, men forventer at blive flere i løbet af det kommende år. Der er derfor rig mulighed for at være med til at præge kontorets dagligdag og sociale liv. Din arbejdsmæssige dagligdag vil være i projektet, men du vil derudover have et tæt samspil med ledere og medarbejdere i resten af kriminalforsorgen.
Kontoret er en del af IT- og Digitaliseringsafdelingen i Direktoratet for Kriminalforsorgen. Afdelingen består af ca. 100 medarbejdere fordelt på fire kontorer, og vi arbejder bl.a. med udviklingsprojekter, systemforvaltning, drift og infrastruktur. Du vil derfor få kolleger med stærk faglighed, højt engagement og en god omgangstone – og vi hjælper hinanden i mål med opgaverne.
Løn og ansættelsesforhold
Ansættelse og aflønning sker i henhold til gældende overenskomst. Der vil herudover kunne aftales tillæg afhængig af erfaring og kvalifikationer.
Stillingen er en fuldtidsstilling med en gennemsnitlig arbejdstid på 37 timer om ugen.
Ansættelsesområdet er kriminalforsorgen. Arbejdsstedet er indtil videre beliggende på Strandgade 100, København K, og vores arbejdsplads er centralt beliggende på Christianshavn tæt på metro og de nye inderhavnsbroer.
Sikkerhedsgodkendelse er en forudsætning for ansættelsen, ligesom du skal kunne opretholde sikkerhedsgodkendelsen gennem din ansættelse.
Ansøgning
Stillingen søges elektronisk via linket ”Ansøg”.
Ansøgning, CV og dokumentation for uddannelse samt andet relevant materiale skal være modtaget i rekrutteringssystemet senest onsdag d. 4. juni 2025.
Vi forventer at indkalde til samtale i uge 24 og 25.
Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte kontorchef Kamilla Ekholdt Gregers på 72 55 94 61.
Alle interesserede uanset personlig baggrund opfordres til at søge.
Kriminalforsorgen begrænser kriminalitet og skaber tryghed i samfundet. Det har vi tilfælles med politiet, anklagemyndigheden og domstolene, som er de andre myndigheder i straffesagskæden. Vi sikrer, at domstolenes domme bliver fuldbyrdet. Det er både frihedsstraffe, som afsones i fængsler og arrester eller med fodlænke, og tilsyn i forbindelse med betingede domme, herunder samfundstjeneste. Vi fører også tilsyn med prøveløsladte. Straf bliver gennemført med den nødvendige kontrol og sikkerhed, men også med støtte og motivation, så de dømte ikke falder tilbage til kriminalitet. Kriminalforsorgen består af et direktorat og to områder og beskæftiger ca. 4300 medarbejdere. Lidt over halvdelen er fængselsbetjente.