Your browser (Safari 1.0) is more than 3 years old.
We recommend that you upgrade to the latest version. Otherwise we cannot guarantee that all functionality on Computerworld it-jobbank will work correctly.
2nd level it-supporter
Vil du være med i it-supportens frontlinje? Og trives du med at have mange forskellige typer opgaver om ørerne? Er du samtidig til opfølgning på - og løsning af - teknisk tungere support-opgaver? Så har vi stillingen til dig, da vi søger en 2nd level it-supporter.
Som en del af Justitsministeriets koncern indgår kriminalforsorgen i straffesagskæden. Hver dag bidrager vi til, at Danmark er trygt og sikkert ved at fuldbyrde de domme, som domstolene fastsætter. Vi er en stor og spændende, samfundsbærende organisation med en række decentrale institutioner.
Om jobbet
Som it-medarbejder i vores 2nd level support, vil du være en del af Center for IT og Digitaliserings (CID) It-service enhed, som har ansvaret for drift, vedligeholdelse, teknisk support af it-systemer og brugeradministration.
Du vil komme til at levere it-support til kriminalforsorgens ca. 5000 brugere fordelt i hele landet og i Nordatlanten. Det sker via mail og via telefonisk brugersupport på PC’er, mobiltelefoner og andet IT-udstyr.
Du vil primært udføre support via indmeldte incidents, der bliver visiteret videre til 2nd level support af vores servicedesk. Herefter sørger du for, at opgaven bliver løst eller fulgt til dørs hvis den skal visiteres videre til 3nd line support eller en leverandør.
Dine opgaver består bl.a. af:
- Håndtering af incidents og service requests i vores ITSM-værktøj, Microsoft Service Manager
- Support af Windows 10, Microsoft Office, Skype for Business, iOS/iPhone/iPad og mobiladministration
- Problemknusning af genstridige incidents
- Brugeradministration
- Support af mail- og exchange problemer
- Opdatering af knowledgebase, når der sker ændringer eller der opdages nye fejl
- Support af kriminalforsorgens applikations-portefølje
- Håndtering af incidents, som er placeret hos eksterne leverandører
Hvem er du?
- Du har en faglig baggrund inden for it - det kan være, at du har en uddannelse som it-tekniker, it-support, datafagtekniker eller lignende. Du kan også have tilegnet dig de relevante kvalifikationer på anden vis
- Du har en ITIL-certificering eller godt kendskab til ITIL og principperne
- Du arbejder selvstændigt og kan prioritere opgaver i en travl hverdag
- Du er fuld af ”gåpåmod” og følger komplekse opgaver til dørs ved selv at løse dem eller sikre overdragelse til rette kollega
- Du er udadvendt, serviceminded og initiativrig
- Du har gode mundtlige og skriftlige kommunikationsevner og behersker dansk i skrift og tale
- Du har humor, trives i teamarbejde, og har lysten til at samarbejde med kollegaer på tværs af organisationen
Vi tilbyder
Vi tilbyder et rigtigt spændende job i en organisation i rivende udvikling med masser af dygtige og engagerede kollegaer. Vi er godt i gang med at opbygge og udvikle en faglig stærk it-organisation, der i tæt dialog med forretningen skal sikre en effektiv, moderne og specialiseret it-understøttelse af kriminalforsorgens virksomhed.
Vi lægger vægt på, at vi er gode hver for sig, men sammen er vi bedst. Og selvom vi oftest har travlt og ikke altid kan forudse, hvordan en dag forløber, så stræber vi efter, at vores kompetencer vedligeholdes og udvikles.
Som it-supporter får du en afvekslende arbejdsdag med en blanding af mere forudsigelige opgaver og akutte opgaver, der kræver hurtig omstilling og indsats.
Vi har et godt arbejdsmiljø præget af en god omgangstone og engagerede og kompetente kollegaer. Vi stiller krav til hinanden, og hjælper hinanden, til vi i fælleskab er i mål med opgaven.
Vores arbejdsplads er centralt beliggende på en attraktiv adresse midt i København, på det skønne Christianshavn tæt på metro og de nye inderhavnsbroer.
Vi tilbyder også muligheden for hjemmearbejde op til to dage om ugen jf. MEDST-aftalen, såfremt tjenesten (opgaverne) tillader det.
Lidt om os
Stillingen er placeret i It-Service, som er en del af Center for IT og Digitalisering, der er et af seks centre i Direktoratet for Kriminalforsorgen. I Center for IT og Digitalisering er vi ca. 100 medarbejdere fordelt på fire kontorer der arbejder med drift, support, udviklingsprojekter, databeskyttelse og informationssikkerhed samt systemforvaltning og vedligeholdelse.
It-service er et af fire kontorer i Center for It- og Digitalisering og består af en kontorchef, tre souschefer og ca. 35 medarbejdere, der sammen understøtter, udvikler og drifter kriminalforsorgens it-portefølje samt betjener ca. 5000 brugere over hele landet, på Færørene og i Grønland.
Du vil skulle samarbejde med kollegaer på tværs af centret og resten af kriminalforsorgen. I det daglige vil du referere til souschefen for Service og Support, og du bliver en del af et team, som aktuelt består af tre kollegaer og du vil blive den fjerde.
Løn- og ansættelsesvilkår
Ansættelse og aflønning sker i henhold til gældende overenskomst. Der vil herudover kunne aftales tillæg afhængig af erfaring og kvalifikationer.
Ansættelsesområdet er Kriminalforsorgen.
Arbejdsstedet er Direktoratet for Kriminalforsorgen, Strandgade 108, 1401 København K.
Stillingen er en fuldtidsstilling. Arbejdstiden ligger hovedsageligt i tidsrummet kl. 8.00-16.00. Stillingen er omfattet af flekstidsordning.
Sikkerhedsgodkendelse er en forudsætning for ansættelse, ligesom du skal kunne opretholde sikkerhedsgodkendelsen gennem din ansættelse.
Ansøgning
Stillingen søges elektronisk via knappen ”Ansøg”.
Ansøgning, CV, dokumentation for uddannelse samt andet relevant materiale skal være modtaget i rekrutteringssystemet senest søndag den 6. juli 2025, kl. 23:59.
Hvis du indkaldes til samtale, skal du til samtalen medbringe identifikation (f.eks. pas eller kørekort).
Det er en forudsætning for ansættelse, at du i forbindelse med samtalen giver dit samtykke til, at kriminalforsorgen må indhente og vurdere oplysninger om dig i det Centrale Kriminalregister. Inden ansættelse skal vi modtage dokumentation for CV, f.eks. ansættelsesbeviser.
Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte Souschef Jacob Crone på telefon 7255 9441 eller pr. mail: jacob.crone@krfo.dk, eller til Kontorchef Henning Thomsen på telefon 7255 9450 eller pr. mail: henning.thomsen@krfo.dk.
Alle interesserede uanset personlig baggrund opfordres til at søge.