IT-pro­jekt­le­der


Er du god til at drive it-projekter i tæt samarbejde med leverandører? Er du interesseret i den digitale udvikling af staten? Og kan du formidle behov og muligheder, så både leverandører og din ledelse forstår det? Så er du måske den it-projektleder, vi søger i Sundhedsstyrelsen.

Om sekretariatet

Sundhedsstyrelsen er den øverste sundhedsfaglige myndighed i Danmark og en del af Indenrigs- og Sundhedsministeriet. Sundhedsstyrelsen bistår ministeren med rådgivning og rådgiver andre statslige, regionale og kommunale myndigheder. Sundheds- og ældreområdet står overfor en spændende omstilling og forandring, som Sundhedsstyrelsen har en central rolle i.

I Sekretariatet rådgiver vi huset, ledelsen og direktionen i at træffe gode faglige og strategiske beslutninger og drifter husets understøttende funktioner. Sekretariatet består af flere teams, herunder direktionssekretariatet, international koordination, økonomi, HR samt jura og sikkerhed, og varetager opgaver indenfor IT, cyber-, data- og informationssikkerhed.

Vi er bindeled til resten af huset og vores særlige styrkepositioner er, at

  • Vi sparrer og sætter retning på produkter og processer – bl.a. gennem hjælp til selvhjælp
  • Vi skaber overblik og gør det administrative nemmere for andre
  • Vi opbygger relationer og samarbejder på tværs
  • Vi understøtter, videreformidler og opbygger strategisk forandring og udvikling af organisationen
  • Vi prioriterer det sociale og giver feedback til hinanden
  • Vi er fagligt stærke og leverer høj kvalitet i opgaveløsningen.

Vi er ca. 20 medarbejdere og er sammensat af forskellige medarbejdergrupper som kontorfunktionærer, jurister, økonomer, statskundskabere og andre samfundsfaglige uddannelser.

Din hverdag hos os

Du bliver den primære ankerperson for vores it-portefølje og skal sikre sammenhæng samt bidrage til den digitale udvikling af Sundhedsstyrelsen.

Du får ansvar for projektledelsen, når vi skal udvikle vores it-systemer eller indkøbe nye systemer. Du skal også generelt understøtte den digitale udvikling og fremdrift i et hus, der har ambitioner om at udnytte AI og andre teknologier bedre. Dette gøres bl.a. ved at lave gode skriftlige beslutningsoplæg til ledelsen, der skaber forståelse for retningen.

Du får ansvar for den daglige kontakt til vores leverandører, særligt Statens IT (SIT), og du skal medvirke til at sikre stabil drift og robustgøre vores systemer i samarbejde med leverandørerne og dine kollegaer. Du får ligeledes ansvar for at holde styrelsen opdateret ift. nye digitale behov og udfordringer, der skal løses.

I Sekretariatet får du et tæt samarbejde med de kollegaer, som understøtter driften af vores sagsbehandlingssystemer såsom WorkZone og CRM, ligesom du får et tæt samarbejde med kollegaer med opgaver indenfor cyber-, data- og informationssikkerhed.

Dine primære arbejdsopgaver:

  • Projektledelse af udviklingsopgaver på it-området
  • Løbende og tæt kontakt til SIT og andre it-leverandører, herunder sikre god leverandørstyring
  • Lave gode skriftlige beslutningsoplæg til ledelsen om mulighederne for fortsat udvikling af it-området
  • Kontakt til kollegaer for at afdække nye behov og afsøge problemer, der skal løses
  • Understøtte den digitale udvikling af Sundhedsstyrelsen.

Din uddannelse, erfaring og personlige kvalifikationer

Vi forventer, at du har en relevant kandidatuddannelse f.eks. indenfor samfundsvidenskab, IT eller økonomi og minimum et par års relevant erfaring fra staten, en region eller kommune. Vi forventer også, at du har interesse for at drive og udvikle it-området i en statslig styrelse.

Sundhedsstyrelsen har en ambition om at benytte SIT’s it-systemer og services mest muligt. Du skal derfor have interesse og flair for at samarbejde og sikre en god dialog med leverandører. Kompetencer indenfor leverandørstyring og/eller IT vil være en fordel, men ikke et krav.

Konkret forventer vi, at du har:

  • stærke kompetencer indenfor projektledelse
  • gode samarbejdsevner, både med leverandører og kollegaer
  • gode skriftlige kompetencer og evnen til at formidle husets ønsker og behov i beslutningsoplæg, både til ledelsen og til leverandører.

Vi tilbyder

Et meningsfuldt arbejde med samfundsnyttige opgaver i Danmarks øverste sundhedsfaglige myndighed. Du bliver en del af et aktivt fagligt miljø, hvor du sammen med dygtige og engagerede kolleger får mulighed for at anvende og udvikle dine kompetencer inden for et bredt felt af arbejdsopgaver.

Vi vægter relationer og det sociale højt både i hverdagen og ved større begivenheder som enhedsseminarer.

For os er tillid, respekt, åbenhed, dialog, feedback og at lytte og være nysgerrig vigtige værdier. Samtidig er psykologisk tryghed, trivsel og udvikling i højsæde.

I Sekretariatet har vi ”Fokustid”, som betyder, at vi så vidt muligt har mødefri indtil frokost. I denne periode har vi alle fast 1 time med forstyrrelsesfri arbejdstid. Inden frokost er der derudover afsat tid til faglig sparring. Formålet er at skabe rammer, der giver ro og færre forstyrrelser samt gode rammer for faglig sparring mellem kollegaer og ledelse.

Vi tilbyder desuden fleksibel arbejdstid og gode muligheder for efter- og videreuddannelse.

Om ansættelsen

Du bliver ansat som fuldmægtig eller konsulent afhængig af dine kvalifikationer i henhold til gældende overenskomst mellem Finansministeriet og Akademikernes Centralorganisation.

Det er en forudsætning for ansættelsen, at du kan sikkerhedsgodkendes, og at denne kan opretholdes under hele ansættelsen.

Kontakt os gerne

Få mere at vide om stillingen ved at kontakte sektionsleder Tina Baggesen i uge 28-29 på 2163 3405 eller sektionsleder Nanna Grave Poulsen i uge 31-32 på 9351 4301.

Er du interesseret?

Klik på "Ansøg" og send os din ansøgning med CV og eksamensbevis. Ansættelsessamtaler forventes afholdt i uge 33-34. Du kan læse mere om os på sst.dk.

Sundhedsstyrelsen har røgfri arbejdstid.

Vi opfordrer alle interesserede til at søge stillingen – uanset alder, køn, religion, handicap, etnisk baggrund.

Ansøgningsfrist: 10-08-2025

Gem job