Ap­pli­ka­tions­ansvar­lig for Bentley IT-systemet i Ba­nedan­mark


Vil du være en del af Banedanmarks nye applikationsstyringssektion og arbejde med applikationsforvaltning af Bentley IT-systemet i Banedanmark?

I IT Forretningsudvikling har vi bl.a. ansvaret for applikationsstyring herunder systemforvaltning af vores forretningskritiske- og administrative IT-systemer. Vi har meget at se til, og der er en stigende efterspørgsel på vores leverancer. Vi søger derfor en ny kollega, som skal være med til at sikre kvaliteten af vores ydelser.

Du får et spændende job med 8 engagerede kolleger i en ny central applikationsstyringssektion, som skal varetage vores vigtige applikationer og underliggende platforme.
Lige nu står vi for at skulle implementere applikationsstyringsmodellen for bl.a. ServiceNow- og Bentley-platformen, og sektionen vil løbende overtage ansvaret for yderligere applikationer og platforme.

Samtidig får du mulighed for at bringe din faglighed i spil i en central rolle med fokus på applikationsforvaltning og videreudvikling af Banedanmarks CAD-portefølje.

Banedanmark bruger i stigende grad CAD-modeller og -data i forbindelse med projektering, gennemførelse og dokumentation af jernbaneprojekter. For at kunne håndtere og vedligeholde disse i hele livscyklussen og på tværs af forskellige enheder i organisationen benyttes Bentley-platformen, herunder ProjectWise.

Din rolle

Du bliver ansat i vores applikationsstyringssektion, hvor du sammen med vores to andre erfarne Bentley-medarbejdere vil stå for den løbende applikationsforvaltning af Bentley-platformen. Teamet varetager daglig drift og assistance til brugerne, samt beslutter og gennemfører opgradering af Bentley applikationen.

Du står for test og efterfølgende godkendelse inden applikations-releasen bliver frigivet til produktion.

Du vil løbende være med til at vedligeholde og opdatere dokumentationen af systemet og af alle testvejledninger og planer. Du kommer til at sidde med kontakten, både til Banedanmarks It-driftsleverandør og til Bentley i forhold til løsning og dokumentation af fejl.

Der vil være krævende, men spændende opgaver, hvor dine aktiviteter, leverancer og tekniske it-forståelse vil være vigtige i forhold til, at vedligeholde og udvikle en central platform i Banedanmark. Du vil komme til at have en bred berøringsflade ud mod vores it-driftsleverandør og forretningen.

Bentley porteføljen består af ProjectWise til CAD-fil opbevaring, MicroStation, OpenRoads Designer og OpenRail designer med mere. Du skal kunne tænke både langsigtet og strategisk, samtidig med, at du kan udføre det praktiske arbejde med Bentley applikationsporteføljen og ProjectWise, så det fungerer til de opgaver, processer og krav, der bliver defineret i samarbejde med forretningen.

Det daglige arbejdssprog er dansk, men kommunikationen med It-driftsleverandøren og Bentley support, samt nogle få afdelinger i Banedanmark foregår på engelsk, både mundtligt og skriftligt.

Jobbet indebærer samtidig analyse af forretningsbehov, rådgivning og design på områder, hvor Banedanmark kan procesoptimere og systemunderstøtte arbejdsprocesser.

Du kommer til at arbejde med et eller flere af følgende områder:

  • Applikationsforvaltning
  • Procesarbejde med fokus på systemunderstøttelse af forretningsprocesser
  • Udvikling og implementering af løsninger i Bentley-platformen
  • Andre applikationer, hvis tiden tillader det
  • 2nd. level applikationssupport i samarbejde med 3rd. level leverandør
  • Leverandørstyring (da vi ikke varetager udvikling selv)

Din profil

Du trives i en hverdag præget af alsidige opgaver, hvor samarbejde og sparring er grundlæggende for vores succes. Du har en detaljeorienteret og struktureret tilgang til dit arbejde og evner at arbejde agilt. Du er en god kommunikator både skriftligt og mundtligt, som målretter din kommunikation til modtageren. Dit arbejde er præget af kvalitet og præcision, og du er fleksibel og sørger for at opgaverne bliver løst til aftalt tid. Som person er du vedholdende og god til at bevare overblikket. Arbejdsopgaverne kræver, at du er ansvarlig og følger egne opgaver til dørs, samtidig med, at du nemt indgår i samarbejde med andre.
Du trives i en tværgående og koordinerende rolle med en bred kontaktflade i samspil med såvel brugere som leverandører. Det er derfor vigtigt, at du er serviceminded og imødekommende i dit møde med andre.

Du vil have en høj grad af frihed i arbejdet, og det er derfor vigtigt, at du er god til at sætte struktur på opgaver og formår at etablere faste procedurer for dine arbejdsopgaver.

Din uddannelsesmæssige baggrund er ikke afgørende, men vi forventer, at du har it-faglige kompetencer, teknisk indsigt samt en helhedsorienteret tilgang til applikationsstyring. Du har erfaring med IT Service Management (evt. ITIL-certificeret) i et integreret IT-driftsmiljø.

Bentley IT-systemerfaring er ikke et krav men en fordel, og ellers kan erfaringen med fordel være fra lignende CAD-systemer.

Din nye arbejdsplads

IT Forretningsudvikling består af knap 80 medarbejdere og har ansvaret for applikationsstyring og udvikling af Banedanmarks forretnings- og administrative IT-systemer. Vi rådgiver forretningsområder om udvikling og brug af informationsteknologi til blandt andet effektivisering og understøttelse af forretningsprocesser. Ligeledes indgår vi i et tæt samarbejde med vores andre kolleger i IT.

Vi er fagligt engagerede, og vi løser vores opgaver gennem en uhøjtidelig omgangstone med plads til at dele viden og at samarbejde. Der er gode muligheder for faglig udvikling og ledelsen involverer sig i realiseringen af vores fælles og personlige mål.

Vi kan desuden tilbyde fitnessrum, Falck Health Care sundhedsordning og mulighed for at arbejde hjemmefra i perioder, hvor opgaverne tillader det.

Løn

Som akademiker ansættes du efter gældende overenskomst mellem Skatteministeriet og AC.

For HK er ansættelsen omfattet af Fællesoverenskomsten mellem Skatteministeriet og Offentligt Ansattes Organisationer – Det statslige område og Organisationsaftalen mellem Skatteministeriet og HK/STAT, Danmark samt protokollat for kontorfunktionærer ansat ved Banedanmark.

Som udgangspunkt er stillingen placeret i løngruppe 4

For både AC og HK gælder det, at den endelige løn fastsættes på baggrund af dine erfaringer og kvalifikationer. Udover basislønnen kommer pension og eventuelle lokale tillæg

Ansøgning og kontakt

Vil du vide mere, så kontakt sektionschef Erik Helms på mobil 29 23 56 20. Søg elektronisk og send din ansøgning og cv. Vi forventer at holde løbende samtaler.

Går du videre fra de indledende samtaler, vil der blive indhentet referencer fra tidligere arbejdsgiver. Du vil godkende inden, at der bliver indhentet referencer. Der vil indgå en case og test i samtaleforløbet både personlighedstest og evt. en kognitiv test ved en evt. anden samtale.


Kom på banen!

Lige nu bygger vi en helt ny jernbane, mens vi holder den gamle kørende. Vi sætter strøm til banen, så der kan køre klimavenlige eltog. Vi indsætter nye, digitale signalsystemer og bygger en højhastighedsbane til Europa. Samtidig styrer vi togtrafikken og informerer om den på stationerne.

Hvor svært kan det være? Det er faktisk ret kompliceret. Derfor søger vi nye kolleger, der kan være med til at sætte Danmark på skinner.

Du bliver en del af et hold dygtige og specialiserede kolleger med vidt forskellige baggrunde og faglige profiler – fra spor til trafiktårn og kontor. Vi kommer fra over 40 forskellige lande, og vi er til stede i hele Danmark. Sammen arbejder vi dag og nat på at få den store modernisering af jernbanen til at lykkes– så de 180 millioner rejsende, der hvert år kører på skinnerne, kan komme grønt og hurtigt frem.

Banedanmark er en styrelse under Transportministeriet med mere end 3.000 medarbejdere. Hovedkontoret ligger på Carsten Niebuhrs Gade 43 i København, men vi har dygtige og dedikerede medarbejdere i hele landet.

Vil du være med?

Gem job