Problem- og incident manager til Center for In­fra­struk­tur Services i Rigs­po­li­tiets Koncern IT


Vil du være med til at styrke stabiliteten og robustheden i politiets it-infrastruktur? Har du et skarpt analytisk blik, erfaring med at identificere rodårsager til komplekse it-problemer og gode samarbejdsevner, når du skal gribe og løse driftsforstyrrelser? Så læs mere her om vores stilling som problem- og incident manager.

Din nye hverdag

Som problem- og incident manager får du en central rolle i arbejdet med at sikre, at politiets it-infrastruktur fungerer stabilt, sikkert og effektivt. Du bliver ansvarlig for at lede og koordinere problem management-processen, herunder at identificere tilbagevendende problemer, analysere rodårsager og sikre, at der implementeres forebyggende løsninger.

Yderligere skal du have et skarpt blik, tilstrækkelig teknisk flair og gode samarbejdsevner, så du sammen med kollegerne kan identificere, analysere og løse forstyrrelser i Koncern IT’s services til politiet. Vi hjælper dansk politi med at løse en række spændende opgaver, så nogle gange skal du løse opgaven med god tid til analyse, og andre gange er du i ’fast response’, når det virkelig gælder.

Når du leder løsningen af et incident, er det vigtigt, at du er struktureret, dokumenterende og koordinerende i dit virke, hvor du også har en vis gennemslagskræft og evne til at få deltagere til at arbejde sammen og konstruktivt få diagnosticeret, evt. opdelt og løst et givent problem.

Du får en rolle, som kommer til at arbejde tæt sammen med kollegaer på tværs af Koncern IT, leverandører og brugere for at skabe overblik og sikre, at driften understøttes bedst muligt. Din indsats bliver afgørende for, at politiets medarbejdere kan fokusere på deres kerneopgave: at skabe tryghed og sikkerhed i Danmark.

Hvem er du?

Vi leder efter dig, der som minimum har erfaring med problem management og/eller incident management samt evt. også gerne andre discipliner inden for it-service management (fx ITIL). Du er analytisk stærk, struktureret og har evnen til at bevare overblikket i komplekse situationer.

Vi ser gerne, at du har:

  • Erfaring med it-infrastruktur og drift i større organisationer
  • Kendskab til ITIL-processer og værktøjer til problem- og incident management
  • Evnen til at arbejde analytisk og metodisk med fokus på varige løsninger
  • Stærke kommunikationsevner og evnen til at samarbejde med mange forskellige interessenter.

Det er en fordel, hvis du har erfaring fra en lignende rolle i en større organisation og trives med at skabe struktur og processer, der bidrager til kontinuerlige forbedringer. Vi forventer, at du taler, skriver og læser dansk og engelsk på et tilstrækkeligt højt niveau.

Hvad tilbyder vi?

Vi giver dig mulighed for at udfolde dine kompetencer i et meningsfuldt job, hvor du med din indsats bidrager til en mere stabil og sikker it-infrastruktur for politiet. Du bliver en del af enheden Arbejdsplads Services, som hører under Center for Infrastruktur Services i Koncern IT, hvor vi arbejder med at drifte og modernisere politiets it-løsninger. Vi er 10 kollegaer i enheden.

Du får et tæt samarbejde med både tekniske specialister, service managers og ledere, og du vil opleve et arbejdsmiljø, hvor vi prioriterer faglig sparring, samarbejde og fleksibilitet. Vi tilbyder attraktive ansættelsesvilkår, en fleksibel arbejdsplads og gode muligheder for løbende kompetenceudvikling.

Løn- og ansættelsesvilkår

Har du en akademisk baggrund, bliver du ansat på overenskomstvilkår i henhold til de til enhver tid gældende aftaler mellem Finansministeriet og Akademikernes Centralorganisation.
Har du en anden uddannelsesmæssig baggrund, bliver du ansat på overenskomstvilkår i henhold til den til enhver tid gældende organisationsaftale for kontorfunktionærer i staten mellem Finansministeriet og HK/STAT samt OAO-S-fællesoverenskomst. Alternativt bliver du ansat på anden relevant overenskomst.

Dit arbejdssted bliver indtil videre Rigspolitiet med adresse på Landlystvej 34, 2650 Hvidovre, men forvent at vi skal flytte til Frederikskaj i slutningen af 2025 / starten af 2026.

Det er en forudsætning for ansættelse, at du kan blive sikkerhedsgodkendt, ligesom du skal kunne opretholde sikkerhedsgodkendelsen gennem hele din ansættelse.

Rigspolitiet har røgfri arbejdstid.

Kontakt og ansøgning

Hvis du har spørgsmål, er du velkommen til at kontakte sektionsleder Ivan Garbacz på tlf. 23282992. Du kan finde generel information om politiet på www.politi.dk og om politiet som arbejdsplads på www.jobipolitiet.dk.

Du kan læse mere om vores ansættelsesproces og politiet som arbejdsplads her.

Foruden ansøgning og CV bedes du uploade dit eksamensbevis. Du skal uploade alle dokumenter i pdf-format.

Vi ønsker som arbejdsplads at afspejle mangfoldigheden i samfundet, og vi opfordrer derfor alle interesserede til at søge uanset baggrund.

Ansøgningsfrist: 30. september 2025.

Vi forventer at holde samtaler i uge 41.

I politiet arbejder vi alle sammen for tryghed og sikkerhed

I politiet arbejder mere end 16.000 medarbejdere sammen om at forebygge og forhindre kriminalitet. Vi er alle dybt engagerede i at sikre, at Danmark er et trygt og sikkert sted at bo og leve — uanset om vi arbejder med den nære politiindsats som betjent, som efterforsker eller om vi bidrager til en af de mange andre vigtige funktioner i politiet.

Rigspolitiet er politiets øverste myndighed og har det overordnede ansvar for Danmarks i alt 15 politikredse fordelt på 12 kredse i Danmark, politiet i Grønland og på Færøerne samt National enhed for Særlig Kriminalitet (NSK). I Rigspolitiet udvikler vi strategier, koordinerer politiets arbejde på landsplan og arbejder med en lang række opgaver blandt andet økonomistyring, it-udvikling, juridisk rådgivning, presse og kommunikation, politisk betjening, indkøb af politiets udstyr og køretøjer samt HR-opgaver. Du kan finde generel information om politiet her.

Gem job

Politi

Arbejdssted

Hvidovre

Vigtige datoer

Indrykket:
10. september 2025
Ansøgningsfrist:
30. september 2025

Virksomheden tilbyder

Ansættelsestype:
Fastansættelse
Hjemmearbejde:
Ikke oplyst
Ugentlig arbejdstid:
Fuldtid