Your browser (Safari 1.0) is more than 3 years old.
We recommend that you upgrade to the latest version. Otherwise we cannot guarantee that all functionality on Computerworld it-jobbank will work correctly.

Process Owner med speciale i IT Service Management
Vil du være med til at udvikle og sikre en stabil og effektiv IT-drift gennem struktureret procesledelse og kontinuerlig forbedring af ITIL-processer?
Så er det måske dig, vi leder efter til rollen som ITSM-implementeringsspecialist og Process Owner i TV 2 Support.
Rollen
I denne rolle vil din brede erfaring sikre effektive processer og strukturer, der får lov at udfolde sig i et professionelt teknologi setup i kontinuerlig udvikling.
Organisatorisk er der i særdeleshed fokus på samarbejde og kommunikation på tværs i teknologi – din rolle bliver at øge organisationens modenhed inden for ITIL, så vores serviceydelser i højere grad understøtter forretningsmålene.
I rollen er det sideløbende med det tværfaglige samarbejde din opgave at sikre hurtig og effektiv håndtering af IT-hændelser, så forretningskritiske systemer hurtigt genoprettes, og påvirkningen minimeres. Du identificerer og eliminerer grundårsager til gentagne problemer, hvilket reducerer antallet af incidents over tid. Fokus i rollen er at forbedre procesperformance samt sikre, at der er et godt datagrundlag, så vi ved hjælp af KPIér kan analysere og vurdere Major Incidents og procesoverholdelse. På den måde øger vi den organisatoriske modenhed inden for IT Service Management gennem dokumentation og træning i ITIL-principper. Derudover vil du indgå i opbygning og implementeringen af en SPOC- funktion i Support.
Teamet
Du bliver en del af TV 2 Support, som er en samlet enhed bestående af Support- and Operation Specialists, Process Owners og kompetenceledere. Vi har fokus på åben dialog og gensidig inspiration og vidensdeling, hvor vi søger sparring både internt og eksternt i organisationen.
Organisatorisk er du en del af Major Incident Manager beredskabet/teamet, og derudover indgår du i relevante arbejdsgrupper med fokus på beredskab. Du vil opleve tæt samarbejde med TV 2s produktteams, herunder i særdeleshed Product Managers og kompetenceledere.
Din profil
I stillingen spiller du en vigtig rolle i at implementere og forankre SPOC som en central kommunikationslinje i Support. På den måde sikrer du en robust og værdiskabende ITIL-processtruktur, der understøtter både driftssikkerhed og forretningsmål i TV 2.
Vi forestiller os, at du kommer med:
- relevant videregående uddannelse inden for IT, teknologi eller procesledelse.
- minimum 5 års erfaring med implementering af ITIL-processer og ITSM-værktøjer, erfaring med ServiceNow, Jira eller lignende platforme.
- erfaring med procesdesign og -styring.
- ITIL- certificering.
- dokumenteret projektledelseserfaring.
Du kan facilitere og drive initiativer, der etablerer, vedligeholder og udvikler inden for kompetenceområdet.
Som kollega karakteriseres du ved at have solide analytiske evner og erfaring med at igangsætte forbedringer på baggrund af data. Du har gode formidlingsevner, der omdanner kompleksitet til forståelig indsigt – du formår at kommunikere på flere niveauer. Du er god til at give sparring på arbejdsopgaver og evner at dele ansvaret med øvrige i teamet. Med dine kommunikations- og samarbejdsevner på flere forskellige niveauer agerer du som rollemodel for ønsket adfærd og fremmer professionalisme og konstruktiv tilgang i en supportafdeling i forandring.
Du kan derudover genkende dig selv i følgende:
- Du arbejder struktureret og effektivt.
- Du besidder forretningsforståelse og evnen til at prioritere.
- Du fokuserer på resultater og trives med at udvikle tværgående initiativer.
- Du understøtter ledelsen i support, så strategier bliver omsat til initiativer.
- Du holder fokus på løsninger, muligheder og overblik.
- Du bevarer overblik og træffer fornuftige beslutninger under pres.
- Du sætter retning og formår at motivere følgeskab.
- Du fordrer og fremmer samarbejde på tværs af alle niveauer, herunder matrix- og organisationssnitflader.
- Du er nysgerrig med fokus på innovation og udvikling.
Om TV 2 som teknologiarbejdsplads
I TV 2s teknologiske område arbejder flere end 350 medarbejdere med henblik på at understøtte og realisere de koncernstrategiske målsætninger. TV 2 investerer i disse år massivt i udviklingen og driften af hele den teknologiske værdikæde fra medieteknologi og tv-produktion til digital produktudvikling.
Det betyder, at du ser positivt på at indgå i en teknologiorganisation, hvor modenheden i de enkelte teams og domæner er forskellige – din motivation og engagement skal derfor udspringe fra ønsket om at strukturere inden for områder, som i dag ikke er sat i system. Din skabertrang skal gå hånd i hånd med behovet for processtyring. Vores overordnede mål er at sikre, at vi imødekommer danskernes behov og forventninger i et omskifteligt marked med stigende international konkurrence.
Teknologiorganisationen er placeret i både Odense og København, og vi beskæftiger blandt andre Software Engineers, UX-designere, Product Managers, Entreprise Architects, produktionsspecialister og Data Scientists.
Søg stillingen
Send din ansøgning med CV via knappen "Ansøg" nedenunder. Vi holder løbende samtaler og lukker stillingen, når den rigtige kandidat er fundet.
Vi ser frem til at høre fra dig!
Såfremt du har spørgsmål, er du velkommen til at kontakte Sara Lind, Competency Leader, Support, TV 2 Technology, på e-mail sali@tv2.dk.