Vil du være bindeled mellem fun­da­men­tet og pro­duk­ten­he­der­ne i Er­hvervs­sty­rel­sen? Proaktiv ko­or­di­na­tor/pro­jekt­le­der søges til Kerne IT

Brænder du for at skabe tværgående samarbejde, afdække behov og sikre stærk dialog mellem centrale IT-funktioner og organisationens forretningsenheder? Har du flair for forretningsanalyse, IT-understøttelse og ønsker du at sætte dit præg på Erhvervsstyrelsens tværgående IT-fundament? Så er du måske vores nye kollega!

Om jobbet

Vi søger en ny kollega, der bliver tilknyttet produktenheden Kerne IT som koordinator/projektleder – med særligt ansvar for koordinering mellem det tekniske fundament og produktenhederne.

Fundamentet i Erhvervsstyrelsen består af IT-drift, ML-Lab og Kerne IT. Fundamentet leverer både fælleskomponenter, IT-drift og tværgående teknologiske services, som alle øvrige produktenheder i styrelsen benytter i deres daglige arbejde. Kerne IT har konkret ansvaret for udviklingen og vedligeholdelsen af de fælleskomponenter, der fungerer som byggesten i alle styrelsens IT-systemer, mens IT-drift og ML-Lab bidrager med henholdsvis stabil drift og avancerede teknologiløsninger.

Vi udgør tilsammen det fundament, som sikrer, at vi har velfungerende, driftsstabile og effektive løsninger, som de øvrige produktenheder benytter til videreudvikling og vedligehold af deres portefølje af IT-systemer for at understøtte Erhvervsstyrelsens mission om at gøre det enkelt og attraktivt at drive ansvarlig virksomhed i hele Danmark. Det er derfor vigtigt, at vi er transparente og forudsigelige i forhold til hvilke opdateringer, der kommer fra os til andre produktenheder, og vi skal ligeledes kunne levere opdateringer og nye fælleskomponenter i den takt, som det efterspørges. Det er derfor essentielt, at vi i fællesskab får koordineret og afstemt de respektive roadmaps.

Som vores nye koordinator/projektleder bliver du bindeled mellem fundamentet (IT-drift, ML-Lab og Kerne IT) og produktenhederne på tværs af Erhvervsstyrelsen – med daglig base i Kerne IT.

Dine vigtigste opgaver bliver at:

  • Opsøge produktenhederne og afdække, om de har behov, ønsker eller bestillinger, der vedrører fundamentets leverancer – herunder fælleskomponenter fra Kerne IT, driftstjenester fra IT-drift og teknologiske muligheder fra ML-Lab.
  • Videreformidle nye tiltag og krav på tværs af fundamentet, så produktenhederne informeres om, hvad de skal leve op til og implementere.
  • Sikre, at produktenhederne har adgang til relevante services, og at deres behov afstemmes med fundamentets aktuelle og kommende leverancer.
  • Vedligeholde og give status på en samlet oversigt over tværgående opgaver, som rammer produktenhederne – og sikre, at denne løbende er opdateret og tilgængelig.
  • Analysere og kvalificere opgaver på tværs og udarbejde indstillinger til chefgruppen for godkendelse og igangsættelse.
  • Være det koordinerende og dialogskabende bindeled med forankring i Kerne IT.
  • Være kontinuerlig drivende i de tværgående opgaver, som startes fra fundamentet

Du får dermed en nøglerolle i at skabe overblik, fremdrift og et proaktivt samarbejde mellem fundamentet og produktenhederne til gavn for hele organisationen.

Vi forventer, at du:

  • Har erfaring med IT-projekter, koordinering, projektledelse eller sagsbehandling i en større organisation – gerne med offentlig eller tværorganisatorisk erfaring.
  • Trives med dialog, opsøgende arbejde og samarbejde på tværs.
  • Er struktureret og kan bevare overblik over mange opgaver – og har let ved at holde statuslister og beslutningsoplæg opdateret.
  • Kan analysere opgaver og formulere tydelige indstillinger og anbefalinger til ledelsen.
  • Er serviceminded og proaktiv: Du tager initiativ til dialog og hjælper produktenhederne godt på vej.
  • Kommunikerer klart – både skriftligt og mundtligt – og formår at formidle krav og muligheder forståeligt.
  • Har teknisk eller forretningsmæssig forståelse, så du kan koble behov med konkrete løsninger.

Vi tilbyder:

  • En spændende hverdag i en ambitiøs myndighed med en stærk digital dagsorden.
  • Mulighed for at gøre en reel forskel i samspillet mellem fundamentet og produktenhederne.
  • Gode udviklingsmuligheder og et stærkt fagligt og socialt miljø.
  • Samarbejde med dygtige kolleger og ledere på tværs af organisationen.

Om os

Erhvervsstyrelsen er en del af Erhvervsministeriet og har ca. 800 medarbejdere fordelt på tre lokationer rundt om i landet. Dit ansættelsessted vil være i København. Vi er en ambitiøs og moderne myndighed med en stærk digital profil, som hele tiden arbejder på at udvikle og effektivisere vores services for virksomhederne og det omgivende samfund.

Du kan læse mere om Erhvervsstyrelsen på www.erst.dk og om styrelsen som arbejdsplads samt rekrutteringsprocessen her: https://erhvervsstyrelsen.dk/jobs-i-erhvervsstyrelsen

Om ansættelsen

Ansættelse sker efter gældende overenskomst mellem AC eller HK/STAT og Finansministeriet med mulighed for forhandling af tillæg. Stillingen er én fast fuldtidsstilling. Ansøgere skal kunne opnå den nødvendige sikkerhedsgodkendelse samt kunne opretholde denne under hele ansættelsesforholdet.

Yderligere information om stillingen kan fås ved henvendelse til chef Birgitte Førster på tlf. 35 29 19 75. Oplysninger om løn- og ansættelsesvilkår kan fås ved henvendelse til HR-rekrutteringspartner Maria Palshøj Brandbyge på telefon 91 33 70 39.

Interesseret?

Lyder det som noget for dig? Så klik på ”Ansøg” knappen nederst i annoncen eller søg via vores hjemmeside på https://erhvervsstyrelsen.dk/karriere

Din ansøgning med CV og eksamenspapirer skal være modtaget senest torsdag den 9. oktober 2025. Vi gør opmærksom på, at at ansøgning og al tilhørende dokumentation skal være på dansk og at vores arbejdssprog er dansk.

Samtaler forventes afholdt i uge 42 og 43.

Vi ser frem til at modtage din ansøgning.

Om Erhvervsstyrelsen

Erhvervsstyrelsen er en del af Erhvervsministeriet og er placeret på tre forskellige lokationer i landet – Langelinie i København, Slotsgade i Nykøbing Falster og Ferskvandscenteret i Silkeborg.

Erhvervsstyrelsen er en ambitiøs og moderne myndighed. Vi lægger vægt på at skabe resultater af høj kvalitet, og vi er ikke bange for at gå nye veje for at finde løsninger. Derfor arbejder vi bl.a. med nye teknologier, digitale løsninger og data til at effektivisere vores drift og skabe værdi for virksomhederne. Vi lærer gerne af andre, og vi arbejder altid i partnerskab med andre myndigheder, organisationer og virksomheder.

Du kan læse mere om Erhvervsstyrelsen på www.erst.dk.


I Erhvervsministeriet tror vi på, at et inkluderende, mangfoldigt arbejdsmiljø styrker opgaveløsningen. Vi ønsker en medarbejdersammensætning, der afspejler det omgivende samfund og lige muligheder for alle vores jobansøgere. Vi opfordrer alle til at søge stillingen uanset alder, køn, handicap, seksualitet, religion eller etnisk tilhørsforhold.

Gem job

Erhvervsstyrelsen

Arbejdssted

København Ø

Vigtige datoer

Indrykket:
25. september 2025
Ansøgningsfrist:
9. oktober 2025

Virksomheden tilbyder

Ansættelsestype:
Fastansættelse
Hjemmearbejde:
Ikke oplyst
Ugentlig arbejdstid:
Fuldtid