Your browser (Safari 1.0) is more than 3 years old.
We recommend that you upgrade to the latest version. Otherwise we cannot guarantee that all functionality on Computerworld it-jobbank will work correctly.
Webstudent til Ledelsessekretariatet
Kan du lide at arbejde med digital kommunikation, og interesserer du dig for UX, SEO og opbygning af hjemmesider? Så er jobbet som studentermedhjælper i vores webredaktion måske lige noget for dig!
Om Kommunikation og Presse
Sektionen Kommunikation og Presse består af syv medarbejdere og er en del af styrelsens ledelsessekretariat. I sektionen arbejder vi sammen om styrelsens pressehåndtering, sociale medier, nyheder, kampagner, sundhedsfaglig formidling, interne kommunikation samt drift og udvikling af styrelsens hjemmeside: www.stps.dk.
Din hverdag hos os
Du kommer til at arbejde sammen med vores webredaktør om at drifte og vedligeholde hjemmesiden stps.dk og udvikle nye spændende initiativer til sitet. Derudover vil du bidrage til mindre opgaver i samarbejde med det øvrige kommunikationsteam.
Dine primære arbejdsopgaver:
- Opdatere og vedligeholde vores danske og engelske hjemmeside.
- Kvalitetssikre indhold og have øje for den overordnede visuelle præsentation.
- Udarbejde analyser og webstatistik.
- Optimere hjemmesidens SEO, tilgængelighed og informationsarkitektur.
Din uddannelse, erfaring og personlige kvalifikationer
Du er studerende på en længere videregående uddannelse, gerne inden for IT, kommunikation, webdesign eller lignende. Herudover lægger vi vægt på, at du:
- Trives med driftsarbejde, er selvstændig og systematisk.
- Er initiativrig, god til at samarbejde og trives med en foranderlig hverdag.
- Har indsigt i principper for god webkommunikation og brugervenlighed.
- Skriver godt og har flair for grafik.
- Har interesse for den tekniske del af hjemmesiders opbygning.
Det er en fordel, hvis du har erfaring med analyseværktøjer og har kendskab til SEO, webtilgængelighed og AI-tjenester, men det er ikke et krav.
Det vigtigste for os er, at du er nysgerrig, motiveret, har lysten til at lære og kan lide at samarbejde – så skal vi nok lære dig resten.
Vi tilbyder
Et meningsfuldt arbejde i en spændende organisation med høj faglighed og mange interessenter. Du vil få dygtige, søde og engagerede kolleger i din afdeling og et godt samarbejde på tværs af organisationen. Du har mulighed for at få en stor grad af selvstændighed og ansvar i dine opgaver – og din arbejdstid kan tilrettelægges, så det passer med dine studier.
Derudover tilbyder vi:
- En fleksibel stilling på 15 timer om ugen, med hensyntagen til eksamensperioder.
- En uformel og kollegial stemning i et fagligt stærkt miljø.
- Kontorplads på Islands Brygge med gratis kaffe- og frugtordning, adgang til kantine, træningsfaciliteter og studenterfællesskab.
Vi er derudover en arbejdsplads der prioriterer samarbejdet om den grønne omstilling.
Om ansættelsen
Tiltrædelse ønskes den 1. januar 2026. Du ansættes med en gennemsnitlig ugentlig arbejdstid på 15 timer, der, efter aftale med din nærmeste leder, tilrettelægges fleksibelt i forhold til din undervisning og dine eksamensperioder.
Den fysiske adresse er Islands Brygge 67, 2300 København S.
Du bliver ansat efter gældende overenskomst mellem Finansministeriet og Offentligt Ansattes Organisationer (OAO-S-fællesoverenskomsten) og organisationsaftale mellem Finansministeriet og HK/Stat for kontorfunktionærer, laboranter og it-medarbejdere (HK), jf. aftalens bestemmelser vedrørende timelønnede.
Ansøgningsfrist er den 26. oktober 2025.
Kontakt os gerne
Vil du vide mere om stillingen kan du kontakte enten webredaktør Charlotte Trolle på tlf. 3059 3227.
Er du interesseret?
Klik på "Ansøg" og send os din ansøgning med CV og dokumentation for studieaktivitet. Vi forventer at holde samtaler i uge 45. Du kan læse mere om os på www.stps.dk.
Generelt om styrelsen
Styrelsen for Patientsikkerheds vision er et trygt sundhedsvæsen. Det skal være trygt at være i sundhedsvæsenet – både for patienter og sundhedspersoner.
Vi udsteder bl.a. autorisationer til sundhedsvæsenets 19 forskellige faggrupper og sikrer, at de opfylder de kvalitetskrav, som vi i Danmark stiller til vores sundhedspersoner. Vi fører tilsyn med behandlingssteder og sundhedspersoner. Vi yder sundhedsfaglig og sundhedsjuridisk rådgivning til sundhedsvæsenets aktører. Vi rådgiver kommuner, regioner og andre myndigheder i bl.a. miljøsager. Vi foretager retslægelige ligsyn sammen med landets politikredse. Vi administrerer EU-reglerne om sygesikring ved behandling i udlandet og meget mere.
Vi er ca. 300 medarbejdere og har herudover tilknyttet en række sagkyndige konsulenter. Styrelsen dækker hele landet og har enheder i København, Kolding, Randers og på Færøerne.
Styrelsen for Patientsikkerhed har røgfri arbejdstid.