Udvikler til en af Nordeuro­pas største Ser­viceNow-in­stall­a­tion­er i KoncernIT


Er du passioneret omkring kodning og udvikling af IT-processer?

IT Service Management i Koncern IT, Københavns Kommune, søger en udvikler til at videreudvikle og understøtte tværgående it-processer i vores ServiceNow-løsning, som understøtter arbejdet for organisationens 35.000 aktive IT-brugere.

En god kollega med teknisk flair og stærke samarbejdsevner

Vi leder efter en udvikler med teknisk flair og drive, der kan tilrettelægge opgaver systematisk og følge dem til deres afslutning. Din rolle vil kombinere drift og udvikling, hvor du overvåger applikationens funktionelle områder, data og integrationer, og omsætter behov til konkrete løsninger og tilpasninger i systemet.

Som udvikler i IT Service Management teamet skal du bl.a. varetage følgende opgaver i tæt samarbejde med dine kolleger

  • Design, udvikling og support af it-processer i ServiceNow gennem konfigurering, kodning og scriptudvikling.
  • Implementering af forretningsbehov i ServiceNow.
  • Designe løsninger både i eksisterende moduler og i implementeringen af nye moduler i tæt samarbejde med resten af teamet.
  • Brugerunderstøttelse og konfigurering af standardmodulerne i ServiceNow.
  • Strukturering og tilpasning i ServiceNow.

Faglige og personlige kvalifikationer

  • Du har erfaring med at udvikle, konfigurere og drifte i ServiceNow eller lignende IT-løsninger.
  • Du har kendskab til integrationer, kodning og scriptudvikling (JavaScript/SQL/HTML/CSS/XML).
  • Du er vant til at skulle samarbejde med forskellige fagligheder.
  • Du involverer andre konstruktivt, når opgaver kræver det, og arbejder engageret og målrettet.
  • Du er analytisk, initiativrig og parat til at lære nyt i en kompleks IT-organisation.
  • Du er positiv og nysgerrig i din tilgang til nye og ukendte opgaver.

Det vægtes særligt positivt, hvis du har konkret og dokumenterbar erfaring med ITIL og ServiceNow. Men vi sørger naturligvis for en grundig og struktureret onboarding og oplæring i systemer og organisation, så du er klædt bedst muligt på til at varetage jobbet.

Organisation

Du bliver en del af IT Service Management-teamet, som er en del af serviceområdet Udvikling og Teknologi i Koncern IT. Vi arbejder efter ITIL-processerne i et agilt rammeværk. Teamet består af 12 engagerede medarbejdere med forskellige fagligheder. Vores forskellige faglige baggrunde sikrer, at vi kan understøtte hele sagshåndteringen i Koncern IT. Vi vægter åben kommunikation og holdånd højt, og vi sætter pris på en kollega med god energi, som kan bidrage positivt både fagligt og socialt.

Ansættelsesforhold

Løn- og ansættelsesvilkår fastsættes ud fra dine erfaringer og kvalifikationer, og følger gældende overenskomst og lokal løndannelse. Der er tale om en fast stilling på 37 timer ugentligt. Vi tilbyder fleksible arbejdsforhold, herunder flekstid, og vi lægger vægt på en sund balance mellem arbejde og fritid. Forventet jobstart er primo januar 2026.

Mere information

Vil du høre mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte Helene Yamada Bjerg-Holm, Process Delivery Manager, på 29 13 19 62 eller Lone Voss Løwén, procesejer, på 24 79 49 62.

Søg via linket senest mandag den 20. oktober 2025.

Vi forventer at afholde samtaler i uge 44-45.


Om Koncern IT

Vi er KIT – Københavns Kommunes Koncern IT. Vi går på arbejde for at skabe en mærkbar forskel i Københavns Kommune. Vores mål er at gøre digitalisering enklere samt styrke grønnere og mere brugervenlige it-løsninger til gavn for hele København. Hver dag leverer vi stabil og sikker it-drift til over 45.000 medarbejdere. Læs mere på koncernit.kk.dk.

Save job