Tester til for­ret­nings­kri­ti­ske it-systemer


Vil du bruge dine evner inden for test og kvalitetssikring til gavn for tusindvis af studerende og elever? Hos os får du mulighed for at bidrage til kvalitetssikringen af de forretningskritiske it-løsninger til test, prøver og eksamen, der anvendes i uddannelsessystemet i Danmark.

Vi søger en tester til vores agile teams i Aarhus i Styrelsen for It og Læring (STIL). Vores vision er at være de bedste i staten til at skabe værdi gennem it, digitalisering og data, og som vores nye tester vil du sørge for kvalitetssikring af forretningskritiske it-systemer til test, prøver og eksamen. Systemer, som anvendes af tusindvis af elever, studerende og medarbejdere.

Dine opgaver

Du kommer både til at arbejde med test og kvalitetssikring af helt nye systemer, som bygges op fra bunden samt test og kvalitetssikring af eksisterende systemer. I styrelsen har vi ansvaret for udvikling og drift af alle Børne- og Undervisningsministeriets it-løsninger – f.eks. Unilogin, folkeskolens prøver og Optagelse.dk.

Du bliver en del af en organisation, der arbejder målrettet med at professionalisere test og udvikling af løsningerne. Vores testmetoder afspejler arbejdet i de agile teams, og du kommer til at indgå aktivt i produktudviklingen. Har du erfaringer med gode agile testmetoder, lærer vi også gerne af dig.

Dine opgaver vil primært være, at:

  • opbygge en stærk domæneviden om it-løsningerne i STILs test- og prøveprogram
  • medvirke til at kvalitetssikring indarbejdes i den agile arbejdsproces og i de løbende leverancer
  • gennemføre risikoanalyser, beskrive testscenarier og testcases
  • gennemføre risikobaserede test og afrapportere på kvaliteten
  • deltage i teamets løbende opgaver, fx bistå med forretningsanalyse og lignende.

Vi søger dig, der:

  • har en relevant it-uddannelse, certificeringer inden for test og kvalitetssikring og/eller erfaring med risikobaserede test
  • anvender strukturerede og professionelle test- og kvalitetssikringsmetoder
  • har gode samarbejdsevner og lyst til at arbejde i et agilt team, hvor du selv medvirker til at estimere, afklare og strukturere dit daglige arbejde
  • tager initiativ og formår at bevare overblikket, også når der er travlt.

Vi tilbyder

I STIL har vi et godt og socialt arbejdsmiljø, der giver plads til en god work-life-balance. Hos os får du en hverdag, hvor du kommer til at arbejde tæt sammen med andre dygtige it-specialister, udviklere, UX’ere og forretningsanalytikere.
Vi kendetegner os ved, at vi prioriterer det interne samarbejde højt, så vi udvikler os sammen og sikrer de bedste løsninger både på kort og lang sigt.
Du bliver en del af et agilt team i et uformelt arbejdsmiljø med dygtige og engagerede kollegaer. Vi lægger vægt på, at du udvikler dig personligt og fagligt.

STIL er en arbejdsplads med højt til loftet. Vi arbejder generelt inden for normal arbejdstid mellem 8-16, og der er mulighed for at aftale hjemmearbejde, når opgaverne egner sig til det. Som ansat i staten får du 6. ferieuge, samt bliver en del af den offentlige pensionsordning.

Din arbejdsplads bliver i det naturskønne Højbjerg - tæt på Aarhus centrum.

Vil du vide mere?

Du kan læse mere om STIL og vores arbejde på stil.dk. Du kan også læse mere om vores rekrutteringsproces og arbejdsplads. Hvis du har spørgsmål til stillingerne, er du velkommen til at kontakte kontorchef Søren Nielsen på telefon 29 13 65 84 eller teamleder Kristian Johnsen på telefon 21 34 29 36. Skriv gerne en sms, og du vil blive ringet op hurtigst muligt.

Løn- og ansættelsesvilkår

Løn- og ansættelsesvilkår fastsættes i henhold til gældende overenskomst i staten med mulighed for forhandling af kvalifikationstillæg. Med de rette kvalifikationer og erfaring kan ansættelsen evt. ske på konsulentniveau.

Stillingen ønskes besat pr. 1. januar 2026 eller snarest muligt.

Ansættelsessted: Lyseng Allé 1, 8270 Højbjerg

Lyder det som noget for dig?

Send din ansøgning, CV og eksamensbevis elektronisk senest tirsdag d. 28. oktober 2025.
Vi forventer at afholde 1. og 2. samtaler i uge 45-46.

Vi glæder os til at læse din ansøgning.

Gem job