Din browser (Safari 1.0) er mere end 3 år gammel.
Vi anbefaler at du opgraderer til den nyeste version, da vi ellers ikke kan garantere at alt funktionalitet på Computerworld it-jobbank vil fungere korrekt.
Cyberdivisionen søger IT-Supporter til Lokal IT Servicecenter
Har du lyst til at være IT-Supporter på en spændende og dynamisk arbejdsplads, hvor du kan realisere din lyst til faglighed og personlig udvikling samt kontakt til mange forskellige mennesker? Så skal du til tasterne og sende os din ansøgning.
Vi har en stilling ledig, som kan besættes enten som civil eller militær.
Om os
Vi er et hold af engagerede og dygtige IT-medarbejdere. Det Lokale IT-element er et team på 16 medarbejdere (1 Leder, 11 fastansatte og 4 elever). Vi er en del af de regionale servicecenter, der dækker Midt- og Nordjylland.
Lokal IT Servicecenter Karup løser de lokale IT-opgaver for mange brugere på Karup Flyvestation og andre lokaliteter i området i tæt samarbejde med LITS i Regionen. I forbindelse med overgang til en ny organisation og en forventelig forøgelse af kundegrundlaget, vil arbejdet på sigt omfatte en øget aktivitet.
Lokal IT Servicecenter Karup er en del af Cyberdivision ved Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse. Styrelsen har hovedkvarter i Ballerup, hvorfra dele af programmets opgaver udføres.
Opgaverne er mangeartede, og omfatter blandt andet brugersupport samt drift af administrative netværk og IT-systemer.
Vores arbejdsdag er præget af tillid og fleksibilitet. Vi tager et fælles ansvar for trivslen, har en uformel omgangstone samt en åben og ærlig dialog. Stillingen indeholder spændende udfordringer inden for konfiguration og support af administrative IT-systemer, samt direkte brugersupport i et operativt miljø, hvor driftsstabilitet og sikkerhed er altafgørende.
Om stillingen
Du kommer til at varetage mange spændende og alsidige opgaver inden for drift, service og supportområdet. I jobbet indgår du i vores serviceteam, hvor du giver vores kunder 1. og 2. level support. Dine arbejdsopgaver vil variere fra enkelte telefonsupportopgaver til personlig kontakt til brugere med forskellige baggrunde. Det er derfor altafgørende, at du befinder dig godt i et job med varierende arbejdsopgaver, hvor du kan tilpasse dig efter brugerens behov og viden. Du vil også bidrage til udviklingen af lokal IT i Forsvarsministeriets koncern.
Der vil blandt andet være tale om opgaver, som:
- Installation, vedligeholdelse og optimering af fortrinsvis Microsoft løsninger
- Grundlæggende materialehåndtering
- Klargøring og installation af PC
- Opsætning og brugersupport på mobil telefoni
- Fejlfinding på hardware og netværk
- Brugeradministration og brugersupport
- Undervisning af brugere i nye systemer
Du vil opleve en travl, men alsidig hverdag i et dynamisk miljø, hvor to dage sjældent er ens og hvor du selv, inden for centrets mål og rammer, bidrager til en spændende, lærerig og udfordrende hverdag.
Har du lyst og evner, er der desuden gode muligheder for faglig og personlig udvikling.
Om dig
Du er konstabel og har en faglig uddannelse som IT-supporter eller Datafagtekniker. Du er dygtig til trådløst og kablet netværk. Du har en interesse for PC-hardware og Microsoft produkter, som server 2020 og derefter og Windows 10/11.
Du skal have kørekort kategori B og så skal du kunne sikkerhedsgodkendes.
Du skal kunne dansk og engelsk i skrift og tale.
Vi lægger stor vægt på, at du kan organisere dit arbejde effektivt. Du skal, når opgaven er stillet, af egen drift få den udført. Du er en udpræget holdspiller med gode samarbejdsevner, en tydelig kommunikation og så er det vigtigt, at du har gode sociale færdigheder. Vi forventer desuden af dig, at du engagerer dig i arbejdet og er positiv i din omgang med kolleger og brugere.
God sans for humor, ”brede skuldre” og vidensdeling er 3 vigtige faktorer i din dagligdag.
Ansættelsesvilkår
Stillingen er en konstabelstilling på overenskomstmæssige vilkår og kan besættes med en tjenestemand.
Løn og ansættelsesvilkår for konstabler i Flyvevåbnet, Søværnet og Beredskabsstyrelsen er reguleret ved den til enhver tid gældende LC/CO10-fællesoverenskomst og organisationsaftale mellem Forsvarsministeriets Personalestyrelse, CO10 og Centralforeningen for Stampersonel for stampersonel af linjen og reserven samt elever i Forsvarsministeriet med tilhørende myndigheder.
For ansøgere i Hæren er løn og ansættelsesvilkår reguleret ved overenskomst mellem Forsvarets Personeltjeneste og Hærens Konstabel- og Korporalforening for konstabelgruppen af linjen og reserven, konstabelelever og korporaler af linjen og reserven i Hæren.
Stillingen er også slået op civilt.
Faglært basisløn eller tillæg er betinget af godkendt uddannelse mod fremvisning af gældende svendebrev eller uddannelsesbevis jf. gældende overenskomst.
Dit faste tjenestested er Flyvestation Karup.
Som ansat i Forsvarsministeriets område er du omfattet af nogle særlige vilkår. Du skal bl.a. kunne sikkerhedsgodkendes og opretholde sikkerhedsgodkendelsen under hele ansættelsesforløbet.
Du har som ansat pligt til at forrette tjeneste uden for landets grænser, herunder ved enheder i internationale operationer med henblik på deltagelse i konfliktforebyggende, fredsbevarende, fredsskabende, humanitære og andre lignende operationer.
Ansættelsen er betinget af, at du kan bestå Forsvarets fysiske basiskrav og ved helbreds- og tandlægevurderinger erklæres for fuldt egnet til udsendelse internationale operationer.
Kontakt og ansøgning
Vil du vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte lederen af Lokal IT Karup, Jacob Køpke på telefon 4080 2100 eller regionschef Timmy Nielsen på telefon 2131 6551.
Har du spørgsmål til løn- og ansættelsesvilkår, kan du kontakte HR-konsulent seniorsergent Christian Nordbo Eriksson ved Personelkommandoen på telefon 72 81 90 42 eller på mail FPS-CER@MIL.DK.
Såfremt du er omfattet af en lokal tjenesteplan eller er udpeget til deltagelse i internationale operationer, skal du gøre opmærksom på dette i din ansøgning.
Ansøgningsfristen er 31. oktober 2025, og vi forventer at afholde ansættelsessamtaler derefter. Stillingen er til besættelse 1. december 2025 eller snarest derefter.
Ansøgningen sendes elektronisk via linket i annoncen.
FOKUS og referencer kan medsendes.
I Forsvarsministeriets organisation tror vi på, at mangfoldighed optimerer opgaveløsningen. Derfor opfordrer vi alle interesserede uanset baggrund til at søge stillingen.
Om Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse
Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse (FMI) er en styrelse under Forsvarsministeriet.
FMI har ansvaret for det samlede forsvars og beredskabs materiel, IT og cybersikkerhed. Det er os, der anskaffer, driver og bortskaffer materiel og IT for såvel Hæren, Søværnet, Flyvevåbnet, Arktisk Kommando, Specialoperationskommandoen, Hjemmeværnet, Beredskabsstyrelsen og resten af Forsvarsministeriets koncern. Desuden bistår vores IT-medarbejdere dagligt i at modstå de cyberangreb, Forsvarsministeriets koncern udsættes for. Vi er ca. 2500 medarbejdere (3/4 civile - 1/4 militære) fordelt ud over hele Kongeriget, med hovedkontorer i henholdsvis Ballerup, Brabrand og Hvidovre.
I Forsvaret kæmper vi for Danmarks sikkerhed. Vi har modet, evnen og viljen til at kæmpe for fællesskabet og for de centrale værdier, vores samfund hviler på.
Vi løser opgaver for Danmark, som ingen andre kan. Vi gør det til hverdag, og når der kræves noget ekstraordinært.
Vi er stolte af at passe på Kongeriget Danmark. Vi gør det sammen. Og vi gør det nogle gange med livet som indsats.
Vi gør det, fordi det er en del af vores militære identitet.
Vi gør det, fordi noget er værd at kæmpe for.