Din browser (Safari 1.0) er mere end 3 år gammel.
Vi anbefaler at du opgraderer til den nyeste version, da vi ellers ikke kan garantere at alt funktionalitet på Computerworld it-jobbank vil fungere korrekt.
Bliv Teknisk Systemejer til forvaltning af IT-systemportefølje i Rigspolitiets Koncern IT
Rigspolitiets Koncern IT søger en teknisk kompetent medarbejder til rollen som Teknisk Systemejer. Du får det overordnede ansvar for forvaltning, drift og videreudvikling af vores portefølje af it-systemer, der spænder over standard IT-platforme, SharePoint samt SAP.
Som Teknisk Systemejer indgår du i en sektion med 14 medarbejdere, der varetager systemforvaltning og tværgående opgaver på tværs af Koncern IT. Din primære opgave bliver at sikre en stabil drift, løbende vedligehold, udvikling samt at levere aftalte it-services til Politiet.
Du vil sammen med dit agile team få ansvar for drift, vedligeholdelse og videreudvikling af politiets it-systemer inden for it-porteføljen. Vi sikrer kvalitet og rettidig leverance af it-services i overensstemmelse med fastlagte aftaler til forretningen
Din rolle
Vi leder efter en bred it-profil med indsigt inden for drift, vedligehold og udvikling af it-systemer. Det indbefatter en SharePoint platform, SAP R3 platform (HR, Logistik), SuccessFactors og standard systemer såsom WorkZone og HP Service Manager m. fl. Du er analytisk anlagt med en struktureret tilgang til problemløsning, og du skal kunne arbejde selvstændigt og trives i samarbejde på tværs af organisationen.
Om dig
Vi forventer, at du har en relevant uddannelse og solid teknisk indsigt. Du kan både være nyuddannet eller have flere års relevant erhvervserfaring – det vigtigste er, at du er nysgerrig og har lyst til at lære og bygge oven på dine tekniske kompetencer.
Hvorfor os?
Du får en central rolle i en strategisk it-organisation med stor betydning for politiets virke, hvor du får mulighed for faglig og personlig udvikling i et kompleks og udfordrende it-miljø, i et professionelt og engageret team med fokus på kvalitet, innovation og samarbejde. Vi har en travl arbejdsdag, hvor der er plads til fleksibilitet og fokus på work-life balance.
Løn- og ansættelsesvilkår
Har du en akademisk baggrund, bliver du ansat på overenskomstvilkår i henhold til de til enhver tid gældende aftaler mellem Finansministeriet og Akademikernes Centralorganisation. Du indplaceres på baggrund af kvalifikationer.
Har du en anden uddannelsesmæssig baggrund, bliver du ansat på overenskomstvilkår i henhold til den til enhver tid gældende organisationsaftale for kontorfunktionærer i staten mellem Finansministeriet og HK/STAT samt OAO-S-fællesoverenskomst.
Dit arbejdssted bliver Rigspolitiet med adresse på Landlystvej 34, 2650 Hvidovre, men vi rykker til Frederikskaj 6, 2450 København i starten af 2026.
Det er en forudsætning for ansættelse, at du kan blive sikkerhedsgodkendt, ligesom du
skal kunne opretholde sikkerhedsgodkendelsen gennem hele din ansættelse.
Rigspolitiet har røgfri arbejdstid.
Kontakt og ansøgning
Hvis du har spørgsmål til stillingerne, er du velkommen til at kontakte Sektionsleder Kim Senger på tlf. 2286 0532. Du kan læse mere om vores ansættelsesproces og politiet som arbejdsplads her.
Vi ønsker som arbejdsplads at afspejle mangfoldigheden i samfundet, og vi opfordrer derfor alle interesserede til at søge uanset baggrund.
Når du søger en stilling i politiet, opretter du samtidig en profil i vores rekrutteringssystem. Foruden ansøgning og CV bedes du uploade dit eksamensbevis.
Vi afholder samtaler løbende og senest i uge 46.
Ansøgningsfrist: 6. november 2025.
I politiet arbejder vi alle sammen for tryghed og sikkerhed
I politiet arbejder mere end 16.000 medarbejdere sammen om at forebygge og forhindre kriminalitet. Vi er alle dybt engagerede i at sikre, at Danmark er et trygt og sikkert sted at bo og leve – uanset om vi arbejder med den nære politiindsats som betjent, som efterforsker eller om vi bidrager til en af de mange andre vigtige funktioner i politiet.
Rigspolitiet er politiets øverste myndighed og har det overordnede ansvar for Danmarks i alt 15 politikredse fordelt på 12 kredse i Danmark, politiet i Grønland og på Færøerne samt National enhed for Særlig Kriminalitet (NSK). I Rigspolitiet udvikler vi strategier, koordinerer politiets arbejde på landsplan og arbejder med en lang række opgaver blandt andet økonomistyring, it-udvikling, juridisk rådgivning, presse og kommunikation, politisk betjening, indkøb af politiets udstyr og køretøjer samt HR-opgaver.
Du kan finde generel information om politiet her.