Your browser (Safari 1.0) is more than 3 years old.
We recommend that you upgrade to the latest version. Otherwise we cannot guarantee that all functionality on Computerworld it-jobbank will work correctly.

Digital projektleder til strategiske tiltag og administrativ ledelsesunderstøttelse
Vil du være med til at styrke LB Forsikrings digitale medlemsrejse og sikre fremdrift i de it-strategiske initiativer? Vil du understøtte ledelsen med governance, compliance og struktureret opfølgning? Vil du samtidig forandre og være noget særligt for andre?
Som medarbejder i LB får du mere substans i dit job, hvor vilkår, goder og fleksibilitet gavner det hele menneske. Hos LB Forsikring lægger vi sjæl i arbejdet, og vi møder medlemmer, kolleger og omverden med skærpet sans. Du bliver en del af et medlemsejet fællesskab, hvor vi er der for hinanden. Vi deler også målet om at gøre forsikring overflødig.
Lyder de her opgaver som noget for dig?
Som Projektleder i området Engagement & LBeta spiller du en central rolle i at sikre fremdrift og målopfyldelse af LB’s IT-strategi. Vi er 53 kollegaer i området fordelt på 4 afdelinger, og vi arbejder sammen om at skabe værdifulde løsninger for vores medlemmer og vores kollegaer, der hjælper dem. Vores kerneopgave er at forbedre LB’s digitale medlemsplatforme og forhindre og forebygge skader for vores medlemmer.
Som projektleder får du reference til udviklingschef Josephine Lorentzen og bliver en del af den daglige operationelle ledelse. Selvom dit fokus vil være at opnå områdets forretningsmæssige mål, vil du også have flere opgaver, der strækker sig udenfor området.
Stillingen er delt 60/40 mellem projektledelse og administrative opgaver, og du vil derfor både sikre fremdrift i strategiske initiativer, samtidig med at du sikrer, at governance- og compliance-krav overholdes og implementeres.
Dine væsentligste opgaver i stillingen vil være at:
- Udarbejde beslutningsmateriale og indstillinger til områdets taktiske og strategiske tiltag
- Understøtte Udviklingschef og afdelingschefer i området for at sikre målopfyldelse
- Sikre kontinuerlig rapportering fra og til området
- Koordinere opgaver og dialoger i tværgående arbejdsgrupper og sikre tværorganisatorisk samarbejde og fremdrift på projekter og opgaver i Engagement og LBeta
- Understøtte udviklingschef og afdelingsledere i regulatoriske- og compliancekrav
- Opfølgning og løbende sikre overblik over IT-strategirealiseringen
I rollen som projektleder får du:
- En spændende rolle med dyb involvering i virksomhedens digitale fremtid
- Et innovativt arbejdsmiljø med plads til personlig og faglig udvikling
- Fleksible arbejdsforhold og mulighed for hjemmearbejde
Vil du være en del af vores fællesskab?
Vi ønsker, at du trives, og at vi når vores mål sammen. Derfor kigger vi blandt andet på, om du har følgende faglige og personlige færdigheder til jobbet.
Du har erfaring med udarbejdelse af beslutningsoplæg, strategiske analyser og projektledelse indenfor digitalisering og IT. Du har formentlig en mellemlang eller lang videregående uddannelse, for eksempel cand.merc., cand.polit. eller en kandidat fra IT-universitetet.
Du er vant til at arbejde i komplekse og regulerede miljøer, som for eksempel den finansielle sektor, og har solid erfaring med at navigere i et regulatorisk setup med høje krav og forventninger.
Vi forestiller os, at du;
- Har en strategisk fremgangsmetode og teknologisk forståelse
- Formår at navigere sikkert i et komplekst interessentlandskab
- Er nysgerrig og kan identificere sammenhænge på alle niveauer
- Er struktureret, tager ansvar for dine opgaver og ved, at samarbejde er afgørende for at opnå fremskridt
- Trives i situationer, der kræver udforskning og er uforudsigelige
Vi har spurgt tre af dine kommende kolleger om, hvordan de oplever LB
LB har agile teams, hvor vi er sat sammen med kolleger fra forskellige afdelinger i helt nye værdistrømme. Formålet er, at vi skal kunne udkomme med nye tiltag noget oftere. Det er en kæmpe forandring at arbejde på den måde.
Vores arbejdsplads har sjæl. Der er en summen og en stemning. Det er så åbent et landskab, der er kunst og historie alle vegne, og der bliver gjort noget ud af vores arrangementer. Der bliver taget rigtig godt hånd om en som medarbejder. Alle i LB siger godmorgen til hinanden, og der er altid nogen at række ud til, hvis man har brug for noget.
Når vi ruller nye tiltag ud, lægger vi vægt på at få en dialog frem. Vi bruger relativt lang tid ude i forretningen, hvor det handler om at lytte, samle op og få input med tilbage. Der er vigtigt, at vi holder sjælen i live og ikke glemmer vores rødder, når vi har travlt med at forandre herinde.
Kontaktperson
Hvis du synes, jobbet lyder spændende og ønsker mere information, er du velkommen til at kontakte IT Udviklingschef Josephine B. Lorentzen på 33 95 74 78 (Træffes kl. 9.30-11.00 d. 24. & 31/10).
Hvis du vil vide mere om rekrutteringsforløbet, kan du kontakte Talent Acquisition Specialist Joan Fjordgaard Nørlem på tlf. 33 48 51 69.
- Frist: 02/11/2025
- Tiltrædelse: 05/01/2025 eller hurtigst muligt.
- Ugentlig arbejdstid: Fuldtid
- 1. samtale afholdes: 13-14/11/2025
- 2. samtale afholdes: 20-21/11/2025
- Arbejdssted: Vores hovedkontor ligger på Amerika Plads 15, 2100 København Ø. Du kan arbejde hjemme op til to dage om ugen.
Jobbet søges via 'Ansøg'-knappen nederst.
Vi ser frem til at høre fra dig.
LB Forsikring er et medlemsejet forsikringsselskab med næsten 140 års erfaring. Vi er Danmarks 4. største forsikringsselskab på det private marked, har over 400.000 medlemmer og består af forsikrings-grupperne:
Lærerstandens Brandforsikring - for lærere, pædagoger og andre i undervisningssektoren
Bauta Forsikring - for sygeplejersker, læger og andre personalegrupper i sundhedssektoren
Runa Forsikring - for medlemmer af udvalgte faglige foreninger
Omdrejningspunktet for os er vores medlemmer og at drive en god forretning for dem. Vi har et højt image i branchen, tilfredse og loyale medlemmer og produkter der igen og igen er kåret bedst i test af Forbrugerrådets blad Tænk Penge
Læs mere om os på www.lbforsikring.dk.