Your browser (Safari 1.0) is more than 3 years old.
We recommend that you upgrade to the latest version. Otherwise we cannot guarantee that all functionality on Computerworld it-jobbank will work correctly.
Applikationsansvarlig med projektledererfaring til ny Applikationsstyringssektion
Vil du være en del af Banedanmarks nye Applikationsstyringssektion og arbejde med applikationsforvaltning og transition af forretningskritiske systemer?
I IT Forretningsudvikling har vi bl.a. ansvaret for applikationsstyring herunder systemforvaltning af udvalgte forretningskritiske- og administrative IT-systemer f.eks. ServiceNow og Bentley. Vi har meget at se til, og der er en stigende efterspørgsel på vores leverancer. Vi søger derfor en ny kollega, som skal være med til at sikre kvaliteten af vores ydelser.
Du får et spændende job med engagerede kolleger i en ny central applikationsstyringssektion, som skal varetage vores vigtige applikationer og underliggende platforme. Lige nu står vi for at skulle overtage ansvaret for en række systemer, applikationer og platforme blandt andet et system, som har med godstransport at gøre.
Samtidig får du mulighed for at bringe din faglighed i spil i en central rolle med fokus på applikationsforvaltning og videreudvikling samt transition af systemer til sektionen. Her kommer din projektledelseserfaring i spil, da du vil fungere som projektleder på transition af systemer til applikationsstyring. Det omfatter, at sikre at viden, opgaver samt budget overføres til sektionen på en effektiv og planlagt måde, samt sørge for, at der er ressourcer til at overtage applikationsansvaret og en god governance, som følger vores model.
Dine arbejdsopgaver
Du bliver en del af vores applikationsstyringssektion, hvor du sammen med vores ni andre medarbejdere vil stå for den løbende applikationsforvaltning. Teamet varetager daglig applikationsdrift og assistance til brugerne, samt beslutter og gennemfører opgradering og videreudviklingsopgaver og release til produktion. Du vil få mulighed for at arbejde tæt sammen med vores Enterprise arkitekt, som er en del af sektionen. I arbejdet vil du få bistand fra forretningsbrugere, arkitekter og andre specialister til at forstå systemets grundlæggende forretningsprocesser og tekniske principper. Du vil skrive features og/eller user stories og prioritere og styre deres eksekvering til dagligt i backlogen. Da vores systemer ofte har forretningsbrugere fra mange organisationsområder, bliver en del af dit arbejde også at afstemme prioritering med flere forskellige forretningsinteresser.
Du vil løbende være med til at vedligeholde og opdatere dokumentationen af systemet og af alle testvejledninger og planer samt sørge for at systemerne lever op til sikkerhedskrav og deltage i udarbejdelse af risikovurderinger. Du kommer til at sidde med kontakten, både til Banedanmarks It-driftsleverandør og til systemleverandøren i forhold til løsning og dokumentation af fejl.
Du skal kunne tænke både langsigtet og strategisk, samtidig med, at du kan udføre det praktiske arbejde med applikationerne, så de understøtter de opgaver, processer og krav, der bliver defineret i samarbejde med forretningen.
Dine primære arbejdsopgaver bliver:
- Applikationsforvaltning
- Projektledelse på transition af systemer
- Produktejerskab
- Procesarbejde med fokus på systemunderstøttelse af forretningsprocesser
- Videreudvikling og implementering af løsninger i systemerne
- 2nd. level applikationssupport i samarbejde med 3rd. level leverandør
- Leverandørstyring (da vi ikke varetager udvikling selv)
Det daglige arbejdssprog er dansk, men kommunikationen med It-driftsleverandøren og systemleverandøren, samt nogle få afdelinger i Banedanmark kan foregå på engelsk, både mundtligt og skriftligt. Jobbet indebærer samtidig analyse af forretningsbehov, rådgivning og design på områder, hvor Banedanmark kan procesoptimere og systemunderstøtte arbejdsprocesser.
Lidt om dig
Du trives i en hverdag præget af alsidige opgaver, hvor samarbejde og sparring er grundlæggende for succes,
Herudover er det vigtigt, at du har en detaljeorienteret og struktureret tilgang til dit arbejde og evner at arbejde agilt. Du er en god kommunikator både skriftligt og mundtligt, som målretter din kommunikation til modtageren. Dit arbejde er præget af kvalitet og præcision, og du er fleksibel og sørger for at opgaverne bliver løst til aftalt tid.
Som person er du vedholdende og god til at bevare overblikket. Arbejdsopgaverne kræver, at du er ansvarlig og følger egne opgaver til dørs, samtidig med, at du nemt indgår i samarbejde med andre.
Du trives i en tværgående og koordinerende rolle med en bred kontaktflade i samspil med såvel brugere som leverandører. Det er derfor vigtigt, at du er serviceminded og imødekommende i dit møde med andre.
Du vil have en høj grad af frihed i arbejdet, og det er derfor vigtigt, at du er god til at sætte struktur på opgaver og formår at etablere faste procedurer for dine arbejdsopgaver.
Din uddannelsesmæssige baggrund er ikke afgørende, men vi forventer, at du har it-faglige kompetencer, teknisk indsigt samt en helhedsorienteret tilgang til applikationsstyring. Du har erfaring med IT Service Management (evt. ITIL-certificeret) i et integreret IT-driftsmiljø.
Din nye arbejdsplads
IT Forretningsudvikling består af knap 60 medarbejdere og har ansvaret for applikationsstyring og udvikling af Banedanmarks forretnings- og administrative IT-systemer. Vi rådgiver forretningsområder om udvikling og brug af informationsteknologi til blandt andet effektivisering og understøttelse af forretningsprocesser. Ligeledes indgår vi i et tæt samarbejde med vores andre kolleger i IT.
Vi er fagligt engagerede, og vi løser vores opgaver gennem en uhøjtidelig omgangstone med plads til at dele viden og at samarbejde. Der er gode muligheder for faglig udvikling og ledelsen involverer sig i realiseringen af vores fælles og personlige mål.
I Banedanmark er der herudover fokus på at sikre en balance i arbejdslivet og vi tilbyder adgang til gode træningsfaciliteter, en sundhedsordning hos Falck Health Care.
Løn
Som akademiker ansættes du efter gældende overenskomst mellem Finansministeriet og AC.
For HK er ansættelsen omfattet af Fællesoverenskomsten mellem Finansministeriet og Offentligt Ansattes Organisationer – Det statslige område og Organisationsaftalen mellem Skatteministeriet og HK/SAMDATA, Danmark samt protokollat for kontorfunktionærer ansat ved Banedanmark. Som udgangspunkt er stillingen placeret i løngruppe 5.
For både AC og HK gælder det, at den endelige løn fastsættes på baggrund af dine erfaringer og kvalifikationer. Udover basislønnen kommer pension og eventuelle lokale tillæg.
Ansøgning og kontakt
Vil du vide mere, er du velkommen til at kontakte sektionschef Erik Helms på mobil 29 23 56 20. Du kan sende din ansøgning og CV via linket ”Ansøg”.
Går du videre fra de indledende samtaler, vil der blive indhentet referencer fra tidligere arbejdsgiver. Du vil godkende inden, at der bliver indhentet referencer. Der vil indgå en case og test i samtaleforløbet; en personlighedstest og evt. en kognitiv test.
Ansøgningsfrist: 09-11-2025
Kontakt
Erik Hjelms
Sektionschef
ekhe@bane.dk
29235620