Cy­ber­di­vi­sio­nen søger IT-Supporter til Lokal IT Støtte på Aalborg Kaserne


Er du en serviceminded IT-supporter med interesse for at arbejde i et alsidigt og dynamisk miljø? Så har du nu muligheden for at blive en del af teamet i Lokal IT Støtte Aalborg Kaserne, hvor du vil levere professionel support og service til både interne brugere og eksterne faciliteter. Hos os får du en travl arbejdsdag, der kombinerer både rutinemæssige og varierende opgaver – med fokus på samarbejde, faglig udvikling og et godt arbejdsmiljø.

Om os

Lokal IT Støtte Aalborg Kaserne (LITS ALBKAS) er en del af Cyberdivisionen (CD) ved Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse (FMI). Styrelsen har hovedkvarter i Ballerup.
LITS elementet på Aalborg Kaserner (ALBKAS) består for nuværende af 1 Leder, 3 IT-supportere og 3 lærlinge. Vi løser de lokale IT opgaver for alle brugere på ALBKAS samt dertil hørende eksterne faciliteter.

Vores arbejdsdag er travl og præget af tillid, frihed til at planlægge egne opgaver og fleksibilitet.
Vi lægger stor vægt på, at det skal være et godt socialt arbejdsmiljø vi færdes i, hvor den daglige dialog er altid åben og ærlig samt socialt engagement og sociale tiltag imødeses.
Vi har en ganske uformel tone i dagligdagen, såvel internt i IT, men også over for vores brugere – brugeren mødes dog altid med en serviceminded og professionel tilgang.

Om stillingen

Som IT-supporter kommer du til at varetage mange opgaver inden for drift, service og supportområdet. I jobbet indgår du i vores team, hvor du giver vores kunder 1. og 2. level support.
Dine arbejdsopgaver vil variere dagligt mellem blandt andet telefonsupport, kundeinstallationer og vedligeholdelse af netværket. Derfor er det afgørende, at du befinder dig godt i et job med både varierende og rutinemæssige arbejdsopgaver.

Du vil komme til at beskæftige dig med en lang række opgaver, herunder:

  • Opsætning af arbejdspladser, installation og vedligeholdelse af fortrinsvis Microsoftløsninger.
  • Klargøring og installering af PC
  • Supportere brugerne og brugeradministration
  • Fejlfinding på hardware og netværk

Faglige færdigheder i jobbet:

  • Trådløst og kablet netværk.
  • PC hardware.
  • Konfiguration af netværkskomponenter.
  • Kommunikation
  • Kendskab til ITSM værktøj (Remedy) er en fordel, men ikke et must.

Om dig

Du har en relevant IT mæssig baggrund som eksempelvis datateknikker, datamatiker eller IT-supporter.
Det er vigtigt, at du er servicemindet, at du nyder at have noget mellem hænderne og er motiveret til at yde professionel og brugerorienteret support.
Jobbet kræver, at du har høj selvdisciplin, er kommunikativ og imødekommende. Du viser engagement og ansvar for dine opgaver, mens du arbejder målrettet på løsninger.
Det er afgørende, at du er i stand til at håndtere flere forskellige opgaver løbende, prioritere og arbejde struktureret med dine opgaver.

Faglige kompetencer:

  • Erfaren bruger af DeMars (SAP)
  • Erfaring med og indsigt i materiel håndtering i DeMars (SAP)
  • Erfaring med og indsigt i indkøb i DeMars (SAP)
  • Erfaring med rådgivning i netværksopbygning og fiberføring i forbindelse med nybyggeri/renovering.
  • Erfaring med netværks vedligeholdelse og fejlsøgning.
  • Erfaring med serveradministration.
  • Instruktørvirke

Personlige kompetencer:

Du er struktureret, selvkørende og i stand til at planlægge din arbejdsdag, samt efterfølgende opfølgning og dokumentation. Du fremstår seriøs, tillidsvækkende og præsentabel og kan begå dig blandt kollegaerne på hele ALBKAS.

Du er engageret i dit arbejde og ønsker at udvikle dig fagligt, ligesom du er indstillet på og evner at sætte dig ind i nye produkter og teknologier, når det er nødvendigt.

Kvalitet i arbejdet er et nøgleord for dig, du er vedholdende og sætter en ære i at løse opgaven til såvel din egen som brugernes tilfredshed – kunden sættes altid i fokus.

Derudover er du teamorienteret og kan arbejde på kryds og tværs i organisationen. Det er naturligt for dig at vidensdele og koordinere med dine øvrige kolleger. Du kan planlægge og udføre opgaver med frihed inden for givne rammer. Du skal have en høj stresstærskel og ”brede skuldre”, når tingene ikke altid lige kører efter planen.

Du skal kunne tale og skrive på dansk og engelsk.

Til slut er det et krav, at du har kørekort kat. B.

Ansættelsesvilkår

Ansættelsen sker i henhold til den til enhver tid gældende Fællesoverenskomst mellem Finansministeriet og Offentligt Ansattes Organisationer – Det Statslige Område (OAO-S-fællesoverenskomsten) og organisationsaftale for kontorfunktionærer, laboranter og it-medarbejdere.

Afhængigt af dine kvalifikationer og kompetencer, er der mulighed for forhandling af tillæg. Der er til stillingen knyttet en arbejdsgiverfinansieret pensionsordning.

Arbejdspladsen er beliggende på Aalborg Kaserner, Gl. Høvej 34, 9400 Nørresundby.

Som ansat under Forsvarsministeriets område er du omfattet af nogle særlige vilkår. Du skal bl.a. kunne sikkerhedsgodkendes og opretholde sikkerhedsgodkendelsen under hele ansættelsesforholdet.

Du har som ansat pligt til at forrette tjeneste uden for landets grænser, herunder ved enheder i internationale operationer med henblik på deltagelse i konfliktforebyggende, fredsbevarende, fredsskabende, humanitære og andre lignende operationer.

Kontakt og ansøgning

Vil du vide mere, er du velkommen til at kontakte Regionschef Timmy Nielsen på telefon 7285 9830 eller Leder LITS Stefan Røn Christiansen på telefon 7283 6081.

Hvis du har spørgsmål til løn eller ansættelsesvilkår, kan du kontakte Personelkommandoen, HR-Konsulent Mia Nordbeck Carlsson på telefon 3266 5716.

Ansøgningsfristen er den 1. december 2025 og samtaler forventes gennemført umiddelbart herefter.
Stillingen er til besættelse per 1. februar 2026.

Vi vil bede dig om at søge stillingen via nedenstående link. Du opfordres til at vedhæfte dokumentation for relevant uddannelse. Du har også mulighed for at vedhæfte andre relevante dokumenter eller du kan medbringe disse ved en eventuel samtale.

I Forsvarsministeriets organisation tror vi på, at mangfoldighed optimerer opgaveløsningen. Derfor opfordrer vi alle interesserede uanset baggrund til at søge stillingen.

Om Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse

Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse (FMI) er en styrelse under Forsvarsministeriet.

FMI har ansvaret for det samlede forsvars og beredskabs materiel, it og cybersikkerhed. Det er os, der anskaffer, driver og bortskaffer materiel og it for såvel Hæren, Søværnet, Flyvevåbnet, Arktisk Kommando, Specialoperationskommandoen, Hjemmeværnet, Beredskabsstyrelsen og resten af Forsvarsministeriets koncern. Desuden bistår vores it-medarbejdere dagligt i at modstå de cyberangreb, Forsvarsministeriets koncern udsættes for. Vi er ca. 2500 medarbejdere (3/4 civile - 1/4 militære) fordelt ud over hele Kongeriget, med hovedkontorer i henholdsvis Ballerup, Brabrand og Hvidovre.


I Forsvaret kæmper vi for Danmarks sikkerhed. Vi har modet, evnen og viljen til at kæmpe for fællesskabet og for de centrale værdier, vores samfund hviler på.

Vi løser opgaver for Danmark, som ingen andre kan. Vi gør det til hverdag, og når der kræves noget ekstraordinært.

Vi er stolte af at passe på Kongeriget Danmark. Vi gør det sammen. Og vi gør det nogle gange med livet som indsats.

Vi gør det, fordi det er en del af vores militære identitet.

Vi gør det, fordi noget er værd at kæmpe for.

Gem job

Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse

Arbejdssted

Nørresundby

Vigtige datoer

Indrykket:
24. oktober 2025
Ansøgningsfrist:
1. december 2025

Virksomheden tilbyder

Ansættelsestype:
Fastansættelse
Hjemmearbejde:
Ikke oplyst
Ugentlig arbejdstid:
Fuldtid