Selvstændig IT-sags­be­hand­ler søges til dynamisk virk­som­hed i Hvidovre


Har du interesse for IT og er du klar til at tage del i et spændende arbejde i en udviklende virksomhed? Vi søger en selvstændig IT-sagsbehandler, der trives med opgaver inden for anskaffelser og introduktion af nyt IT-udstyr. Du vil få ansvaret for håndtering af IT-sager inden for PC, TV/AV og TEMPEST-området, og du vil spille en central rolle i at sikre, at vores teknologiske løsninger fungerer optimalt.

Hvis du er teknisk anlagt og klar til at bidrage til vores team, vil vi meget gerne høre fra dig!

Om os

Forsvaret er en af landets største IT-virksomheder og vi løser en række spændende drifts- og udviklingsopgaver. Vi leverer den digitale infrastruktur, der gør at 19.000 brugere i Hæren, Søværnet, Flyvevåbnet og Beredskabsstyrelsen kan arbejde effektivt. Igennem dette arbejde administrerer vi kommunikationskanaler og logistiksystemer, der er afgørende for, at Forsvaret kan løse alt fra demografiskunderstøttende opgaver, til indsatser i forbindelse med krig, forurening, katastrofer og redning.

Vores mission er at arbejde for fred og sikkerhed i både Danmark og verdenen. Til støtte for dette, stiller Forsvaret krav om en IT-infrastruktur af meget høj kvalitet. Vi skal både være effektive og samtidig levere gode brugervenlige IT-tjenester til Forsvarets ansatte.

Åbenhed, ærlighed og loyalitet er kodeordene for et godt samarbejde hos os.

Du bliver en del af kapacitetscenter for Kunde- og brugervendt IT-udstyr, beliggende i Cyberdivisionen under Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse. Du får både militære og civile kollegaer.

Vi prioriterer et positivt arbejdsmiljø i moderne rammer, hvor en gennemsnitlig arbejdsuge på 37 timer og fleksible arbejdstider giver dig mulighed for at opretholde en sund balance mellem arbejde og privatliv. Hos os får du en unik arbejdsplads, hvor du kan forfølge kompetenceudvikling og relevante udfordringer, uden at du skal gå på kompromis med din tid uden for arbejdet.

Om stillingen

Du bliver en del af en sektion bestående af otte dygtige kollegaer, placeret i Hvidovre og Karup. Afhængig af dine færdigheder og erfaring får du ansvaret for opgaver relateret til anskaffelser, fejlfinding og bortskaffelse af PC’er, TV/AV-udstyr og TEMPEST-materiel.

Du arbejder tæt sammen med andre afdelinger i koncernen for at sikre, at vi leverer det IT-udstyr, der bedst opfylder brugernes behov. Derudover vil du assistere i udarbejdelsen af nødvendige procedurer og vejledninger i relation til vores serviceleverancer.

I sektionen værdsætter vi en fri og uformel omgangstone, hvor et godt sammenhold og humor er i fokus. Vi støtter hinanden på tværs af fagområderne og arbejder for at skabe et inspirerende og positivt arbejdsmiljø.

Om dig

Du er oversergent eller sergent med et godt udviklingspotentiale.

Vi forestiller os, at du har gennemført en IT-uddannelse som datamatiker eller har en tilsvarende baggrund.

Du er fleksibel og besidder stærke forhandlings- og samarbejdsevner. Du har evnen til at arbejde struktureret og vedholdende med de opgaver, der bliver tildelt dig, selv når der opstår behov for forskudte arbejdstider.

Da vores afdelinger er placeret forskellige steder i landet, tilbyder vi mulighed for at arbejde i enten Hvidovre eller Karup, alt efter hvor du bor. Vi værdsætter en proaktiv tilgang og ser frem til at byde en engageret kollega velkommen til vores team.

Ansættelsesvilkår

Bemærk at stillingen er slået op både civilt og militært.

Stillingen er en oversergentstilling på overenskomstmæssige vilkår og stillingen kan besættes med en tjenestemand. Løn m.v. er reguleret ved den til enhver tid gældende LC/CO10-fællesoverenskomst og organisationsaftale mellem Forsvarsministeriets Personalestyrelse, CO10 og Centralforeningen for Stampersonel for stampersonel af linjen og reserven samt elever i Forsvarsministeriet med tilhørende myndigheder.

Stillingen kan besættes af en sergent med et godt udviklingspotentiale og som vurderes klar til udnævnelse eller klar til udnævnelse inden for en kortere årrække.

I så fald vil der blive taget stilling til udnævnelse i forbindelse med ansættelsen eller der vil blive udarbejdet en udviklingskontrakt der er målrettet gennemgang af den nødvendige kompetenceudvikling og/eller uddannelse, med henblik på udnævnelse til oversergent efterfølgende. Aflønning sker i henhold til stillingens lønniveau.

Faglært tillæg er betinget af en godkendt uddannelse mod fremvisning af gældende svendebrev eller uddannelsesbevis jf. gældende overenskomst.

Arbejdsstedet er i enten Hvidovre og Karup.

Som ansat i Forsvarsministeriets område er du omfattet af nogle særlige vilkår. Du skal bl.a. kunne sikkerhedsgodkendes og opretholde sikkerhedsgodkendelsen under hele ansættelsesforløbet.

Du har som ansat pligt til at forrette tjeneste uden for landets grænser, herunder ved enheder i internationale operationer med henblik på deltagelse i konfliktforebyggende, fredsbevarende, fredsskabende, humanitære og andre lignende operationer.

Ansættelsen er betinget af, at du kan bestå Forsvarets fysiske basiskrav og ved helbreds- og tandlægevurderinger erklæres for fuldt egnet til udsendelse internationale operationer.

Kontakt og ansøgning

Hvis du vil vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte chefen for sektionen Bruger- og kundevendt IT udstyr, Jimmi C. Graffe på telefon 4187 8311.

Har du spørgsmål til løn- og ansættelsesvilkår, kan du kontakte HR-konsulent seniorsergent Christian Nordbo Eriksson ved Personelkommandoen på telefon 72 81 90 42 eller på mail FPS-CER@MIL.DK.

Såfremt du er omfattet af en lokal tjenesteplan eller er udpeget til deltagelse i internationale operationer, skal du gøre opmærksom på dette i din ansøgning.

Ansøgningsfristen er søndag den 17. november 2025. Vi holder samtaler løbende og ser gerne din ansøgning hurtigst muligt. Stillingen er til besættelse den 1. januar 2025 eller snarest muligt herefter.

Ansøgningen sendes elektronisk via linket i annoncen.

FOKUS og referencer kan medsendes.

I Forsvarsministeriets organisation tror vi på, at mangfoldighed optimerer opgaveløsningen. Derfor opfordrer vi alle interesserede uanset baggrund til at søge stillingen.

Om Cyberdivisionen

Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse (FMI) er en styrelse under Forsvarsministeriet.

FMI har ansvaret for det samlede forsvars og beredskabs materiel, it og cybersikkerhed. Det er os, der anskaffer, driver og bortskaffer materiel og it for såvel Hæren, Søværnet, Flyvevåbnet, Arktisk Kommando, Specialoperationskommandoen, Hjemmeværnet, Beredskabsstyrelsen og resten af Forsvarsministeriets koncern. Desuden bistår vores it-medarbejdere dagligt i at modstå de cyberangreb, Forsvarsministeriets koncern udsættes for. Vi er ca. 2500 medarbejdere (3/4 civile - 1/4 militære) fordelt ud over hele Kongeriget, med hovedkontorer i henholdsvis Ballerup, Brabrand og Hvidovre.

Læs mere om Forsvaret som arbejdsplads på www.forsvaret.dk.

Save job

Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse

Workplace

Hvidovre eller Karup

Important dates

Published:
6 November 2025
Application deadline:
17 November 2025

The company offers

Employment type:
Permanent
Remote work:
Not disclosed
Weekly working time:
Full-time