Your browser (Safari 1.0) is more than 3 years old.
We recommend that you upgrade to the latest version. Otherwise we cannot guarantee that all functionality on Computerworld it-jobbank will work correctly.

Business Analysts/UX’ere/proceskonsulenter til ny Digital Taskforce i Danmarks største forvaltning
Vil du være med til at bygge vejen til en mere effektiv, digitalt understøttet og fremtidssikret administration og være en vigtig drivkraft bag den kommende digitale transformation i Børne- og Ungdomsforvaltningen i København?
Børne- og Ungdomsforvaltningen (BUF) i Københavns Kommune er Danmarks største forvaltning med omkring 80.000 brugere og 18.000 medarbejdere. Det forpligter og det stiller høje krav til, hvordan vi organiserer, udvikler og digitalt understøtter vores opgaver – til gavn for medarbejdere og ledere i forvaltningen, og vigtigst, til gavn for børn og unge i Københavns Kommune. Derfor etablerer vi nu en ny, ambitiøs digital taskforce – TADO (Taskforce for Administrativ Digital Omstilling) – og søger Business Analysts (digitaliseringskonsulenter/forretningskonsulenter), proceskonsulenter og UX’ere til at skabe optimerede digitale processer.
Om Taskforce for Administrativ Digital Omstilling (TADO)
TADO bliver en vigtig strategisk drivkraft bag den digitale omstilling af administrationen i BUF. Taskforcens formål er at accelerere og udbygge den administrative digitalisering med fokus på at gribe behovene fra brugerne og omsætte dem til tidssvarende, værdiskabende digitale løsninger baseret på både afprøvet og ny teknologi.
Gennem konkrete initiativer, afprøvninger og udviklingsprojekter skal TADO
- effektivisere og forenkle administrative arbejdsgange
- afprøve og implementere nye teknologier
- skabe bedre digitale løsninger, der frigiver tid til kerneopgaverne
- bidrage til, at digitale redskaber bliver en naturlig og integreret del af vores måde at arbejde på
Målet er at skabe en moderne, effektiv og attraktiv administration, hvor digitale værktøjer gør hverdagen nemmere og processerne mere enkle – og hvor vi fortsat leverer høj kvalitet i alt, hvad vi gør.
Om rollen
Som forretnings- og proceskonsulent bliver du den, der sammen med de administrative enheder identificerer og analyserer potentialer for digital omstilling, indsamler brugerbehov og former de nye digitale arbejdsgange. Du skal således, sammen med andre i teamet og sammen med ledere og fagspecialister, analysere, redesigne og bistå med at digitalisere centrale administrative processer på tværs af forvaltningen.
Du bliver en af de første i taskforcen, da teamet skal bygges op fra bunden. Du skal derfor være med til at opbygge metoder og fælles processer, som teamet fremadrettet skal arbejde ud fra. Derfor søger vi dig, der både kan tænke metodisk, har stærke samarbejdsevner og er leverancefokuseret.
Når taskforcen er fuldt etableret, vil den forventeligt bestå af 10-15 medarbejdere, både forretningsprofiler og tekniske specialister, der kan udvikle robotter og digitale løsninger. Teamet vil også bestå af en faglig leder – en Taskforce Lead – som har ansvaret for at sætte retning, koordinere opgaverne og sikre sammenhæng på tværs af indsatserne.
Primære opgaveområder
Alt efter din baggrund og kompetencer vil du komme til at arbejde med en række af nedenstående opgaveområder
- gennemføre afdækning af digitaliseringspotentialer, procesanalyse og brugerbehov sammen med ledere og specialister i fagenhederne og analysere mulige gevinster
- indgå i design og implementering af nye processer og brugerrejser i forbindelse med digitaliseringsinitiativer
- indgå i samarbejde med udviklere om at oversætte proceskrav til funktionelle krav
- indgå i det løbende arbejde med at løfte den digitale modenhed i forvaltningen
Dine kvalifikationer og kompetencer
Vi forestiller os, at du har en relevant videregående uddannelse. Derudover er det en fordel, hvis du har erfaring med at indgå i tværfaglige teams i digitaliseringsprojekter eller -programmer. Du har sandsynligvis arbejdet i større organisationer eller som konsulent og med udviklingsprojekter i krydsfeltet mellem teknologi og forretning.
Vi ser gerne, at du har teoretisk og gerne praktisk erfaring med digitalisering, procesanalyse og -optimering. Enten fra forretningssiden eller fra en digitaliseringsfunktion. Det er en fordel, men ikke et krav, at du har erfaring med teknologier som RPA/RDA, AI eller ServiceNow. Du kan have erfaring fra roller som Business Analyst, forretningsanalytiker, UX'er, forretningsarkitekt, digitaliseringskonsulent, proceskonsulent eller lignende. Du kan have mange års erfaring bag dig, men vi hører også gerne fra dig, der er i starten af din karriere og som er klar til næste skridt i din udvikling.
Som person er du løsnings- og helhedsorienteret og samarbejdende. Du trives med at skabe struktur og fremdrift fra bunden og formår at balancere inddragelse og resultatfokus. Du er tydelig og tillidsskabende i din kommunikation, en god kollega, hjælpsom og med respekt for andre fagligheder. Din nysgerrighed på nye teknologier kombineres med blik for, hvordan de skaber reel værdi – altid med forståelse for forandringsprocessers menneskelige dimension.
Vi tilbyder
Stillingerne er placeret i Børne- og Ungdomsforvaltningens administrative ressourcecenter (ARC), placeret i Procesenheden, der arbejder med strategisk og operationel ledelsesunderstøttelse samt udviklingsprojekter.
Du bliver en del af et engageret og tværfagligt team, hvor vi udfordrer eksisterende løsninger, sparrer, videndeler og samarbejder på tværs af fagligheder – altid med fokus på at gøre en forskel for medarbejdere, ledere og ikke mindst børn og unge i København. Vi har en uformel tone og lægger vægt på, at det skal være både sjovt og inspirerende at gå på arbejde. Fleksibilitet og balance mellem arbejde og privatliv prioriteres højt.
Vi tilbyder dig derfor
- en unik mulighed for at sætte retning for den administrative digitale omstilling og bygge en ny funktion fra bunden
- stor synlighed og indflydelse – du kommer til at præge, hvordan vi arbejder og udvikler os
- et stærkt, tværfagligt miljø med høj faglighed, tæt samarbejde og nysgerrig dialog
- gode muligheder for kompetenceudvikling og en arbejdsplads, der værner om balance mellem arbejde og fritid
- et meningsfuldt formål – vi arbejder for at skabe de bedste rammer og betingelser for, at byens børn kan udfolde deres potentiale
Hvis du kan se dig selv i denne rolle – med lyst til at bygge nyt, drive digital transformation og skabe reelle resultater – så glæder vi os til at modtage din ansøgning.
Ansættelsesvilkår
Løn- og ansættelsesvilkår fastsættes i henhold til gældende overenskomst afhængigt af dine kvalifikationer og efter forhandling med den forhandlingsberettigede organisation. Stillingerne er på fuld tid og med tiltrædelse den 1. februar 2026. Du vil have arbejdsplads på adressen Nyrupsgade 7 i København K.
Mere information
Kontakt Bo Kristian Haue (leder af Procesenheden) på 22 16 72 66 eller Anders Wright Thomsen (ekstern rekrutteringspartner) på 20 95 28 80.
Sammen med din motiverede ansøgning beder vi dig vedhæfte CV og uddannelsesbevis.
